• Start
  • Wiadomości
  • Bliżej przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej. Miasto zamawia projekt

Bliżej przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej. Miasto zamawia projekt

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka wykonawcy projektu naziemnego przejścia dla pieszych przez Wały Jagiellońskie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, opracowanie będzie gotowe w pierwszej połowie 2019 r.
27.10.2018
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Widok na Bramę Wyżynną od strony Forum Gdańsk - Wały Jagiellońskie już wkrótce przetną pasy dla pieszych
Widok na Bramę Wyżynną od strony Forum Gdańsk - Wały Jagiellońskie już wkrótce przetną pasy dla pieszych
Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl

Dyskusja o budowie przejść naziemnych w kluczowych arteriach Śródmieścia trwa do kilku lat. We wrześniu ub. r., Piotr Grzelak, z-ca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej ogłosił plany miasta na najbliższe lata dotyczące realizacji właśnie takich przejść na kilku skrzyżowaniach Podwala Przedmiejskiego, przy Dworcu PKP, a także właśnie przy Wałach Jagiellońskich - między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk.

26 października 2018 r. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg, który wyłonić ma wykonawcę dokumentacji projektowej dla zadania: „Przejście dla pieszych wraz z sygnalizacją świetlną w rejonie Bramy Wyżynnej (Wały Jagiellońskie)”. Firmę chętne do wykonania tego zlecenia mogą zgłaszać się do 8 listopada.

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie przede wszystkim następujących projektów:

  • przejścia dla pieszych wraz z przejazdem rowerowym na podstawie koncepcji opracowanej przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni
  • poszerzenia przystanków tramwajowych kosztem pasów ruchu w ich bezpośrednim sąsiedztwie (zostaną zwężone do 3 metrów)
  • doprowadzenia ciągów pieszych od przystanku tramwajowego do projektowanego przejścia oraz przebudowy zatoki autobusowej od strony Forum Gdańsk
  • sygnalizacji świetlnej w włączeniem do systemu TRISTAR.

Koncepcja lokalizacji nowego przejścia przygotowana przez GZDiZ powstała m.in. na podstawie danych dotyczących natężeń ruchu drogowego w Śródmieściu (zbierają je detektory ruchu działające w systemie TRISTAR) oraz prognoz ruchu przygotowywanych w związku z otwarciem centrum handlowego. Przyjęte rozwiążanie zakłada kompromis pomiędzy płynnością ruchu kołowego, także komunikacji publicznej, a ruchem pieszym.

Firma, która zajmie się wykonaniem dokumentacji, będzie miała na to 150 dni od podpisania umowy, a to oznacza, że realizacja projektu będzie mogła się rozpocząć w 2019 r.




TV

Warzywa od rolników przy pętli Łostowice - Świętokrzyska