PORTAL MIASTA GDAŃSKA
PL | EN | DE

Nie przychodź do urzędu, jeśli nie musisz. Skorzystaj z Gdańskiego Centrum Kontaktu - tel. 58 52 44 500

Nie przychodź do urzędu, jeśli nie musisz. Skorzystaj z Gdańskiego Centrum Kontaktu - tel. 58 52 44 500
W związku z rozprzestrzeniającym się w Polsce i Europie koronawirusem, profilaktycznie zamknięto m.in. szkoły, przedszkola oraz instytucje kultury. W normalnym trybie pracuje Urząd Miejski w Gdańsku. Zachęcamy jednak, by w miarę możliwości sprawy administracyjne, bądź inne związane z funkcjonowaniem miasta, załatwiać telefonicznie bądź mailowo, z domu, najlepiej poprzez Gdańskie Centrum Kontaktu.
Zachęcamy, by w najbliższych dniach - w miarę możliwości - sprawy administracyjne, bądź inne związane z funkcjonowaniem miasta, załatwiać telefonicznie bądź mailowo, poprzez Gdańskie Centrum Kontaktu (tel. 58 52 44 500)
Zachęcamy, by w najbliższych dniach - w miarę możliwości - sprawy administracyjne, bądź inne związane z funkcjonowaniem miasta, załatwiać telefonicznie bądź mailowo, poprzez Gdańskie Centrum Kontaktu (tel. 58 52 44 500)
Fot. Dominik Paszliński / www.gdansk.pl

 

Gdańskie Centrum Kontaktu zajmuje się każdym zgłoszeniem od mieszkańca Gdańska. Jest to swego rodzaju "Urząd Miejski w pigułce", dostępny dla mieszkańców siedem dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę.

Interesujące Państwa sprawy można zgłaszać telefonicznie lub za pośrednictwem internetu:

  • Telefon: 58 52 44 500

  • SMS: 500 105 115 - ten kanał dedykowany jest głównie osobom niesłyszącym i głuchoniemym

  • E-mail: kontakt@gdansk.gda.pl.

 

Strona https://www.gdansk.pl/kontaktgdansk/ umożliwia skorzystanie z ogromnej ilości usług świadczonych przez GCK i inne oddziały i jednostki Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Portal GCK, dzięki synchronizacji z Biuletynem Informacji Publicznej i witryną gdansk.pl, jest doskonałym źródłem informacji, ale i wygodną platformą komunikacji z pracownikami GCK. Na witrynie można zgłosić problem za pomocą formularza "Zgłoś nam" lub chatu. Sprawy wymagające interwencji można zgłaszać poprzez dostępną na stronie Mapę Porządku. Możliwe jest też dokonanie wpłaty on-line na podatki, opłaty skarbowe, licencje i cały szereg innych opłat urzędowych. Strona internetowa umożliwia też łatwe zarezerwowanie wizyty w dowolnym Zespole Obsługi Mieszkańców oraz sprawdzenie liczby klientów oczekujących w kolejce. Strona zaprojektowana jest tak, aby bez problemu mógł z niej skorzystać każdy, nawet osoby, które niezbyt biegle poruszają się po internecie.

Lista zadań Gdańskiego Centrum Kontaktu:

  • Umawianie wizyt w Urzędzie Miejskim, a z czasem również w innych miejskich jednostkach.

  • Udzielanie informacji na temat usług świadczonych przez wszystkie jednostki miejskie

  • Umożliwienie płatności on-line.

  • Wsparcie linii 986 i 112.

  • Wsparcie Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego

  • Pomoc przy prowadzeniu konsultacji społecznych

  • Wsparcie dla jednostek miejskich podczas akcji informujących o ważnych wydarzeniach dla mieszkańców

 

Jeżeli jednak wizyta w urzędzie jest niezbędna, zachęcamy, by wcześniej dokonać rezerwacji wizyty przez internet https://www.gdansk.pl/rezerwacja.

Dzięki temu wizyta skróci się do minimum. Można też sprawdzić jaki jaki jest aktualny stan kolejek i wybrać Zespół Obsługi Mieszkańców, w którym czas oczekiwania jest najkrótszy https://www.gdansk.pl/numerek.

oprac. KGwww.gdansk.plredakcja@gdansk.pl