PORTAL MIASTA GDAŃSKA
PL | EN | DE

Osowa. Nowa pętla i przystanki autobusowe przy ul. Barniewickiej już za kilka tygodni

Osowa. Nowa pętla i przystanki autobusowe przy ul. Barniewickiej już za kilka tygodni
Zgodnie z umową, jeszcze w październiku powinna zakończyć się "Budowa węzła integracyjnego Osowa wraz z trasami dojazdowymi". Na terenie przed dworcem kolejowym wykonano dotąd część chodników i miejsc postojowych na nowym węźle komunikacyjnym. Układana jest też warstwa wiążąca nawierzchni pętli autobusowej. Zamontowano też fundamenty słupów oświetleniowych.
Jeszcze w październiku powinna zakończyć się inwestycja dotycząca Budowy węzła integracyjnego Osowa wraz z trasami dojazdowymi
Jeszcze w październiku powinna zakończyć się inwestycja dotycząca "Budowy węzła integracyjnego Osowa wraz z trasami dojazdowymi"
Fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

 

W ramach tej inwestycji mieszkańcy zyskają trzy nowe perony autobusowe: dwa dla tzw. linii przelotowych oraz jeden dla linii kończących bieg. Na nowej pętli znajdą się też wiaty rowerowe dla około 100 jednośladów, a także parking kiss&ride.

W tym miejscu przewidziano również stanowiska odstawcze dla czterech autobusów, które będą oczekiwały na wyjazd w trasę. Przebudowywaną pętlę autobusową zaprojektowano jako jednokierunkową, w której ruch odbywać się będzie przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.

Inwestycja ta dostosowana będzie dla pojazdów komunikacji miejskiej. Wjazd i wyjazd z pętli będzie miał szerokość 6 metrów, a minimalny promień wewnętrzny - 12 metrów. Pętla autobusowa przeznaczona będzie wyłącznie dla ruchu pojazdów komunikacji zbiorczej, dlatego też przewidziano osobny dojazd do terenu PKM i sąsiednich działek - bezpośrednio od strony ul. Barniewickiej.

 

Przy ul. Barniewickiej powstaną m.in. trzy nowe perony autobusowe: dwa dla tzw. linii przelotowych oraz jeden dla linii kończących bieg
Przy ul. Barniewickiej powstaną m.in. trzy nowe perony autobusowe: dwa dla tzw. linii przelotowych oraz jeden dla linii kończących bieg
Fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska


Ze względu na dobry stan techniczny nawierzchni ul. Barniewickiej przewidziano jedynie jej obustronne poszerzenie. Wzdłuż tej ulicy, na odcinku od ul. Seleny do ul. Konstelacji, zaprojektowano po obu stronach jezdni dodatkowe pasy ruchu dla rowerzystów o szerokości 1,5m. Zaprojektowano również obustronny chodnik, a nawet parking typu „Kiss&Ride”.

Projekt zagospodarowania terenu kolejowego w Osowej zakłada także stworzenie ogrodu deszczowego z uwzględnieniem istniejącej zieleni


Projekt zagospodarowania terenu kolejowego w Osowej zakłada także stworzenie ogrodu deszczowego z uwzględnieniem istniejącej zieleni
Fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska


Projekt zagospodarowania tego terenu zakłada także stworzenie ogrodu deszczowego z uwzględnieniem istniejącej zieleni - na terenie stawu i rowu melioracyjnego zaplanowano nasadzenia roślin hydrofitowych tolerujących suszę.

 

Na terenie inwestycji powstają kolejne metry nowych chodników
Na terenie inwestycji powstają kolejne metry nowych chodników
Fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

 

Wykonawcą prac jest konsorcjum firm Kruszywo Sp. z o.o. oraz Bituminium Sp. z o.o. Koszt inwestycji wynosi ponad 3,7 mln zł.

Zyskała ona dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, ramach zadania pn.: Budowa węzłów integracyjnych Gdańsk Rębiechowo oraz Gdańsk Osowa wraz z trasami dojazdowymi.

oprac. KGwww.gdansk.plredakcja@gdansk.pl