Budowa kładki na Ołowiankę. Kiedy przyjadą do Gdańska elementy przęsła zwodzonego?

Na placu budowy nowego gdańskiego mostu praca wre. W budynku sterowni trwają właśnie prace związane z wykonaniem ścian i stropów pomieszczeń. W tym samym czasie, przy drugim brzegu Motławy, powstaje konstrukcja żelbetowa przęsła stałego, czyli stała część kładki.

Budowa kładki na Ołowiankę. Kiedy przyjadą do Gdańska elementy przęsła zwodzonego?
A
A
data publikacji: 17 lutego 2017 r.

Na placu budowy kładki powstaje obecnie konstrukcja, która stanowić będzie stałą część mostu
Na placu budowy kładki powstaje obecnie konstrukcja, która stanowić będzie stałą część mostu
Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl

Dużo dzieje się też w Zawierciu - w halach produkcyjnych wykonawcy inwestycji. Tutaj stalowa konstrukcja pokrywana jest obecnie zabezpieczeniem antykorozyjnym. Jej pierwsze elementy zostaną przetransportowane do Gdańska 20 lutego. 

- Transport wszystkich elementów konstrukcji potrwa kilka dni, ponieważ są one wielkogabarytowe i mogą być przewożone, zgodnie z prawem, jedynie nocą, w godz. 22.00 – 6.00 rano. Wszystkie elementy powinny znaleźć się nad Motławą w połowie przyszłego tygodnia - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
 

W poniedziałek rozpocznie się transport z Zawiercia do Gdańska elementów konstrukcji przęsła zwodzonego
W poniedziałek rozpocznie się transport z Zawiercia do Gdańska elementów konstrukcji przęsła zwodzonego
Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl
 

Konstrukcja zwożona będzie na przygotowany już plac montażowy przy nabrzeżu Motławy. Tutaj zostanie zmontowana. Transport stalowych konstrukcji podzielono na pięć części. Będzie odbywał się drogą lądową. Na przełomie lutego i marca rozpocznie się scalenie poszczególnych segmentów konstrukcji w całość. W marcu zaplanowano również roboty związane z wykonaniem instalacji elektrycznej wewnętrznej, wraz z elementami automatyki, oraz sterowania napędu elektro-hydraulicznego.

W drugiej połowie kwietnia oraz w pierwszych tygodniach maja zaplanowano najbardziej spektakularną część realizacji tej inwestycji. Przy całkowitym zamknięciu toru wodnego odbywać się będzie instalacja kładki.
 

Kładka powinna być gotowa w maju br.
Kładka powinna być gotowa w maju br.
Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl

Całkowita długość nowego mostu wyniesie 70,5 metra, a szerokość - od 6,76 do 10,56 metra.
Kąt otwarcia przęsła zwodzonego wynosić będzie 65 stopni, a wysokość kładki po otwarciu przęsła zwodzonego - 39,77 m n.p.m.

Kładka powstaje w okolicy ul. Grodzkiej, w rejonie dawnego Zamku Krzyżackiego. Połączyć ma dwa brzegi Motławy. Dzięki niej mieszkańcy i turyści szybciej i wygodniej będą mogli dostać się z Głównego Miasta do działającej na Ołowiance filharmonii, a także do obiektów gastronomiczno-usługowych na terenie Szafarni, Narodowego Muzeum Morskiego czy Muzeum II Wojny Światowej. Zgodnie z planami inwestycja powinna być gotowa pod koniec maja 2017 r.
 

Sterownia mostu będzie się znajdować po stronie Ołowianki
Sterownia mostu będzie się znajdować po stronie Ołowianki
Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl

Przetarg na budowę zwodzonej promenady wygrało Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor" z Zawiercia. Inwestycja kosztować będzie 7,65 mln zł.

Postępy w jej realizacji można oglądać na żywo, dzień po dniu, dzięki kamerze zamontowanej przez portal Gdańsk.pl obok placu budowy.

Przeczytaj także:

Kładka na Ołowiankę. Pale solidnie umocowane, czas na montaż przęseł



Kamila Grzenkowska (0)
www.gdansk.pl
kamila.grzenkowska@gdansk.pl
więcej tekstów autora
Kamila Grzenkowska (0)
www.gdansk.pl
kamila.grzenkowska@gdansk.pl
więcej tekstów autora