Portal Miasta Gdańska
PL | EN | DE

Na czym polega nowoczesne nauczanie w gdańskich podstawówkach?

W czwartek, 10 maja, wraz z zastępcą prezydenta Gdańska ds. polityki społecznej Piotrem Kowalczukiem wybraliśmy się do Szkoły Podstawowej nr 24. Powód? To jedna z 53 placówek, która bierze udział w projekcie „Szkolimy Uczniów Przedsiębiorczych Empatycznych Rozsądnych. Gdańskie Szkoły Podstawowe”. Szkoły, które zgłosiły się do projektu, wspomagają rozwój uczniów przy pomocy nowoczesnego sprzętu. Co istotne, po zakończeniu projektu, wszystkie pomoce naukowe zostają w placówkach.

Na czym polega nowoczesne nauczanie w gdańskich podstawówkach?
A
A
data publikacji: 10 maja 2018 r.

Każdemu, kto przekroczy próg Szkoły Podstawowej nr 24 w Dolnym Wrzeszczu, w oczy rzuca się olbrzymia żyrafa. Zerka na przybyłych ze ściany. Wokół niej zapisano wiele haseł związanych z uczuciami i ludzkimi potrzebami. Podobne hasła znaleźć można w gabinecie dyrektorki placówki. W tej szkole dominuje język empatii. Do tego, zdawać by się mogło, nie potrzeba nowoczesnych technologii. Aby jednak język ten był dla wszystkich zrozumiały, na pewno przydatne są zajęcia o nazwie „Mindfulness i Komunikacja Empatyczna”. Dużo się na nich rozmawia. Dzisiaj rozmawiano akurat o liniach papilarnych i wyjątkowości każdej, odrębnej jednostki.

To jedne z wielu dodatkowych zajęć. Wszystkie odbywają się w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Wartość programu to ponad 23 mln zł.

Przy pomocy nowoczesnego sprzętu dzieci rozwijają kompetencje matematyczno – przyrodnicze, informatyczne czy językowe. Wzięliśmy dziś udział w bardzo ciekawej lekcji, podczas której zaprezentowano nam roboty zbudowane z klocków lego. Uczniowe urządzają nimi walki i wyścigi. Odwiedziliśmy też pracownię językową z 25 stanowiskami, przy których dzieci pracują ze słuchawkami i mikrofonami. Byliśmy w nowoczesnej sali komputerowej z monitorem multimedialnym dającym możliwość interaktywnej współpracy ucznia z nauczycielem. Wśród wyjątkowych pomocy dydaktycznych znalazły się też zestawy do budowy modeli odnawialnych źródeł energii, tablety czy klocki lego, które jak już wspominaliśmy służą do budowy robotów, ale także pomagają - zwłaszcza uczniom niesłyszącym, w zgłębianiu podstaw matematyki. 

Natalia Gawlik (0)
www.gdansk.pl
natalia.gawlik@gdansk.pl
więcej tekstów autora
Natalia Gawlik (0)
www.gdansk.pl
natalia.gawlik@gdansk.pl
więcej tekstów autora