Portal Miasta Gdańska
PL | EN | DE

Porzuć Kraków - na rzecz Gdańska. Ostra walka o programistów komputerowych

Prywatna firma branży IT z siedzibą w Gdańsku zorganizowała ostrą kampanię promocyjną, dzięki której zamierza pozyskać programistów komputerowych z Krakowa. Zainteresowanych mają przekonać nie tylko korzystne warunki pracy i finanse, ale też miejsce zamieszkania - Gdańsk, który jest prezentowany jako miasto bardzo atrakcyjne do życia (w odróżnieniu od Krakowa, który boryka się z dużym zanieczyszczeniem powietrza). Część internautów ocenia tę kampanię promocyjną jako nieetyczną.

Porzuć Kraków - na rzecz Gdańska. Ostra walka o programistów komputerowych
A
A
data publikacji: 20 lutego 2018 r.

Kraków ma na co dzień kłopoty ze smogiem, Gdańsk - nie. Firma Dynatrace postanowiła wykorzystać to na rynku pracy
Kraków ma na co dzień kłopoty ze smogiem, Gdańsk - nie. Firma Dynatrace postanowiła wykorzystać to na rynku pracy
Dynatrace

Treść jest brutalnie prosta. Plakat promocyjny przedzielono pionowo na dwie równe części. Lewa strona - w burych kolorach, z pejzażem charakterystycznym dla katastrofy ekologicznej - opatrzona jest napisem “Kraków”. Prawa - z jasnym, słonecznym widokiem nadmorskiej plaży w okresie letnim - nosi hasło “Gdańsk”. Pośrodku jest wizerunek mężczyzny, który też podzielony jest na dwie części. Ta z napisem Gdańsk przedstawia go w pozycji relaksacyjnej, wyraźnie zadowolonego z życia. Część “krakowska” pokazuje człowieka w masce przeciwgazowej i szczelnej, ochronnej kurtce. z nałożonym na głowę kapturem.

Nad całością umieszczono napis: “Programisto, zmień swoje środowisko!”.

W Krakowie wynajęto 30 powierzchni reklamowych. Tutaj - na wiacie przystanku autobusowego. Część internautów krytykuje tę kampanię jako nieetyczną
W Krakowie wynajęto 30 powierzchni reklamowych. Tutaj - na wiacie przystanku autobusowego. Część internautów krytykuje tę kampanię jako nieetyczną
Agencja Reklamowa Yoho

Taki przekaz zobaczyć można obecnie w wielu punktach Krakowa. Gdańska firma Dynatrace, która zleciła tę kampanię promocyjną, wynajęła 30 ulicznych nośników reklam. Akcja rozpoczęła się 15 lutego i ma potrwać do końca marca. “Programisto, zmień swoje środowisko!” można obecnie zobaczyć na wiatach krakowskich przystanków autobusowych i wielkoformatowych powierzchniach reklamowych.

- Już w piątek, 16 lutego, zadzwonili do nas pierwsi potencjalni pracownicy z Krakowa, zainteresowani naszą ofertą - mówi Kamil Kazimierczak, specjalista od wizerunku marki pracodawcy w Dynatrace. - Jesteśmy gotowi zatrudnić każdą liczbę programistów, którzy spełniaja nasze wymagania. Dlaczego nasz wybór padł na Kraków? Bo jest tam prężny ośrodek IT, wielu bardzo dobrych fachowców. I nie da się ukryć, że Kraków ma poważne problemy ze smogiem. Nie cieszy nas to, ale takie są fakty. Ludzie mają coraz większą świadomość, że nie jest wszystko jedno czym się oddycha. W Gdańsku dobre powietrze jest jednym z ważnych atutów, i nie jedynym.

Akcję promocyjną gdańskiej firmy Dynatrace w Krakowie przygotowała krakowska Agencja Reklamowa Yoho
Akcję promocyjną gdańskiej firmy Dynatrace w Krakowie przygotowała krakowska Agencja Reklamowa Yoho
Agencja Reklamowa Yoho


Część internautów ocenia tę kampanię promocyjną Dynatrace jako nieetyczną. Piszą m.in., że to krzywdzące dla Krakowa i nieuczciwe, bowiem Gdańsk też ma problemy ze smogiem - praktycznie wszystkie duże miasta mają. Niektórzy doklejają link do publikacji medialnych o niedawno odnotowanym przekroczeniu norm czystości powietrza w Gdańsku.

- Tutaj właśnie nasi krytycy nie mają racji - odpowiada Kamil Kazimierczak. - Zdarzają się oczywiście przypadki krótkotrwałego pogorszenia jakości powietrza, ale to są pojedyncze dni. W skali roku Kraków ma potężne problemy ze smogiem. Tego w ogóle nie da się porównać z Gdańskiem. Nasza kampania nie wszystkim musi się podobać, ale to co pokazujemy, jest oparte na twardych faktach.

Facebook

Firma Dynatrace ma siedzibę w centrum biurowo-usługowym Alchemia w Oliwie. Oferuje bardzo korzystne zarobki: od 12 do 30 tys. zł brutto miesięcznie, zależnie od zaawansowania zawodowego i funkcji. Dodatkowo 5 tys. zł brutto na pokrycie kosztów przeprowadzki. Swoje argumenty na rzecz podjęcia pracy i zamieszkania w Gdańsku przedstawia na stronie internetowej kampanii “Programisto, zmień swoje środowisko!”.

“Dynatrace zaprasza do Gdańska bo:

Czyste powietrze czeka na Ciebie. Mieszkańcy Trójmiasta oddychają czystym powietrzem, a jego dobra jakość nad Zatoką Gdańską wynika głównie z położenia geograficznego. Gdańsk leży nad brzegiem morza, a jego sąsiedztwo zapewnia doskonałą cyrkulację powietrza - częste i mocne wiatry przyczyniają się do redukcji stężenia szkodliwych pyłów.

Szczęście mieszka na północy. Trójmiasto jest miejscem atrakcyjnym dla osób poszukujących zatrudnienia ze względu na idealną równowagę między dynamiczną metropolią a strefą relaksu i możliwością spędzania wolnego czasu. Bliskość morza i łatwy dostęp do terenów zielonych najczęściej wpływają na decyzję o przeprowadzce w celu osiągnięcia >>work-life balance<<.”.

Dynatrace jako swój atut wskazuje też szeroką ofertę mieszkaniową w Gdańsku, a także samą lokalizację siedziby firmy:

“Budynek, w którym pracujemy to coś więcej niż biurowiec - kompleks stwarza nie tylko doskonałe warunki do rozwoju, zapewnia komfort pracy na najwyższym poziomie, ale także liczne udogodnienia związane z aktywnością fizyczną czy zdrowiem.

Nasi pracownicy mogą korzystać z basenu oraz siłowni. Biuro nie jest zorganizowane na wzór tak zwanego „open space” - zapewniamy osobistą przestrzeń wszystkim zatrudnionym. Ponadto każdy posiada swoje miejsce parkingowe, a jeżeli woli dojechać autobusem lub kolejką miejską, to nasza lokalizacja pozwala na szybkie dotarcie z każdego miejsca w Gdańsku”.

Roman Daszczyński (0)
www.gdansk.pl
roman.daszczynski@gdansk.pl
więcej tekstów autora
Roman Daszczyński (0)
www.gdansk.pl
roman.daszczynski@gdansk.pl
więcej tekstów autora