Na teatralnej widowni zasiadło kilkaset osób: pracowników Urzędu Miejskiego i podległych mu jednostek. Przewodniczący Rady Miasta Gdańska, Bogdan Oleszek, podkreślał, że to m.in. dzięki nim Gdańsk rozwija się i pięknieje. - Są próby wprowadzenia zmian w reformie samorządowej. Mam nadzieję, że do tego nie dojdzie, ponieważ była to jedna z tych reform, która naprawdę się udała - podkreślał przewodniczący Oleszek. - Uważam, że wszyscy powinniśmy dążyć do tego, by budować, a nie dzielić.
Bardzo dobrą informacją dla urzędników swoje wystąpienie rozpoczął prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz. - W przyszłym roku będą podwyżki wynagrodzeń! Analizujemy obecnie ze Skarbnikiem Gdańska budżet miasta na 2018 r., ale już mogę potwierdzić, że pensje będą wyższe – zapowiedział prezydent Adamowicz.
Prezydent opowiadał też o obecnej sytuacji w mieście, m.in. o boomie inwestycyjnym i przyjeżdżających do nas imigrantach, a także zdradził plany związane z rozwojem samego magistratu.- Szukamy jednego standardu obsługi, bardziej efektywnych rozwiązań - podkreślał, dodając, że planowana jest też rozbudowa budynku magistratu przy ul. Nowe Ogrody.
Prezydent Adamowicz zaznaczał także, że Gdańsk jest jednym z najlepiej rozwijających się miast w Europie Środkowo-Wschodniej i jest to zasługa także tutejszych pracowników samorządowych.
- Mamy świadomość niedostatków, ale Gdańsk jest na dobrej drodze rozwoju - powiedział na koniec.
Kto otrzymał w tym roku medal Prezydenta Miasta Gdańska?
- Izabela Dulkiewicz - dyrektor Wydziału Obsługi Mieszkańców (wcześniej Wydział Obsługi Interesantów), współtwórca sali obsługi mieszkańców i zespołów obsługi mieszkańców, członek zespołu wdrażającego system zarządzania jakością.
- Tadeusz Bukontt - szef Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego. Wdraża rozwiązania mające na celu poprawę bezpieczeństwa w Gdańsku. Efektem tego jest m.in. rozbudowany miejski monitoring wizyjny i miejskie centrum zarządzania kryzysowego.
- Grzegorz Bystry - wieloletni pracownik Wydziału Spraw Obywatelskich: kierownik Referatu Praw Jazdy, obecnie zastępca dyrektora WSO. Zaangażowany w budowanie dobrych relacji w zespole i rozwiązywaniu trudnych spraw.
- Alina Rocka - pierwszy Miejski Rzecznik Konsumentów – zatrudniona 6 listopada 2000 r. Obecnie emerytka, ale nadal dzieli się wiedzą i doświadczeniem z pracownikami w biurze MRK.
- Zbigniew Tadajewski - pracuje w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska na stanowisku inspektora, specjalisty i kierownika działu kosztów. Sporządza kosztorysy inwestorskie oraz przedmiary robót do większości zadań modernizacyjnych i inwestycyjnych obiektów oświatowych miasta.
- Irena Kordel - pracuje w Gdańskim Zarządzie Nieruchomości Komunalnych. Zaangażowana w pracę i skuteczność w kierowaniu zespołem. Przyczyniła się do wdrożenia koncepcji „Zarządzanie lokalami użytkowymi przez Dział Nieruchomości Komunalnych”.
- Jolanta Wiśniewska - pracuje w Wydziale Finansowym gdańskiego magistratu. Z ponad 42- letniego stażu zawodowego 37 lat przepracowała w administracji publicznej, w tym ponad 18 lat w gdańskim urzędzie.
- Iwona Kredowska - pracuje w Biurze Audytu i Kontroli. Od blisko 21 lat jest pracownikiem kontroli wewnętrznej. Aktywnie uczestniczy w procesach zmierzających do usprawnienia systemu kontroli dotacji udzielanych niepublicznym jednostkom oświatowym.
- Mirosław Antoszkiewicz - pracuje w Biurze Audytu i Kontroli. Aktywnie uczestniczy w różnych przedsięwzięciach, jest m.in. członkiem zespołu wdrażającego system zarządzania jakością. Od początku również audytor wewnętrznych systemów jakości.
- Violetta Szubert - pracuje w Wydziale Kadr i Organizacji. "Płacami" kieruje od sierpnia 1999 r. Znana wszystkim urzędnikom, a jej współpracownicy określają ją jako profesjonalną, posiadającą wspaniałą pamięć i uczynną.
- Anna Sandach - pracuje w Wydziale Budżetu Miasta i Podatków. W Urzędzie Miejskim pracuje ponad 25 lat. Jak podkreślają jej koledzy i koleżanki z pracy, jest osobą bardzo życzliwą, otwartą i pomocną zarówno dla klientów urzędu, jak i współpracowników.
- Anna Karbowska - pracuje w Wydziale Budżetu Miasta i Podatków, obecnie w Referacie Podatku od Nieruchomości Osób Fizycznych. Od lat "stoi na straży" powszechności opodatkowania nieruchomości, dzięki czemu dba o to, by miejska kasa nie świeciła pustkami.
- Andrzej Pojwicz - kierownik Referatu Robót Geodezyjnych od 1991 r. Prowadził bazy danych ulic i placów, numeracji porządkowej nieruchomości, podziału i rozgraniczenia nieruchomości. Aktywnie uczestniczył w przekształcaniu zasobu geodezyjnego do postaci cyfrowej oraz budowaniu Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej.
- Tadeusz Kowalczuk - pracuje w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego. Od 10 lat zajmuje się dziko żyjącymi zwierzętami w mieście. Jest jednym z filarów zespołu, który nadzoruje odłownie, udziela rad mieszkańcom jak postępować ze zwierzętami i obsługuje zgłaszane interwencje.
- Zbigniew Nowiński - pracuje w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego. To on wprowadzał zasady bezpieczeństwa przeciwpożarowego w mieście. Dzięki niemu w harmonogram działalności jednostek oświatowych miasta na stałe wpisano prowadzenie ćwiczeń z próbnej ewakuacji budynków. Wdrożył on też zasady przeglądów budynków komunalnych użyteczności publicznej i mieszkalnych w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego.
- Roman Zachmielewski - pracuje w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Zajmuje się przygotowaniem miasta do działań na wypadek konfliktu zbrojnego, organizuje akcję kurierską. Każdego roku uczestniczy w kwalifikacji wojskowej, a do tego od wielu lat jest też pełnomocnikiem wyborczym.
- Bożena Włosińska-Juszko - pracuje w Wydziale Spraw Obywatelskich. Od blisko 30 lat jest blisko mieszkańców: najpierw przez wiele lat meldując ich, a od 17 lat dbając o to, by mogli jak najszybciej załatwić sprawy związane z uzyskaniem dowodu osobistego.
- Hanna Tempska - pracuje w Wydziale Spraw Obywatelskich, w Referacie Ewidencji Ludności. Obsługuje klientów, aktualizuje gminny rejestr mieszkańców i rejestr wyborców oraz udostępnia dane z tych zbiorów.