• Start
  • Wiadomości

Puchar Polski w klasie Micro dla gdańskiej załogi Energa 77 Racing

Team Piotra Tarnackiego zdobył Puchar Polski podczas regat w Olsztynie. Energa 77 Racing wygrała siedem z dziewięciu wyścigów. Zawody odbyły się w dniach 11-12 lipca na jeziorze Ukiel. To drugie zwycięstwo żeglarzy z Gdańska w tym sezonie, których głównym celem są mistrzostwa świata w klasie Micro.
13.07.2020
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Załoga Piotra Tarnackiego na czele stawki (w środku)
fot. Energa 77 Racing

Załoga teamu Energa 77 Racing w składzie Piotr Tarnacki, Grzegorz Banaszczyk i Bartosz Makała na jeziorze w Olsztynie pływała na nowej łodzi, zbudowanej specjalnie do obrony tytułu mistrza świata.

- Po poprzednich regatach, które zainaugurowały tegoroczny sezon, bardzo wiele dyskutowaliśmy i analizowaliśmy nasze żeglowanie i regulacje osprzętu. W kwestii ustawień bardzo wiele uwag wniósł Grzegorz Banaszczyk, wielki znawca technicznych aspektów klasy Micro. Ja z Bartoszem Makałą skupiliśmy się na elementach typowo żeglarskich, czyli pracy załogi i poprawie naszej techniki, szczególnie podczas manewrów „górna boja” oraz „dolna boja” - mówił sternik załogi Piotr Tarnacki. - Przy okrążaniu nawietrznego znaku przydałoby się bowiem jeszcze więcej prędkości i dynamiki, jak to mówimy: „więcej gazu”, który pozwoliłby skrócić czas trwania tego manewru. Na regatach w Olsztynie już dobrze czuliśmy naszą nową łódkę. Właściwie odczytywaliśmy zmiany wiatru i potrafiliśmy je skutecznie wykorzystywać. Nasza prędkość była bardzo zadowalająca. Coraz lepiej też radzimy sobie z ultranowoczesnymi żaglami North Sails 3Di. Opanowywanie całego zestawu sprawia wiele satysfakcji.

Podczas regat Pucharu Polski w Olsztynie dwanaście załóg w klasie Micro żeglowało w bardzo zmiennych warunkach wiatrowych. Szkwały o różnej sile wraz z częstymi zmianami kierunku wiatru były dobrym sprawdzianem dla wszystkich.

- Podczas całych regat wykonaliśmy kilka tysięcy zwrotów. Staramy się wykorzystywać każdą chwilę na wodzie, żeby stawać się coraz lepszym. Mamy taką zasadę w załodze, że nasze ściganie traktujemy bardzo poważnie. Jak prowadzimy w wyścigu nie odpuszczamy nawet na sekundę. Pełna koncentracja do ostatnich metrów rywalizacji. Jak czasem zostaniemy w tyle, też staramy się gonić i nadrabiać ile się da! Do samego końca nie tracimy nadziei i walczymy do końca - podkreśla lider Energa 77 Racing.

Następny start w Poznaniu w ostatni weekend lipca. W Gdańsku 9-krotnego mistrza świata w klasie Micro i jego załogę będzie można obserwować podczas mistrzostw Polski ORC w dniach 20-23 sierpnia a od 24 do 29 sierpnia podczas mistrzostw świata w Gdyni.

77 Racing Team to gdański team, liderem i jego założycielem jest Piotr Tarnacki. Zawodowo żegluje od 1999 roku, od 2003 pod własnym szyldem. W klasie Micro zdobył najwyższe trofea, jest dziewięciokrotnym mistrzem świata, kilkanaście razy wygrywał mistrzostwa Polski, jest triumfatorem Pucharu Świata i Europy. Dwukrotnie odbierał nagrodę Żeglarza Roku.

TV

Koalicja Obywatelska podsumowała swój sukces wyborczy