W środę, 29 maja, około godz. 22.00, operator roweru metropolitalnego MEVO wydał komunikat dotyczący funkcjonowania rezerwacji.
Oto jego treść:
Od uruchomienia systemu minęły ponad trzy miesiące. Rowery cieszą się ogromną popularnością - od startu (tj. 26 marca 2019 roku) wypożyczono je ponad 500 tysięcy razy. W Mevo zarejestrowało się niemal 100 tysięcy użytkowników. To także czas testów i sprawdzania, jakie rozwiązania są dla wypożyczających satysfakcjonujące, a które należy poprawić. Jedną z funkcjonalności, wymagających ulepszenia okazał się sposób rezerwacji.
- Opcja rezerwacji w jej dotychczasowym kształcie nie sprawdziła się, szczególnie w obliczu częściowego uruchomienia systemu. Ograniczała dostępność niepełnej jeszcze floty, postanowiliśmy więc zareagować i znaleźć inne rozwiązanie - mówi Paweł Orłowski, prezes Nextbike.
Funkcja na czas wprowadzania zmian zostanie wyłączona. W czerwcu rozpoczną się testy nowych rozwiązań, mających na celu optymalizację korzystania z rowerów.
Cały czas trwają również intensywne prace nad wprowadzeniem na ulice OMGGS pełnej floty. W tej chwili są już testowane kolejne partie rowerów.