Portal Miasta Gdańska
PL | EN | DE

Była linia Sopot, przyszedł czas na GdanSkin. Ziaja wypuściła gdańską linię kosmetyków

Nowa seria kosmetyków inspirowanych nadmorskim surowym klimatem i specyfiką miasta to ostatni produkt działającej w Gdańsku firmy kosmetycznej Ziaja. GdanSkin to 13 produktów do pielęgnacji ciała i włosów. Element gdański jest nie tylko w nazwie - na buteleczkach i pudełkach znalazły się rysunki charakterystycznych dla miasta elementów - Neptun, Żuraw, stoczniowe dźwigi.  

Była linia Sopot, przyszedł czas na GdanSkin. Ziaja wypuściła gdańską linię kosmetyków
A
A
data publikacji: 17 lipca 2018 r.

 

Prezes Ziaja u prezydenta Adamowicza
Kosmetyki inspirowane morzem i Gdańskiem. Zenon Ziaja (z prawej) prezes zarządu Ziaja Ltd. z wizytą u Pawła Adamowicza prezydenta Gdańska  
Dominik Paszliński/gdansk.pl

- Pomysł na serię związaną z Gdańskiem pojawił się już kilka lat temu - mówi Joanna Kowalczuk, kierownik Działu Marketingu Ziaja Ltd: - Zależało nam na oddaniu charakteru miejsca, w którym żyjemy, pracujemy, tworzymy. Firma Ziaja powstała w 1989 roku i od początku związana jest z Pomorzem, z którego nieustannie czerpie inspiracje.


Sól morska, bursztyn i kocanka zamknięte w butelkach

Siedziba Ziai mieści się w Gdańsku, firma produkcyjna na Kaszubach, a w nowej linii kosmetyków wykorzystano m.in substancje aktywne pozyskiwane z kolagenu morskiego i roślinności nadmorskiej: kocanki nadmorskiej, szanty zwyczajnej, babki drobnolistnej i naturalnych mikroelementów. Ziaja już wcześniej wypuściła linię kosmetyków Sopot, czyli typowo letnie, plażowe specyfiki jak kremy brązujące, mleczko utrwalające opaleniznę itp.

Teraz przyszedł czas na Gdańsk.

- Nietuzinkowy zapach preparatów przywodzi na myśl naturę morza i skalistą roślinność - zachwala Joanna Kowalczuk. - To orzeźwiająca mieszanka świeżo roztartych roślin skalistych, które tworzą zamszowo-wodną tonację. Delikatne dolne nuty zapachu tworzy sól morska i lekko żywiczny bursztyn.

Kosmetyki inspirowane Gdańskiem
Kosmetyki inspirowane Gdańskiem
Dominik Paszliński/gdansk.pl

 

Na niebieskich i białych pudełkach i tubkach znalazły się rysunki charakterystycznych dla miasta elementów - Neptun, Żuraw, stoczniowe dźwigi. GdanSkin to 13 produktów do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Seria pojawiła się w sklepach na początku lipca.

Ziaja Ltd angażuje się też w życie kulturalne Gdańska. W tym roku, już po raz trzeci z rzędu, firma otrzymała zaszczytną nagrodę Splendor Gedanensis w kategorii Mecenasa Gdańskiej Kultury. Firma jest stałym sponsorem spektakli realizowanych przez Teatr Wybrzeże. W 2016 roku objęła finansową opieką również Gdański Festiwal Tańca, Festiwal Jazz Jantar i Gdański Festiwal Muzyczny.

Nagroda Splendor Gedanensis. Znamy kandydatów do nagrody za rok 2017

Pralinki i czekolady też opowiadają o Gdańsku

Gdańsk ma też własną linię słodyczy - ekskluzywnych pralinek i czekolad, którą stworzyła Gdańska Organizacja Turystyczna z fabryką czekolady „Bałtyk”, artystką malarką Magdą Benedą i historykiem profesorem Andrzejem Januszajtisem. W skład tej wizytówki miasta wchodzą pralinki o kilku smakach.

- Ten projekt jest wyjątkowy, bo wszystko w nim jest gdańskie - mówi Łukasz Wysocki, Prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej. - Gdańska Organizacja Turystyczna, gdańska malarka, gdański historyk i gdański producent czekolady. Ta linia łączy w sobie wartości  turystyczne, artystyczne, historyczne i doskonały gdański smak.

Czekoladowe produkty można kupić wyłącznie w punktach Informacji Turystycznej w Gdańsku. W Gdańskim Centrum Informacji Turystycznej przy ulicy Długi Targ 28/29, w Informacji Turystycznej w tunelu przy Dworcu Głównym PKP i przez stronę internetową www.sklep.visitgdansk.com

-
Alicja Katarzyńska (0)
www.gdansk.pl
alicja.katarzynska@gdansk.pl
więcej tekstów autora
-
Alicja Katarzyńska (0)
www.gdansk.pl
alicja.katarzynska@gdansk.pl
więcej tekstów autora