• Start
  • Wiadomości
  • Most w Sobieszewie. Kładą asfalt na dojazdach, otwarcie tuż, tuż. ZDJĘCIA i FILM

Most w Sobieszewie. Kładą asfalt na dojazdach, otwarcie tuż, tuż. ZDJĘCIA i FILM

W sobotę i niedzielę (15-16 września) na dojazdach do budowanego w Gdańsku Sobieszewie mostu zwodzonego wykonawca kładł już ostatnią warstwę asfaltu. Prace związane z całą inwestycją są już na finiszu, a planowane oddanie mostu dla ruchu pieszego i samochodowego nastąpić ma do końca września.
15.09.2018
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Budowa Mostu w Sobieszewie. Warstwa ścieralna asfaltu kładziona na dojeździe od strony Wyspy Sobieszewskiej
Budowa Mostu w Sobieszewie. Warstwa ścieralna asfaltu kładziona na dojeździe od strony Wyspy Sobieszewskiej
zdj. Dominik Paszliński/gdansk.pl

Na początku września wykonawca czeska firma Metrostav rozpoczęła prace wykończeniowe nie tylko mostu, ale całego układu drogowego. W ten weekend (15 - 16 września) zaplanowano układanie asfaltowych warstw nawierzchni na dojazdach, zarówno od strony Wyspy Sobieszewskiej, jak i od strony Wiślinki. To odcinek o długości ok. 900 m (na jezdni od strony Wiślinki, na rondzie oraz na fragmencie ulicy Nadwiślanskiej i Turystycznej). Drogowcy nie ukrywali, że te prace chcą wykonać szybko.

Zobacz relację wideo

Prace ruszyły w sobotę z samego rana. Wykonawca przeznaczył na asfalowanie jeden dzień, gdyby nie dopisała pogoda  w zapasie była jeszcze niedziela. Gdyby i tym razem zabrakło czasu np. z powodu deszczu, prace miałby być kontynuowane jeszcze w następny weekend (21-23 września).


Most pontonowy na Wyspę Sobieszewską zamknięty w sobotę i niedzielę. Są objazdy


Most pontonowy na czas kładzenia asfaltu został zamknięty, wyznaczono objazd przez Przegalinę i Świbno. Wyłączenie go z ruchu było konieczne, bo chodziło o to, by położyć "bezszwowo" warstwę ścieralną asfaltu na całej szerokości drogi dojazdowej.

Budowany w Sobieszewie na Martwą Wisłą most ma być przejezdny do końca września
Budowany w Sobieszewie na Martwą Wisłą most ma być przejezdny do końca września
zdj. Dominik Paszliński/gdansk.pl

Równocześnie na moście trwają prace związane z uruchomieniami systemu zwodzenia przęseł. W filarach znajdują się ogromne siłowniki. Gotowy jest budynek sterowni, który powstał na Wyspie Sobieszewskiej przy nowym rondzie.


BUDOWA MOSTU W SOBIESZEWIE - ZDJĘCIA 


Pod koniec września planowane jest wykonywanie prób obciążeniowych. A już październiku, zgodnie z umową, będzie można przejechać nowym mostem. Przez kilka tygodni mogą trwać jeszcze różne prace. Stary most trzeba będzie rozebrać.

Budynek sterowni
Budynek sterowni
mat. DRMG

Budowa nowego, zwodzonego mostu kosztuje niemal 58 mln złotych. Połowę - niemal 28 mln zł - tej kwoty Miasto Gdańsk pozyskało z subwencji rządowej. Obiekt powstaje wciągu drogi nr 501 i ma i zapewnić bezpieczne i sprawne połączenie Wyspy Sobieszewskiej ze stałym lądem. W ramach zadania wybudowane zostaną również dojazdy, przebudowane zostaną dwa skrzyżowania wraz z układem drogowym w rejonie projektowanego mostu.

W podporach mostu zainstalowano ogromne siłowniki
W podporach mostu zainstalowano ogromne siłowniki
mat. DRMG


Most na Wyspę Sobieszewską w liczbach:

- długość obiektu - 173 m
- rozpiętość przęseł zwodzonych 59,50 m
- długość obiektu ze skrzydłami - 181,50 m
- rozpiętości przęseł dojazdowych – 2x25 m + 2x25 m
- szerokość ustroju niosącego – 14,92 m w tym: szerokość jezdni 7 m; szerokość jednostronnego ciągu pieszego 2,0 m;   szerokość ścieżki rowerowej 2,4 m.

- kąt ukosu z rzeką Martwa Wisła- 93 stopni
- światło poziome przęsła żeglownego z uwzględnieniem prowadnic 50 m
- światło pionowe przęseł żeglownych bez otwierania 4 m ponad poziom wysokiej wody żeglownej i 5 m ponad poziom wody średniej
- czas otwierania obu przęseł 150 sekund.
- klasa obciążeń – A wg PN-85/S-10030


Czytaj też: Most w Sobieszewie. Gigantyczne przęsła już na miejscu. WIDEO i ZDJĘCIA

TV

MEVO rozkręca wiosnę. Wsiadaj i jedź: do pracy, na uczelnię, na plażę