• Start
  • Wiadomości
  • Week ends in Gdańsk! Kampania promocyjna kierowana do turystów zagranicznych

Week ends in Gdańsk! Kampania promocyjna kierowana do turystów zagranicznych

„Week ends in Gdańsk!” - to hasło nowej kampanii, która ma zachęcić turystów z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Danii oraz Niemiec do spędzania jesiennych weekendów w naszym mieście. Kluczowym elementem kampanii jest spot promocyjny, który prezentowany będzie m.in. na portalu wydawnictwa turystycznego Lonely Planet.
11.09.2017
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Kadr ze spotu reklamowego

Każdego roku Gdańsk odwiedza coraz więcej turystów, w tym znaczna część z zagranicy. Najwięcej gości spoza Polski przyjeżdża do naszego miasta z Niemiec, krajów skandynawskich oraz Wielkiej Brytanii. Władze miasta chcą, by było ich jeszcze więcej - zwłaszcza jesienią i zimą.

Stąd pomysł na kampanię promocyjną skierowaną przede wszystkim do zagranicznych tursytów. 

Kluczowym elementem kampanii jest spot promocyjny, zrealizowany w konwencji baśniowej opowieści, ukazującej Gdańsk jako miejsce magiczne, owiane tajemnicą… Bohaterami spotu są ludzie w różnym wieku, którzy - podczas pobytu w Mieście Wolności – spotykają się z intrygującymi sytuacjami. Fabułę uzupełnia utwór muzyczny specjalnie skomponowany przez Marka Kuczyńskiego, cenionego gdańskiego twórcę muzyki filmowej, koncertowej i teatralnej.

Emisja spotu przewidziana jest m.in. w ramach kampanii na portalu słynnego wydawnictwa turystycznego Lonely Planet.


SPOT PROMOCYJNY GDAŃSKA


– To, co wyróżnia Gdańsk na tle innych, równie pięknych, bogatych historycznie i kulturowo europejskich miast, to niezwykły, wręcz magiczny klimat, którego nie da się opisać. Wystarczy jeden weekend, by go poczuć i bezgranicznie się nim zachwycić. Właśnie to chcemy pokazać poprzez zaplanowane w ramach kampanii działania - mówi Anna Zbierska, zastępca dyrektora Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, zleceniodawcy kampanii. - Tańczące stoczniowe żurawie, pirat zapraszający na pokład płynącego Motławą galeonu, zagubiony w lesie rycerz Krzyżak czy tajemnicza dama z Twierdzy Wisłoujście: wszystko to uchyla rąbka skrywanej przez miasto tajemnicy, inspirując do jej dalszego zgłębiania, będąc tu, na miejscu.

W kampanii, której zasięg szacowany jest na około 15 milionów kontaktów z przekazem reklamowym na wybranych rynkach zagranicznych, organizatorzy stawiają przede wszystkim na internet. 

- W przeciwieństwie do realizowanych w przeszłości przez Miasto kampanii zagranicznych, w przypadku tegorocznej nie koncentrujemy się na emisji spotów reklamowych w telewizji. Obecna kampania nastawiona jest głównie na ekspozycję w internecie oraz szeroko zakrojone działania z zakresu digital marketingu - wyjaśnia Karolina Janik, CEO agencji Personal PR, koordynującej prace nad kampanią.

W ramach kampanii „Week ends in Gdańsk!”:

  • Gdańska Organizacja Turystyczna stworzyła dedykowany landing page w czterech wersjach językowych
  • przeprowadzona zostanie kampania Google AdWords, a także akcja z międzynarodowymi influencerami
  • dedykowana przesyłka kreatywna do najlepszych wybranych mediów zagranicznych tematycznie związanych z podróżowaniem
  • konkurs w mediach społecznościowych, w którym do wygrania będą weekendowe pobyty w wybranych hotelach w Gdańsku

Zleceniodawcą kampanii jest Miasto Gdańsk we współpracy z Gdańską Organizacją Turystyczną. Realizuje ją agencja Personal PR, a za produkcję spotu odpowiada agencja Lokomotion.



TV

W maju kwalifikacje do Mistrzostw Świata w Ergo Arenie!