Nowa Bulońska. Prace rozbiórkowe chwilowo wstrzymane, budowa ruszy jesienią

Na usunięcie czeka jeszcze kilkadziesiąt altanek działkowych. Ze względu na trwający okres lęgowy ptaków rozbiórka wzdłuż planowanej trasy Nowej Bulońskiej Północnej została wstrzymana na kilka tygodni. Prace zostaną wkrótce wznowione. - Nie ma to wpływu na na termin rozpoczęcia budowy samej drogi wraz z linią tramwajową – zaznacza Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Nowa Bulońska. Prace rozbiórkowe chwilowo wstrzymane, budowa ruszy jesienią
A
A
data publikacji: 06 lipca 2017 r.

Trasa Nowej Bulońskiej Północnej będzie się rozpoczynać przy skrzyżowaniu ulicy Myśliwskiej i Bulońskiej
Trasa Nowej Bulońskiej Północnej będzie się rozpoczynać przy skrzyżowaniu ulicy Myśliwskiej i Bulońskiej
Jerzy Pinkas/www.gdansk.pl

- Obecnie roboty są wstrzymane, ale do 15 sierpnia br. rozbiórki powinny się zakończyć. Spełniamy w ten sposób wymagania ornitologiczne. Tu nie ma ryzyka, że wstrzymujemy przez to realizację planowanej drogi – zaznacza dyrektor Bartosiewicz.

Tymczasem w Warszawie, w Centrum Unijnych Projektów Transportowych, trwa analizowanie i opiniowanie specyfikacji przygotowanej przez DRMG do ogłoszenia przetargu na budowę Nowej Bulońskiej Północnej. - W lipcu powinniśmy otrzymać odpowiedź. Wówczas będziemy mogli ogłosić przetarg już na realizację inwestycji – podkreśla Włodzimierz Bartosiewicz.

Pewnym jest, że przetarg będzie dwustopniowy, ograniczony. To już standard w DRMG w przypadku realizacji dużych inwestycji w mieście. Chodzi o to, by startujące w nim firmy miały doświadczenie, a także odpowiedni zasób profesjonalistów, którzy będą w stanie sprostać bardziej skomplikowanym projektom. Na przeprowadzenie procedury przetargowej, i wyłonienie wykonawcy, potrzebne będzie co najmniej 2,5 miesiąca.

Dlatego na przyszłym placu budowy robotnicy pojawią się, najwcześniej, w okresie jesiennym. W pierwszym etapie prac wykonawca zajmie się m.in. przygotowaniem zaplecza budowy i organizacją ruchu, co zazwyczaj trwa kilka tygodni. Inwestycja rozpocznie się od strony Piecek – Migowa, a kontynuowana będzie w kierunku ul. Jabłoniowej.

Tędy przebiegać będzie trasa Nowej Bulońskiej Północnej
Tędy przebiegać będzie trasa Nowej Bulońskiej Północnej
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Pierwsze "widoczne" prace budowlane będzie można więc zaobserwować dopiero w przyszłym roku. Prowadzone będą w obszarze niezabudowanym, na terenie dawnych ogródków działkowych.

- W ramach tej inwestycji do wykonania będzie dużo trudnych obiektów konstrukcyjnych, i to od nich będziemy rozpoczynać prace. Przypominam, że Nowa Bulońska będzie łączyć się m.in. ze skrzyżowaniem ulic: Warszawska i Jabłoniowa – przypomina dyrektor Bartosiewicz.

Do tego, już wkrótce, rozpocznie się budowa Centrum Edukacyjnego Jabłoniowa, które wymagać będzie skomunikowania drogowego. W związku z tym, niezależnie od budowy Nowej Bulońskiej Północnej, uruchomiony zostanie przetarg także na dojazd do tych placówek – to będzie z kolei fragment przyszłej Nowej Bulońskiej Południowej (ta ulica nie będzie na razie budowana, ale zabezpieczono rezerwę terenową pod jej realizację w przyszłych latach – red.).

Nowa Bulońska Północna, wraz z linią tramwajową, powinna być gotowa w 2019 r.

Ta nowa droga będzie liczyć 2,8 km długości. Połączy istniejącą ul. Bulońską z ul. Jabłoniową. W ramach inwestycji powstanie dwutorowa linia tramwajowa, która swój początek będzie miała przy istniejącej linii tramwajowej na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i Myśliwskiej. Na trasie przetnie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości ul. Warszawskiej i Jabłoniowej. Wzdłuż nowej ulicy zaplanowano pięć przystanków komunikacji miejskiej, oddalonych od siebie średnio o pół kilometra. Ich wstępne nazwy to: Ujeścisko, Zabornia, Stolema, Łabędzia oraz Nowa Politechniczna.

Wybudowana zostanie także dwukierunkowa ścieżka rowerowa wraz z infrastrukturą towarzyszącą na odcinku od skrzyżowania ulic Bulońskiej z Myśliwską do skrzyżowania ulic Jabłoniowej i Warszawskiej.

Nowa Bulońska będzie jedną jezdnią dwupasową (ale zachowana zostanie rezerwa terenu pod budowę drugiej jezdni), dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem. Skrzyżowanie ulicy Nowej Bulońskiej z Nową Politechniczną i Nową Wołkowyską oraz skrzyżowanie z Jabłoniową i Warszawską zaprojektowane zostały w formie wysp centralnych, a pozostałe skrzyżowania - jako skanalizowane.

Przeczytaj także:

Piecki-Migowo. Altanki działkowe ustępują miejsca Nowej Bulońskiej

Piecki-Migowo-Jasień. Tramwaj na Nowej Bulońskiej coraz bliżej

Kamila Grzenkowska (0)
www.gdansk.pl
kamila.grzenkowska@gdansk.pl
więcej tekstów autora
Kamila Grzenkowska (0)
www.gdansk.pl
kamila.grzenkowska@gdansk.pl
więcej tekstów autora