- Stara strona nie przystawała już graficznie i technicznie do obecnych standardów - mówi Sylwia Ressel rzecznik MOPR w Gdańsku. - Zmiany, które zaplanowaliśmy miały przede wszystkim tak "przemeblować" stronę, żeby dostarczyć jak najwięcej potrzebnych naszym klientom informacji.
Moduły dla seniorów, rodzin, niepełnosprawych, osób bezdomnych
Zmieniła się szata graficzna - strona jest kolorowa, przejrzysta, modułowa ale jednocześnie spokojna i nie przeładowana. Taka była intencja twórców strony - aby osoby, które szukają konkretnych informacji nie miały trudności z ich znalezieniem. Stąd bardzo wyraźny podział wiadomości na odbiorców: rodziny z dziećmi, seniorzy, osoby niepełnosprawne i osoby bezdomne mają swoje moduły, w których “po kliknięciu” zainteresowani znajdą zestaw podanych w przystępny sposób wiadomości.
I tak w module Dzieci i rodzina znajdziemy spersonalizowane wprowadzenie: “Masz problem, z którym nie potrafisz sobie poradzić? Jesteś osobą bezrobotną i chcesz coś zmienić w swoim życiu? Brakuje ci pieniędzy na utrzymanie rodziny? Skorzystaj ze wsparcia pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku". Dalej informacje o możliwościach wsparcia ze strony ośrodka, czyli np świadczeniach rodzinnych, pieniężnych (np. w formie zasiłków), świadczeniach niepieniężnych, np. w formie poradnictwa prawnego, psychologicznego lub pedagogicznego, lub usług opiekuńczych, z pomocy mieszkaniowej, pomocy materialnej dla uczniów.
MOPR czeka na uwagi gdańszczan
- Bardzo zależało nam, aby na stronie nie było urzędowych informacji, do których mało kto zagląda - tłumaczy Sylwia Ressel. - Chcemy, aby nasz klient otrzymywał czy znajdował na stronie to, czego szuka bez wysiłku a może też dowiedział się o nowych inicjatywach czy możliwościach pomocy. Wszystko podane przystępnym, klarownym językiem.
Na stronie podopieczni MOPR znajdą informacje o wszelkich, obowiązujących regulacjach prawnych dotyczących możliwości uzyskania wsparcia (przepisy, projekty, akty prawne, niezbędne druki do pobrania itd.), ale też o spodziewanych zmianach. Twórcy nowej strony liczą też, że zainteresowaniem cieszyć się będą aktualności, czyli informacje o imprezach, ważnych wydarzeniach, projektach, w których mogą uczestniczyć. Strona przystosowana jest również do potrzeb osób słabiej widzących, starszych – wyjątkowo duża czcionka, możliwość powiększania, przesuwania obrazu bardzo ułatwia czytanie. Całość uzupełnią jeszcze m.in. mapki adresowe i informacyjne, upraszczające dotarcie lub kontakt do wybranej instytucji pomocowej.
- Prosimy też gdańszczan o uwagi, podpowiedzi, jakie treści i rozwiązania techniczne warto jeszcze wprowadzić - dodaje Ressel. - Chcemy, by w efekcie był to znakomity nośnik informacyjny, adresowany przede wszystkim do potrzebujących mieszkańców: już korzystających ze wsparcia ośrodka lub oczekujących pomocy. Sugestie prosimy przesyłać na adres mailowy: mopr@mopr.gda.pl.