• Start
  • Wiadomości
  • MEVO. Operator czasowo wstrzymuje możliwość płatności KOMUNIKAT

MEVO. Operator czasowo wstrzymuje możliwość płatności KOMUNIKAT

Operator MEVO (Nexbike Polska) od tygodnia zmaga się z problemem braku odpowiedniej liczby rowerów w systemie. W swoim najnowszym komunikacie informuje, że został zmuszony do „wstrzymania dokonywania płatności w systemie MEVO w związku z jego gigantyczną popularnością” i przeciążeniem systemu. Ograniczenie to ma charakter czasowy.
05.04.2019
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Liczba użytkowników od 26 marca urosła już do 60 tys. użytkowników
Liczba użytkowników od 26 marca urosła już do 60 tys. użytkowników
zdj. Dominik Paszliński/gdansk.pl


Operator Systemy MEVO oświadczył w najnowszym komunikacie, żę konieczne jest czasowe ograniczenie przyrostu liczby użytkowników i kolejnych wypożyczeń, bo to skutkuje niemożliwością zapewnienia oczekiwanej jakości usługi. W programie „Wszystkie Strony Miasta” o tym, że liczba rowerów dostępnych jest wciąż niezadowalająca mówili przedstawiciele strony zamawiającej czyli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia Sopot. W czwartek, kiedy na stronie gdansk.pl nadawaliśmy nasz wideoczat dostępność jednośladów MEVO utrzymywała się na poziomie 48-50%. Powodem są rozładowujące się akumulatory, a serwis nie nadąża z ich ładowaniem i wymianą.

Operator MEVO czasowo wstrzymał doładowanie systemu i wchodzenie do systemu nowych użytkowników
Operator MEVO czasowo wstrzymał doładowanie systemu i wchodzenie do systemu nowych użytkowników
zdj. Dominik Paszliński/gdansk.pl



Oto najnowszy komunikat wydany w piątek 5 kwietnia przez Nextbike Polska:

W piątek po południu wstrzymana została możliwość zasilenia konta MEVO nowymi środkami. Dotyczy to wszystkich użytkowników. Wykupione abonamenty pozostaną aktywne i posiadający je użytkownicy nadal będą mogli wypożyczać rowery. Nie można jednak aktywować nowego konta, ani zasilić już istniejącego.

Konieczność wstrzymania przyjmowania płatności wynika z dużego przeciążenia systemu. Od ostatniego poniedziałku każdego dnia odnotowuje on ponad 10 tysięcy wypożyczeń. Ich łączna liczba do czwartku do północy sięgnęła już 90 tysięcy. W systemie Roweru Metropolitalnego MEVO zarejestrowanych jest już ponad 60 tysięcy osób i ta liczba szybko rośnie.

Na intensywne korzystanie z rowerów nakładają się inne negatywne zjawiska, takie jak wandalizm i niewłaściwe ich użytkowanie. Operator notuje np. dużo przypadków wyłamywania nóżek, co często jest skutkiem siadania na rowerze przed ich złożeniem. Rośnie również liczba przebitych opon. Przy obsłudze systemu po stronie operatora pracuje ponad 100 osób i planowane jest zatrudnienie kolejnych pracowników, aby sprostać wyzywaniu obsługi systemu przy tak wysokiej eksploatacji.

„Firma dokłada wszelkich starań, by jak najszybciej uporać się ze wszystkimi problemami. To jednak wymaga czasu. Jest nam przykro z powodu niedogodności, z którymi dla użytkowników wiąże się wstrzymanie dokonywania płatności” – mówi Marek Pogorzelski z Nextbike Polska.

Operator będzie informował o przywróceniu możliwości dokonywania płatności w systemie w osobnych komunikatach.

 

TV

Warzywa od rolników przy pętli Łostowice - Świętokrzyska