PORTAL MIASTA GDAŃSKA
PL | EN | DE
.
Gdańszczanin zaprojektował najlepszą grę planszową. Premiera jesienią 
Gdańszczanin zaprojektował najlepszą grę planszową. Premiera jesienią 
Gdańszczanin stworzył zwycięski projekt wyłoniony z ponad 100. prototypów, nadesłanych z całej Polski, w ramach konkursu „Stwórz grę i wskocz na półkę w Empiku”. Gra będzie miała swoją premierę jesienią podczas empikowego Festiwalu Gier Planszowych.
Projekt gry „Balony” Grzegorza Buźniaka z Gdańska, laureata konkursu „Stwórz grę i wskocz na półkę w Empiku”
Projekt gry „Balony” Grzegorza Buźniaka z Gdańska, laureata konkursu „Stwórz grę i wskocz na półkę w Empiku”
mat. prasowe
 
Jak najszybciej dotrzeć do mety i zaliczyć przy tym jak najmniej kolizji - takie zadanie stoi przed uczestnikami gry w „Balony”, planszówki zaprojektowanej przez pasjonata gier z Gdańska, Grzegorza Buźniaka.
 
W projekcie, zgłoszonym na ogólnopolski konkurs „Stwórz grę i wskocz na półkę w Empiku”, gdańszczanin połączył grę kościaną i wyścigową. Na początku rozgrywki uczestnicy w tajemnicy poznają kolor swojego balonu. Gdy nadchodzi jego kolej, gracz rzuca kostkami i w ciągu 30 sekund przydziela je do odpowiednich balonów, nadając im tym samym kierunek lotu.
 
- Pomysł „Balonów” zrodził się dwa lata temu, gdy pewnego pogodnego dnia byłem świadkiem prawdziwych zawodów balonowych - zdradza Buźniak. 
 
52-letni autor projektu, który przyniósł mu zwycięstwo w konkursie, pasjonuje się planszówkami od dzieciństwa, kiedy to - jak mówi - największymi hitami były: „Bitwa morska” oraz „Manewry morskie”. Obecnie najczęściej rozgrywam „Zimną wojnę”, „Memoir 44”, a także przygodowe „Teby”, czy „Pompei”.
 
- Moje najnowsze odkrycie to karcianki: „Asy przestworzy” i „Wiarusi”. O konkursie na grę dowiedziałem się od przyjaciela podczas jednego ze spotkań przy planszy. Obaj postanowiliśmy wysłać swoje prototypy - dodaje laureat.
 
Gra „Balony” przed wysłaniem na konkurs przeszła ponad 30 testów, a rozmiar i wygląd planszy zmieniał się kilkukrotnie. Efekt finalny zachwycił jury, w składzie: Maciej Wrzosek (Empik), Filip Miłuński (Lucky Duck Games) oraz Marek Baranowski i Michał Herman (FoxGames). Przy wyborze zwycięskiej pracy oceniający kierowali się takimi kryteriami, jak: interesujący pomysł, spora dawka losowości i mało skomplikowane, przyjazne dla szerokiego grona odbiorców zasady.
 
- Gra rodzinna powinna być uniwersalna, czyli tak skonstruowana, żeby mogły w nią zagrać dzieci ośmioletnie i starsze, które posiadają już umiejętności czytania i liczenia; żeby mogli w nią zagrać dorośli, a także żeby dzieci i dorośli mogli zagrać razem - mówi Filip Miłuński i podkreśla, że zwycięskie „Balony” spełniają wszystkie te kryteria.
 
„Stwórz grę i wskocz na półkę Empiku” to pierwsza edycja konkursu organizowanego przez Grupę Wydawniczą Foksal, której partneruje Empik. Konkurs został ogłoszony podczas ubiegłorocznego Festiwalu Gier Planszowych. Nagroda, oprócz wydania zwycięskiej gry i promocji tytułu, zawierała także gażę autorską. Jak zdradza jeden z członków jury, to skusiło wielu pasjonatów planszówek.
 
- Poziom nadesłanych prac był bardzo wysoki i wyrównany. W przeszłości miałem już przyjemność brać udział jako juror w kilku tego typu konkursach. Muszę szczerze przyznać, że ten był najlepszy, jeśli chodzi o poziom nadesłanych prac - mówi Michał Herman, juror i redaktor prowadzący FoxGames. - Z ponad setki gier wybraliśmy nasze TOP 5, a każdy z tych tytułów, po włożeniu odpowiedniej ilości pracy wydawniczej, nadałby się do wydania jako produkt rynkowy.
 
Zwycięski projekt - „Balony” - w październiku wskoczy na półkę Empiku. Premiera gry odbędzie się podczas Festiwalu Gier Planszowych w salonach sieci Empik. 
 

 

oprac. AOwww.gdansk.plredakcja@gdansk.pl