Portal Miasta Gdańska
PL | EN | DE

Most na ul. Starogardzkiej przejezdny. Na razie ruch wahadłowy

W nocy z 20 na 21 września pierwsze auta przejechały po moście na Kanale Raduni na ul. Starogardzkiej. Obiekt jest wciąż remontowany. Na razie więc przejazd samochodów odbywa się wahadłowo. Taka organizacja ruchu potrwa co najmniej 2 tygodnie.

Most na ul. Starogardzkiej przejezdny. Na razie ruch wahadłowy
A
A
data publikacji: 21 września 2018 r.
Na swoją trasę wrócił autobus linii 189
Na swoją trasę wrócił autobus linii 189
zdj. Dominik Paszliński/gdansk.pl

Na remontowanym moście prowadzone są cały czas prace związane z kolejnym etapem remontu. Stąd konieczność wprowadzenia ruchu wahadłowego dla samochodów. O przejeździe informuje sygnalizacja świetlna. Ruch pieszych wciąż odbywać się będzie przez kładkę.

Auta z ul. Starogardzkiej będą kierować się przez most bezpośrednio na Trakt św. Wojciecha. Równocześnie planowane jest zamknięcie wjazdu z ul. Starogardzkiej na ul. Nowiny w kierunku centrum. W relacji odwrotnej również ruch będzie odbywać się bezpośrednio z ul. Trakt Św. Wojciecha na ul. Starogardzką. Co ważne na swoją trasę wraca autobus linii 189. Na zdjęciach z lotu ptaka z tego tygodnia widać jak wygląda most tuż przed częściowym udostępnieniem dla ruchu.

Zobacz zdjęcia remontu z 19.09.2018 r.: 


Po wprowadzeniu nowej organizacji ruchu nie będzie możliwości  bezpośredniego wjazdu na ul. Starogardzką z Traktu Św. Wojciecha dla pojazdów poruszających się z Pruszcza Gdańskiego. Ta relacja zostaje utrzymana jak dotychczas – auta kierowane będą na trasę objazdową z wykorzystaniem ulic Trakt Św. Wojciecha, Podmiejska, Małomiejska, Świętokrzyska i Niepołomicka.

Dla pojazdów ciężarowych (masy całkowitej powyżej 3,5t) przejazd będzie odbywał się z wykorzystaniem Obwodnicy Południowej oraz ulic Małomiejskiej-Świętokrzyskiej-Niepołomickiej.

Prace przy remoncie mostu wciąż są prowadzone
Prace przy remoncie mostu wciąż są prowadzone
zdj. Dominik Paszliński/gdansk.pl


Budowa mostu nad Kanałem Raduni w ciągu ul. Starogardzkiej w Gdańsku ma usprawnić komunikację w tej części miasta. Wcześniejszy obiekt był zbyt wąski, by jednocześnie mogły nim przejechać samochody z przeciwnych kierunków. Obowiązywał tu więc ruch wahadłowy, który powodował korki. Na nowym moście samochody będą mogły spokojnie minąć się. Koszt inwestycji ok. 5,6 mln zł (w tym 3 mln z miniserstwa infrastruktury).

Podstawowe dane techniczne nowego mostu: 

- rozpiętość w świetle przyczółków - 11,30 m
- długość całkowita mostu łącznie z przyczółkami - 12,90 m
- szerokość jezdni - 4,00+5,00 m
- szerokość chodników - 3,00 (2,70) m i 4,50 (4,20) m
- szerokość całkowita - 19,60 - 25,90 (26,00) m
- nawierzchnia jezdni – asfaltobeton

 Czytaj też: Pracowite lato drogowców. W 15 punktach Gdańska: budowy i remonty. MAPA

oprac. MW (0)
www.gdansk.pl
oprac. MW (0)
www.gdansk.pl