PORTAL MIASTA GDAŃSKA
PL | EN | DE

Gdańskie Centrum Kontaktu – teraz w aplikacji mobilnej

Gdańskie Centrum Kontaktu – teraz w aplikacji mobilnej
Gdańskie Centrum Kontaktu działa całodobowo przez siedem dni w tygodniu. Mieszkańcy mogą kontaktować się z GCK na kilka sposobów. Teraz dołącza do nich nowa aplikacja mobilna. Dzięki niej możliwe jest szybkie zgłoszenie sprawy wymagającej interwencji służb, dokładne wskazanie lokalizacji na mapie i załączenie zdjęć oraz podgląd stanu realizacji zgłoszeń w swoim telefonie.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Chcesz zgłosić problem w twojej dzielnicy? Widzisz awarię czy chcesz zgłosić sugestię? Teraz możesz to zrobić za pośrednictwem nowej aplikacji mobilnej – Gdańskie Centrum Kontaktu.
Chcesz zgłosić problem w twojej dzielnicy? Widzisz awarię czy chcesz zgłosić sugestię? Teraz możesz to zrobić za pośrednictwem nowej aplikacji mobilnej – Gdańskie Centrum Kontaktu.

 

- Oddajemy mieszkańcom nowe narzędzie. Widząc, jak chętnie korzystają z Gdańskiego Centrum Kontaktu, postanowiliśmy ułatwić drogę przesyłania informacji. Aplikacja Gdańskie Centrum Kontaktu to szybki i łatwy sposób na zgłaszanie usterek i problemów. Teraz wystarczy ściągnąć aplikację na telefon i w ten sposób przesłać zgłoszenie. Następnie będzie można również zobaczyć, jak zgłoszona sprawa została rozwiązana – opowiada o funkcjonalności Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.

Mieszkańcy zyskują między innymi możliwość szybkiego zgłoszenia sprawy wymagającej interwencji służb, dokładnego wskazania lokalizacji na mapie i załączenia zdjęć oraz podglądu stanu realizacji zgłoszeń w aplikacji mobilnej. Nowy kanał kontaktu zastąpił tym samym Mapę Porządku.

Jak działa aplikacja?

Rozwiązanie działa w wersji przeglądarkowej, dostępnej z poziomu komputera, jak i w formie aplikacji mobilnej na smartfony z systemem iOS i Android (Aplikacja dostępna jest w sklepach Google Play i App Store pod nazwą „Gdańskie Centrum Kontaktu”). Co ważne aplikacja jest bezpłatna.

Narzędzie jest w pełni zintegrowane z obecnie wykorzystywanym systemem informatycznym w Gdańskim Centrum Kontaktu, dzięki czemu wszystkie zgłoszenia wymagające interwencji służb, są sprawnie przekazywane do urzędu i właściwych jednostek.

Co dalej z moim zgłoszeniem?

Sprawy kierowane do Gdańskiego Centrum Kontaktu podlegają weryfikacji przez pracownika GCK, pod kątem pilności interwencji, możliwości podjęcia działań przez służby miejskie oraz właściwości działania. Zgłoszenia kierowane są do dalszej obsługi przez właściwych pracowników merytorycznych m.in. Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, Gdańskich Nieruchomości, czy Straży Miejskiej. Po zrealizowaniu zgłoszenia pracownik właściwej jednostki, zamyka zgłoszenie w systemie, udzielając odpowiedzi zgłaszającemu i zmieniając status zgłoszenia na „zamknięte”.

Mapa1
Mapa Gdańska w aplikacji Gdańskiego Centrum Kontaktu. Gdy przybliżamy mapę pojawiają się kolejne zgłoszenia. Po kliknięciu w konkretną pinezkę zobaczymy treść zgłoszenia i jego status
 

 

Dzięki aplikacji możesz:

  • - zgłaszać problemy wymagające interwencji służb, takie jak: awarie, wyrwy w drogach
  • - zgłaszać sugestie zmian organizacji ruchu,
  • - sprawdzać etap realizacji i sposób rozwiązania sprawy.

Dzięki aplikacji miasto może:

  • - szybko i skutecznie reagować na informacje o ważnych problemach,
  • - nadzorować proces obsługi zgłoszeń,
  • - informować mieszkańców o załatwieniu zgłaszanych spraw.

Należy pamiętać, że aplikacja nie służy do zgłaszania spraw związanych z bezpośrednim zagrożeniem życia lub zdrowia. Te powinny być zgłaszane na numer alarmowy 112.

W aplikacji widać wszystkie zgłoszenia dokonane przez inne osoby. Np. mieszkaniec danej dzielnicy, który zauważy jakiś problem może sprawdzić, czy ktoś inny już go zgłosił. Może też, przeglądając mapę, sprawdzić liczbę i treść zgłoszeń na danym obszarze. Każdemu zgłoszeniu przypisany jest określony status: wiadomo, co się z takim zgłoszeniem dzieje.

Zgloszenie1
Przykładowe zgłoszenie dokonane za pomocą aplikacji. Gdy zostanie przygotowana odpowiedź, będzie ona widoczna
 

To już trzy lata

Gdańskie Centrum Kontaktu zostało uruchomione dokładnie 3 lata temu - 28 września 2018 roku. Z miesiąca na miesiąc obsługuje coraz większą liczbę mieszkańców. Liczba spraw wzrosła z poziomu 60 tys. w 2019 r. do ponad 110 tys. w roku 2020. Przez 3 lata działalności przyjęto ponad ćwierć miliona pytań i zgłoszeń od mieszkańców.

Nie do przecenienia okazała się rola GCK w trakcie pandemii w 2020 roku, kiedy to pracownicy udzielali mieszkańcom wsparcia w zakresie realizacji spraw urzędowych oraz świadczyli pomoc w rezerwacji wizyt. W tym czasie obsłużono ponad 80 000 pytań mieszkańców.

Za pośrednictwem Gdańskiego Centrum Kontaktu można m.in.

  • zgłosić sprawę wymagającą interwencji służb miejskich,
  • zarezerwować wizytę w urzędzie,
  • otrzymać informacje o procedurach realizowanych przez Urząd Miejski w Gdańsku oraz Jednostki Organizacyjne Miasta,
  • uzyskać wiedzę o programach świadczeń dla mieszkańców,
  • zgłosić własne pomysły i sugestie dotyczące lepszego funkcjonowania miasta.

Gdańskie Centrum Kontaktu działa całodobowo przez siedem dni w tygodniu. Mieszkańcy mogą kontaktować się z GCK na kilka sposobów. Teraz dołącza do nich nowa aplikacja mobilna.

Jak jeszcze można kontaktować się z GCK

  • Strona www: Kontakt Gdańsk
  • Telefon: 58 52 44 500
  • SMS: 500 105 115 – ten kanał dedykowany jest głównie osobom głuchym i głuchoniemym
  • E-mail: kontakt@gdansk.gda.pl.
  • Interaktywna mapa zgłoszeń - zglos.gdansk.pl
  • Formularze on-line dostępne na portalu GCK
  • Chat
  • Wiadomości za pośrednictwem mediów społecznościowych Facebook, Messenger.

 

oprac. AUwww.gdansk.plredakcja@gdansk.pl