• Start
  • Wiadomości
  • Orunia. Most na ul. Starogardzkiej usprawni ruch miejski i rozluźni korki

Orunia. Most na ul. Starogardzkiej usprawni ruch miejski i rozluźni korki

Nowy most nad kanałem Raduni, łaczący ul. Starogardzką z Traktem Św. Wojciecha, to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w tej części miasta. Obiekt, który funkcjonował w tym miejscu w ostatnich latach, był zbyt wąski, by jednocześnie mogły nim przejechać samochody z przeciwnych kierunków. Obowiązywał tu ruch wahadłowy, który był przyczyną sporych korków, głównie w godzinach szczytu.
07.08.2018
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Most na ul. Starogardzkiej powinien być przejezdny jeszcze w sierpniu br.
Most na ul. Starogardzkiej powinien być przejezdny jeszcze w sierpniu br.
Przemek Szalecki/www.gdansk.pl

W ubiegłym roku Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła przetarg na budowę nowego obiektu, a pierwsze prace rozpoczęły się w sierpniu 2017 r. Co obecnie dzieje się na placu budowy?

- Trwa budowa nasypu, który umożliwi połączenie ul. Starogardzkiej z Traktem Św. Wojciecha. Na połowę sierpnia zaplanowano natomiast kładzenie mas nawierzchni asfaltowej - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

W ostatnich tygodniach położono masę asfaltową twardolaną na powierzchni mostu. Do tego zasypano jeden z nowo wybudowanych murów oporowych (nr 3), betonowano m.in. ławę fundamentową oraz mur oporowy (nr 1), a także zbudowano chodnik.

Obecnie trwa m.in. budowa nasypu umożliwiającego połączenie ul. Starogardzkiej z Traktem Św. Wojciecha
Obecnie trwa m.in. budowa nasypu umożliwiającego połączenie ul. Starogardzkiej z Traktem Św. Wojciecha
Przemek Szalecki/www.gdansk.pl

Nowy most powstaje dokładnie w tym samym miejscu, w którym znajdował się dotychczasowy, mocno już wysłużony. Będzie to przeprawa ramowa jednoprzęsłowa z ryglem w postaci pełnej płyty. Szerokość jezdni i geometria pobliskiego skrzyżowania została tak zaprojektowana, by możliwy był tu dwukierunkowy ruch. Dzięki temu zlikwidowana zostanie funkcjonująca dotychczas sygnalizacja świetlna i ruch wahadłowy.

Oruński most łączy ul. Starogardzką z Traktem Św. Wojciecha, stanowiącym główny ciąg komunikacyjny w tej części miasta. Zanim rozpoczęto budowę nowego obiektu rozebrać trzeba było poprzedni. Wykonano też wodociąg pod ul. Starogardzką na odcinku do ul. Nowiny. W ramach inwestycji rozebrano również istniejące mury oporowe i zbudowano nowe na dojeździe do mostu od strony ul. Trakt Św. Wojciecha. Poza tym umocniono Kanał Raduni w bezpośrednim sąsiedztwie z przyczółkami nowego mostu, a także zlikwidowano otwarte koryto Potoku Maćkowy i przebudowano istniejący przepust.

Najbardziej pracochłonne było właśnie wzmacnianie nabrzeża, dlatego realizacja inwestycji trwa około roku.

Zgodnie z założeniami, powstający most usprawni ruch miejski w tej okolicy. Ruch wahadłowy powodował bowiem gigantyczne korki zarówno na ul. Starogardzkiej jak i na Trakcie Św. Wojciecha, przede wszystkim w godzinach porannych.

Nowy gdański obiekt wykonuje sopocka spółka Most, która wyceniła swoje prace na ponad 5,2 mln zł.

TV

Kaszubi – tożsamość obroniona. Rozmowa z prof. Cezarym Obrachtem-Prondzyńskim