Patrząc od strony torów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, nowy pirs będzie wybudowany po prawej stronie istniejącego już Terminalu T2. Będzie jego bezpośrednim przedłużeniem.
Dzięki rozbudowie terminalu pasażerskiego o dodatkowy pirs, gdańskie lotnisko zyska 16 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni użytkowej. Zostanie powiększona strefa centralnej kontroli bezpieczeństwa i kontroli paszportowej, rozbudowana zostanie hala odbioru bagażu, zwiększona będzie strefa Non - Schengen, wybudowane zostaną dwa wyjścia autobusowe. Planowana jest także rozbudowa sieci wewnętrznych dróg dojazdowych do lotniska.
To już druga ważna inwestycja Portu Lotniczego Gdańsk, która rozpocznie się w najbliższym czasie. W połowie 2021 r. ma być gotowy pierwszy biurowiec Airport City - zespołu siedmiu budynków o charakterze biurowym, łączących funkcje usługowe, gastronomiczne oraz hotelowe.
WIĘCEJ:
Komisja przetargowa wybrała ofertę Korporacji Budowlanej Doraco Sp. z o.o. na budowę pirsu zachodniego terminalu pasażerskiego T2 w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy. Oferta Doraco została oceniona najwyżej ze względu na zaproponowaną najniższą cenę. Ponadto komisja nie stwierdziła żadnych braków formalnych w przedłożonych przez Doraco dokumentach. Decyzja komisji oznacza, że możliwe jest rozpoczęcie procesu inwestycyjnego. Korporacja Doraco zaproponowała, że wybuduje pirs za 255.229.228 zł netto, w ciągu 26 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Inwestycja będzie sfinansowana ze środków własnych oraz z obligacji, które wyemituje Port Lotniczy Gdańsk przy współpracy z bankiem Pekao S.A. Rozbudowa Terminalu T2 powinna potrwać do końca 2021 roku.
W drugim przetargu na budowę pirsu wystartowały 3 firmy. Oprócz Doraco, ofertę przedłożyły firmy: Budimex, który zaproponował realizację za 263.069.627 zł i Hochtief za 262.993.137,47 zł netto. Komisja przetargowa wybrała najtańszą ofertę Doraco. W konsekwencji przetargu Zarząd Portu Lotniczego Gdańsk zdecydował o budowie pirsu.
Podstawowe zmiany parametrów terminalu T2 po zakończeniu budowy nowego pirsu:
-
powierzchnia terminalu T2: zwiększenie z 53 tys. m2 do 69 tys. m2
-
centralny punkt kontroli bezpieczeństwa: zwiększenie liczby linii kontroli bezpieczeństwa z 11 do 18
-
punkty odprawy paszportowej, odloty: zwiększenie z 6 do 10 przejść
-
gate’y odlotowe: zwiększenie liczby gate’ów z 20 do 30
-
punkty odprawy paszportowej, przyloty: zwiększenie z 8 do 12 przejść
- odbiór bagażu: umożliwienie zwiększenie liczby karuzel z 5 do 9 karuzel