• Start
  • Wiadomości
  • Film o Gdańsku zachwycił jurorów międzynarodowego festiwalu

Film o Gdańsku zachwycił jurorów międzynarodowego festiwalu

Nagroda w kategorii Najlepszy Film Promujący Miasto oraz nagroda specjalna za sposób zaprezentowania tematu wolności trafiły do twórców wizerunkowego obrazu "Gdańsk. Opowieść o wolności" podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmów Turystycznych, Ekologicznych i Artystycznych FilmAT. OBEJRZYJ FILM!
12.06.2016
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Kadr z filmu

FilmAT – The International Film Art & Tourism Festival organizowany jest corocznie od jedenastu lat. Odbywa się we współpracy i pod patronatami najwyższych instytucji państwowych na czele z Ministerstwem Sportu i Turystyki, Ministerstwem Środowiska, Polską Organizacją Turystyczną, Polskim Instytutem Sztuki Filmowej, a także w kooperacji z ambasadami różnych państw z całego świata.

Gdańsk w tegorocznej edycji festiwalu zdobył pierwszą nagrodę w kategorii Najlepszy Film Promujący Miasto (1-5 minut). Przypadła mu w udziale również specjalna nagroda za sposób zaprezentowania tematu wolności, którą przyznał przewodniczący jury Zbigniew Żmudzki, w przeszłości koproducent animacji "Piotruś i Wilk" (jego autorzy otrzymali w 2008 roku Oscara). 
 

Gdańsk zdobył pierwszą nagrodę w kategorii Najlepszy Film Promujący Miasto
Przypadła mu w udziale również specjalna nagroda za sposób zaprezentowania tematu wolności
Zwycięskie statuetki


ZOBACZ NAGRODZONY FILM O GDAŃSKU


W filmie wzięło udział prawie 30 aktorów i statystów. Malowniczą ulicę Mariacką, Stadion Energa Gdańsk, Park Oliwski oraz wiele innych miejsc wypełniła ekspresja artystów, sportowców, rekonstruktorów i zwykłych-niezwykłych mieszkańców. Ten projekt to przedstawienie wolności w innym ujęciu niż tradycyjne, historyczne. Tutaj wolność to niepohamowana determinacja, która sprawia, że mieszkańcy Gdańska w nieszablonowy sposób wyrażają swoją osobowość. 

- Wolność wpisana jest w DNA miasta. Nie ma Gdańska bez wolności. Wartość od wieków najwyżej ceniona przez gdańszczan ukształtowała ducha tego miejsca, jest fundamentem marki i to wokół niej snujemy opowieść o Gdańsku. To temat i piękny, i trudny jednocześnie w komunikacji, mamy więc ogromną satysfakcję, że potrafiliśmy oddać ją prezentując Gdańsk w sposób nietuzinkowy - mówi Anna Zbierska, dyrektor Wydziału Promocji, Informacji i Komunikacji Społecznej. - tym razem skupiliśmy się na ludziach, ich pasjach, emocjach i aktywnościach, by pokazać, że Gdańsk to miasto niebanalne, takie w którym nawet w pozornie zwykłych miejscach można spotkać niezwykłych ludzi.



TV

Po Wielkanocy zacznie jeździć autobus na wodór