PORTAL MIASTA GDAŃSKA
PL | EN | DE

Gdańska Galeria Miejska otwarta od 4 maja. Zaprasza na aż trzy wystawy

Gdańska Galeria Miejska otwarta od 4 maja. Zaprasza na aż trzy wystawy
„Śmierć marksizmu”, „Trzepot skrzydeł w koronach drzew” i „Krew i cukier” - to wystawy, które już od wtorku, 4 maja, zobaczymy w Gdańskiej Galerii Miejskiej. Instytucja, po lockdownie, zaprasza ponownie do swoich trzech oddziałów: Gdańskiej Galerii Güntera Grassa oraz GGM1 i GGM2. Wstęp wolny.
Gdańska Galeria Miejska pomimo pandemii cały czas aktywnie działała. W styczniu i w kwietniu zapraszała na wirtualne spacery, a od 4 maja aktualne wystawy będzie można zobaczyć z bliska
Gdańska Galeria Miejska pomimo pandemii cały czas aktywnie działała. W styczniu i w kwietniu zapraszała na wirtualne spacery, a od 4 maja aktualne wystawy będzie można zobaczyć z bliska
fot. Bogna Kociumbas / GGM

 

 

Gdańska Galeria Miejska szybko i spektakularnie korzysta z możliwości otwarcia się dla publiczności po kolejnym, kilkutygodniowym lockdownie. W ramach luzowania obostrzeń galerie sztuki oraz muzea od wtorku, 4 maja, mogą działać w reżimie sanitarnym - i tego dnia właśnie odwiedzić będzie już można miejską instytucję kultury. Otwarte dla miłośników sztuki współczesnej będą aż trzy oddziały: Gdańska Galeria Güntera Grassa (ul. Szeroka 34-37, Grobla I 1/2), GGM1 (ul. Piwna 27/29) oraz GGM2 (ul. Powroźnicza 13/15). W każdym z nich czeka na nas nowa wystawa.

 

Goshka Macuga buduje strategicznie reżyserowane kolaże istniejących materiałów, zbiorów i archiwalnych dokumentów, umożliwiające reinterpretację ustalonych narracji
Goshka Macuga buduje strategicznie reżyserowane kolaże istniejących materiałów, zbiorów i archiwalnych dokumentów, umożliwiające reinterpretację ustalonych narracji
aut. Goshka Macuga / mat. GGM

 

„Śmierć marksizmu” - Goshka Macuga. GGM2

Wystawa prezentuje serie realizacji, będących efektem różnorodnych form pracy twórczej - badań artystycznych, zapożyczeń i kolaży, skupionych na temacie kalejdoskopowej złożoności historycznych i osobistych narracji o przeszłości.

Artystka Goshka Macuga w swojej twórczości łączy różne obszary i metody badań. Jej poszukiwania koncentrują się często wokół instytucjonalnych historii, proponując niekonwencjonalne, skojarzeniowe odczytania ich społecznych i politycznych znaczeń. Wykorzystuje metodę łączenia elementów antagonistycznych, opartą często na perfomatywnym potencjale ironii, która podważa nie tylko autentyczność dokumentu, ale także dialektykę, na której zazwyczaj oparte są narracje o przeszłości.

Tytuł wystawy nawiązuje do jednej z prac składających się na tą solową prezentację, która pokazywana w galerii w Gdańsku wybrzmiewa w sposób szczególnie aktualny.

Więcej: „Śmierć marksizmu” - Goshka Macuga

 

„Trzepot skrzydeł w koronach drzew” - Øleg&Kaśka, Zofia Pałucha. GGM1

Øleg&Kaśka to artystka/ta, urodzona/y latem 2018 roku. Powstał/a poprzez pochłonięcie dwóch, niezależnych organizmów co doprowadziło do narodzin super organizmu. Niestety organizm, ze względu na otaczającą, płynną rzeczywistość nie był/a w stanie dostosować się do panujących wokół warunków, postanowił/a stać się więc marką, która sprzedaje własną ideę posiadania tożsamości.

Zofia Pałucha (ur. w 1993 w Częstochowie) - absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i doktorantka Szkoły Doktorskiej na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Od 2020 roku współpracuje z warszawską galerią Piktogram. Przy użyciu malarstwa i rysunku bada strumień świadomości jako narzędzie do zapisu współczesności w dobie Internetu. Jej prace rozważają kondycję współczesnego człowieka, podkreślając kruchość jednostki nie tylko w świecie realnym, ale też w przestrzeni wirtualnej.

Więcej: „Trzepot skrzydeł w koronach drzew” - Øleg&Kaśka, Zofia Pałucha

 

Twórczość Bogny Burskiej traktowana była jako połączenie sztuki krytycznej z problematyką estetyczną. Jednak najnowsze obrazy artystki stały się delikatne i organiczne
Twórczość Bogny Burskiej traktowana była jako połączenie sztuki krytycznej z problematyką estetyczną. Jednak najnowsze obrazy artystki stały się delikatne i organiczne
aut. Bogna Burska / mat. GGM

 

„Krew i cukier, 2000-2021” - Bogna Burska. 4G - Gdańska Galeria Güntera Grassa

To największy dotychczasowy pokaz prac Bogny Burskiej, zestawiający najnowsze realizacje, prace dotąd niepokazywane oraz dzieła charakterystyczne dla różnych okresów twórczości artystki. Ekspozycja wymyka się jednak schematowi typowo retrospektywnego, chronologicznego przeglądu prac. Zamiast niego zaproponowana zostanie narracja pozwalająca uwypuklić migracje, powroty i transformacje uprawianych przez Burską form i podejmowanych przez nią tematów.

Więcej: „Krew i cukier, 2000-2021” - Bogna Burska

 

Placówki GGM czynne są codziennie od wtorku do niedzieli (w poniedziałki nieczynne), w godzinach 12:00-19:00. Wstęp wolny.

 

oprac. AOwww.gdansk.plredakcja@gdansk.pl