Gdańsk najlepszy w mediach społecznościowych. Wyznacza trendy i dobre praktyki

Już po raz drugi Gdańsk zdobył prestiżową nagrodę w konkursie „KRYSZTAŁY PR-u”. Nasze miasto zwyciężyło w kategorii „Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych”. Wyróżnienie w tym samym konkursie zdobył też film promocyjny „Zakochani w Gdańsku”.

Gdańsk najlepszy w mediach społecznościowych. Wyznacza trendy i dobre praktyki
A
A
data publikacji: 01 października 2016 r.

Gdańsk - widok z Biskupiej Górki
Gdańsk - widok z Biskupiej Górki
Jerzy Pinkas/www.gdansk/pl

„KRYSZTAŁY PR-u” to konkurs, którego celem jest promowanie i nagradzanie najbardziej wartościowych inicjatyw jednostek samorządów terytorialnych i organów administracji państwowej jako inspiratorów kreatywnych działań i rozwiązań. Jury konkursu ocenia m.in. media społecznościowe, filmy promocyjne i kampanie kreatywne.

- Gdańsk wyznacza trendy i dobre praktyki obowiązujące we współczesnym świecie Social Mediów, dostosowując przekaz i treści do specyfiki danego kanału i odpowiadając na potrzeby odbiorców. Jesteśmy obecni na sześciu portalach Social Media, a media społecznościowe są traktowane przez miejskie instytucje, jako jeden z podstawowych kanałów komunikacji - mówi Anna Zbierska z Wydziału Promocji, Informacji i Komunikacji Społecznej. - Warto przypomnieć, że już 2013 roku wprowadzona została jednolita identyfikacja wizualna gdańskich mediów społecznościowych, oparta na hashtagach #gdansk oraz #ilovegdn. Wykorzystywana jest ona także w innych materiałach promocyjnych, takich jak grafiki, plakaty czy też przypinki. Jesteśmy też pierwszym miastem w Polsce które wykorzystało potencjał muzycznego serwisu społecznościowego Spotify.

Laur „KRYSZTAŁY PR-u” Gdańsk zdobył już w 2014 roku. Od tego czasu wszystkie miejskie kanały Social Media odnotowały duży wzrost obserwujących. Najwięcej fanów Gdańsk ma na Facebooku, gdzie profil śledzi 170 tys. użytkowników z całego świata. Instagram to 23,7 tys. followersów, zaś Twitter to 11,4 tys. fanów.

Dzięki aktywnym działaniom Gdańsk jest często zapraszany na konferencje branżowe, by dzielić się wiedzą i doświadczeniem dotyczącym Social Mediów (m.in. Social Media Convent czy TweetUp Polska). Również comiesięczne raporty SoTrendera regularnie uznają Miasto Gdańsk za lidera w polskich mediach społecznościowych.

Adresy profili Miasta Gdańsk w mediach społecznościowych:


Poza nagrodą Grand Prix Gdańsk wyróżniono w tym roku również za najnowszy film promocyjny „Zakochani w Gdańsku”. Jego bohaterami jest para młodych ludzi spędzających wakacje w naszym mieście. Film zrealizowała Wytwórnia Filmów Kalina.

ZOBACZ film "Zakochani w Gdańsku".


Więcej informacji o konkursie „KRYSZTAŁY PR-u”.



Michał Piotrowski (0)
Urząd Miejski w Gdańsku
Kancelaria Prezydenta
Referat Prasowy
michal.piotrowski@gdansk.gda.pl
więcej tekstów autora
Michał Piotrowski (0)
Urząd Miejski w Gdańsku
Kancelaria Prezydenta
Referat Prasowy
michal.piotrowski@gdansk.gda.pl
więcej tekstów autora