• Start
  • Wiadomości
  • Medale za zaangażowanie i serce. Pracownicy gdańskiego MOPR nagrodzeni

Medale za zaangażowanie i serce. Pracownicy gdańskiego MOPR nagrodzeni

- Największa satysfakcja? Wtedy, kiedy nasi podopieczni wychodzą na prostą, podejmują pracę, odzyskują dzieci, wracają do normalnego życia - mówi Dorota Bukowska z Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku. Pani Dorota jest jedną z siedemnastu pracowników ośrodka, którzy odebrali medale od prezydenta Gdańska za serce, cierpliwość i zaangażowanie w pracy na rzecz podopiecznych ośrodka.
29.11.2017
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Znają problemy gdańszczan od podszewki. Medale prezydenta Gdańska dla pracowników MOPR

- Kiedyś, jeszcze w latach 70, byłam klientką pomocy społecznej - mówiła Teresa Wasilewska, radna miasta Gdańska. - Wiem jak bardzo mało warte mogą czuć się osoby, które muszą korzystać z pomocy społecznej, jaki to może być stres, jak szukanie pomocy może wiele człowieka kosztować. Ale też wiem, jak pomoc pracownika: rozmowa, wyciągnięcie ręki, wskazówki są potrzebne, jak naprawdę mogą wydźwignąć wiele osób z życiowych dramatów.

Pomoc sensowna, potrzebna, doceniana

Medale od prezydenta Gdańska za szczególną, aktywną służbę na rzecz potrzebujących mieszkańców, zaangażowanie i serce wręczono 29 listopada 2017 roku podczas uroczystości w Filharmonii Bałtyckiej na Ołowiance. Otrzymali je pracownicy gdańskiego Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie.

- Znacie problemy gdańszczanek i gdańszczan od podszewki - mówił podczas uroczystości Paweł Adamowicz prezydent Gdańska. -  Spotykacie się na co dzień z tą grupą osób, która z różnych przyczyn nie potrafi być dla siebie sterem i żaglem. Wasze zadanie to odbudowywanie ich podmiotowości, równie ważne jest to, że dbacie o to, żeby pomoc społeczna nie była tylko przekazywaniem potrzebującym pieniędzy publicznych. Wiem ile czasu, wysiłku i zaangażowania trzeba włożyć, żeby wydźwignąć te osoby, bo także do mnie przychodzą po pomoc. To niezwykle sensowna, potrzebna i doceniana pomoc. Dziękuję.  

Medale odebrało 17 szczególnie wyróżnionych pracowników, ale w gdańskim MOPR służbę wobec potrzebujących mieszkańców świadczy m.in. ponad 240 pracowników socjalnych, 27 asystentów rodziny. Wspierają m.in. samotnych seniorów, osoby niepełnosprawne, rodziny z dziećmi, które nie radzą sobie z życiowymi wyzwaniami. Do zadań pracowników socjalnych należy m.in. kwalifikowanie mieszkańców do uzyskania świadczeń pomocowych, udzielanie informacji i wskazówek, by w efekcie pomóc rodzinie w rozwiązaniu problemów np. finansowych, opiekuńczych, wychowawczych. Pracownicy socjalni pobudzają do aktywności społecznej, współdziałają m.in. z innymi specjalistami, organizacjami pozarządowymi na rzecz przeciwdziałania patologiom w rodzinie.

Normalnie żyć. O to walczą pracownicy  

- Dla mnie i moich podopiecznych sukcesem jest utrzymanie ich w środowisku - mówi Maciej Bylicki jeden z nagrodzonych pracowników MOPR. - Bo często trafiają do podmiotów całodobowych, ośrodków dziennych. A my walczymy i mobilizujemy ich, żeby żyli normalnie na ile się da, zdobyli zawód, znaleźli pracę i ją utrzymali. Listy z podziękowaniami, które otrzymuję, od tych którzy zmienili swoje życie to jest to, co nie pozwala tracić energii.

- Dzień, w którym dzieci będące w pieczy zastępczej wracają do rodziców, to dla mnie dzień radości i wzruszenia - dodaje Dorota Bukowska. - Czy może być większa satysfakcja? Pracuję na Oruni z rodzinami niewydolnymi wychowawczo, to naprawdę dużo wysiłku, praca rozłożona w czasie, i cierpliwe czekanie na efekty. Ale kiedy wreszcie przyjdą, ogromne poczucie sensu tej pracy.      

Jak przypomina Małgorzata Niemkiewicz dyrektorka MOPR ten rok był dla ośrodka czasem zmian - przede wszystkim wdrożeniem nowej metody pracy czyli oddzielenie pracy socjalnej od administracyjnej czyli podział na MOPR i GCS.

- Gdańsk wyprzedził w tej dziedzinie ustawę wprowadzającą nowy podział funkcji dla pracowników socjalnych, który ma zwiększyć efektywność działań pracowników socjalnych, asystentów rodziny - mówiła Małgorzata Niemkiewicz. - Dzięki temu pracownicy mogą zająć się przede wszystkim “pracą z człowiekiem” a nie wypełnianiem dokumentów. Pracujemy też nad zastosowaniem obligacji społecznych w pomocy zadłużonym czynszowo.

Podczas uroczystości w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej 33 pracowników MOPR otrzymało awanse np. z podinspektorów na inspektorów, które otrzymali pracownicy na co dzień wykonujące różne zadania zawodowe w MOPR.

Medale od prezydenta Gdańska, m.in. za wyjątkowe zaangażowanie i serce w pracy na rzecz potrzebujących mieszkańców, otrzymali pracownicy MOPR:

Magdalena Stelczyk-Kaczorowska,

Danuta Czapla-Kierbel,

Dorota Bukowska,

Aleksandra Żyrek,

Joanna Egierska-Mrożek,

Renata Oleksy,

Karol Pawłowski,

Maria Górska,

Elżbieta Wickland,

Jolanta Zielińska,

Małgorzata Sulińska,

Wiesława Wiktorska,

Elżbieta Omiecińska,

Bożena Kalupa,

Maciej Bylicki,

Aleksandra Cwojdzińska,

Alicja Szulc

Awansowani pracownicy gdańskiego MOPR:

Ewa Rohde, Barbara Kobierska, Agnieszka Butrym, Małgorzata Gołębiewska, Barbara Zięba, Paulina Wiska, Wojciech Heyke, Elżbieta Żyłka, Kamila Rozalewska, Sylwia Wrzosek, Renata Oleksy, Anna Fabiszewska, Krystyna Meller, Magdalena Zambrzycka, Izabela Sudoł, Dominika Rzyska, Dorota Żrodowska, Danuta Bloch, Małgorzata Juchno, Joanna Egierska – Mrożek, Alan Klancewicz, Jan Palasik, Anna Dunajska, Dorota Kołowska, Kamila Knypel, Iwona Wesołowska – Dembek, Dorota Dąbrowska, Maria Huniewicz, Barbara Paszkiewicz, Aleksandra Cwojdzińska, Anna Pocheć, Agnieszka Misiewicz, Agnieszka Stryjecka.


TV

MEVO rozkręca wiosnę. Wsiadaj i jedź: do pracy, na uczelnię, na plażę