Portal Miasta Gdańska
PL | EN | DE

WYBORY. Kacper Płażyński o pomyśle na usprawnienie komunikacji miejskiej w Gdańsku

Do wpisywania uwag na temat punktualności poszczególnych linii autobusowych i tramwajowych zachęca gdańszczan kandydat na prezydenta Gdańska Kacper Płażyński (PiS). Służy do tego specjalnie przygotowany formularz na stronie internetowej kandydata - www.kacperplazynski.pl.

WYBORY. Kacper Płażyński o pomyśle na usprawnienie komunikacji miejskiej w Gdańsku
A
A
data publikacji: 24 października 2018 r.

Kacper Płażyński, kandydat na prezydenta Gdańska podczas wybrorów samorządowych 2018 roku.
Kacper Płażyński, kandydat Prawa i Sprawiedliwości na prezydenta Gdańska podczas wyborów samorządowych 2018 roku.
Dominik Paszliński/www.gdansk.pl

Kacper Płażyński (PiS) w niedzielę, 4 listopada, zmierzy się z Pawłem Adamowiczem w drugiej turze wyborów na prezydenta Gdańska. W środę, 24 października 2018 roku Kacper Płażyński podczas swojego briefingu przedstawił założenia programu dla usprawnienia komunikacji miejskiej w Gdańsku. Kandydat na prezydenta Gdańska poinformował, że na stronie internetowej kacperplazynski.pl pojawił się formularz internetowy, za pomocą którego można wpisywać swoje uwagi na temat poszczególnych linii: chodzi o spóźnienia autobusów i tramwajów i utrudnienia, do jakich doprowadza odwołanie kursu. Płażyński zapowiedział stworzenie map problemów komunikacyjnych miasta.

Sprawy transportu zbiorowego, ale także indywidualnego, stanowią ważny temat kampanii wyborczej Kacpra Płażyńskiego. We wtorek, 23 października, kandydat PiS poinformował, że jego zdaniem Miasto Gdańsk powinno zmienić politykę parkingową: bezpłatna pierwsza godzina postojowa, a o poszerzeniu czy likwidacji Stref Płatnego Parkowania w Gdańsku miałyby decydować rady dzielnic.   

- W żaden sposób strefy nie powinny służyć ukrytemu podatkowi, nakładanemu na mieszkańców po to, żeby załatać dziurę budżetową. Obawiam się, że w Gdańsku w ten sposób to się odbywa - powiedział Kacper Płażyński.

W odpowiedzi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej, stwierdził, że Kacper Płażyński nie zna zasad funkcjonowania parkingów. Według Grzelaka, w w ostatnich latach wszystkie wprowadzane strefy były konsultowane i wprowadzane w oparciu o opinie rad dzielnic.

- Nie było strefy płatnego parkowania, która nie spotkałaby się z pozytywną opinią rad dzielnic - podkreśla Piotr Grzelak i dodaje, że pomysł bezpłatnej godziny postojowej jest niemożliwy do zrealizowania, bowiem byłby niezgodny z ustawą o drogach publicznych. Ponadto taka propozycja po wprowadzeniu w życie rozmontowałaby system Stref Płatnego Parkowania, które obecnie zapewniają rotację pojazdów.

 

oprac. AK (0)
www.gdansk.pl
oprac. AK (0)
www.gdansk.pl