Portal Miasta Gdańska
PL | EN | DE

Prace torowe na ulicach Rzeczypospolitej, Chłopskiej, Legionów, Wały Jagiellońskie i Podwale Grodzkie

Od 1 do 7 lipca prowadzone są prace związane z regulacją i stabilizacją torów tramwajowych. W większości prace odbywają się w nocy, jedynie w niedzielę, 1 lipca, w ciągu dnia na odcinku pomiędzy pętlą Zaspa a skrzyżowaniem ulic Pomorskiej i Chłopskiej.

Prace torowe na ulicach Rzeczypospolitej, Chłopskiej, Legionów, Wały Jagiellońskie i Podwale Grodzkie
A
A
data publikacji: 01 lipca 2018 r.
Prace odbywają się głównie w nocy bez wpływu na ruch tramwajowy, ruch pojazdów i pieszych
Prace odbywają się głównie w nocy bez wpływu na ruch tramwajowy, ruch pojazdów i pieszych
fot. GZDiZ

Prace odbywają się w kilku lokalizacjach: 

  • pomiędzy Pętla Zaspa a skrzyżowaniem ulic Pomorskiej z Chłopską - 1 lipca w ciągu dnia, od 2 do 4 lipca w nocy 
  • od pętli na Zaspie do skrzyżowania ulic Mickiewicza oraz Hallera - w nocy z 1 na 2 lipca  
  • wzdłuż ulicy Wały Jagiellońskie od węzła Unii Europejskiej do Huciska - w nocy z 4 na 5 lipca 
  • wzdłuż Wałów Jagiellońskich i Podwala Grodzkiego od Huciska do węzła Piastowskiego - w nocy od 5 do 7 lipca 

Wszystkie nocne prace na torowiskach prowadzone są w godz. 0.00 - 4.00 bądź 4.30 i pozostają bez wpływu na ruch tramwajowy. Roboty nie utrudniają także ruchu pojazdów i pieszych.

Samojezdna podbijarka torowa w akcji
Samojezdna podbijarka torowa w akcji
fot. GZDiZ

torowisko
fot. GZDiZ

torowisko-6
fot. GZDiZ

- Przy pracach regulacji i stabilizacji torów tramwajowych wykorzystywana jest specjalistyczna maszyna: samojezdna podbijarka torowa. Jej działanie polega na uniesieniu torów, podsypaniu tłucznia pod uniesione podkłady na żądaną wysokość, a następnie zagęszczenie kruszywa kamiennego poprzez wibracje. Po dokonaniu tych czynności podkłady wraz z torami są opuszczane na miejsce - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Jeszcze przed przystąpieniem do pracy torowej wykonywane są szczegółowe pomiary torów, które mają zostać ustabilizowane. Na ich podstawie powstaje projekt, według którego podbijarka ustawiając tory może je przesunąć w lewo, w prawo oraz podnieść lub opuścić na żądaną wysokość.

Dzięki takim zabiegom tory są ułożone równo i w jednej płaszczyźnie, co w efekcie przekłada się na płynniejszą jazdę tramwaju i lepszy komfort podróży pasażerów. Regulacja i stabilizacja torów wydłuża także trwałość całego ustroju oraz taboru tramwajowego. 

-
oprac. WG (0)
www.gdansk.pl
-
oprac. WG (0)
www.gdansk.pl