Joanna Pińska w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, w Wydziale Bezpieczeństwa, pracuje od 2000 roku. Swoją pracę zaczynała jako inspektor, potem kierownik, a w 2010 roku awansowała na Zastępcę Dyrektora/Kierownika referatu.
Zakres jej dotychczasowych obowiązków obejmował szerokie spektrum działań służących poprawie bezpieczeństwa publicznego; zarządzanie kryzysowe: opracowywanie planów, procedur i udział w zdarzeniach; współpracę ze służbami i jednostkami miejskimi, utrzymanie, konserwację oraz planowanie i realizację monitoringu wizyjnego; zapewnienie usług parkingowych i holowniczych związanych z usuwaniem pojazdów z dróg publicznych i wiele innych.
Jakie są plany nowej dyrektor w 2018 roku?
Joanna Pińska: - W roku 2018 zakończymy projekt "Rozbudowa systemów informowania i ostrzegania o zagrożeniach, w szczególności powodziowych dla Gdańska i Sopotu”, którego efektem będzie zmodernizowanie i rozbudowanie systemu pomiaru wielkości opadu i poziomu wody: w ciekach, zbiornikach retencyjnych, kolektorach i kanalizacji deszczowej, a także instalacja 70 syren alarmowych przekazujących sygnały dźwiękowe oraz komunikaty głosowe. Zadanie zostało dofinansowane w 70 procentach z Unii Europejskiej, a wartość całego projektu to 2,8 miliona złotych.
- W przyszłym roku planujemy zwiększyć liczbę publicznie dostępnych defibrylatorów. Miasto podpisało porozumienie o współpracy z Fundacja Ratuj Życie, a w jej ramach w Gdańsku na zostać zamontowanych sześć urządzeń [Pod koniec 2017 roku w mieście zainstalowano już 10 takich urządzeń - red.]
- Z kolei na rozbudowę i modernizację monitoringu wizyjnego przeznaczona jest kwota miliona złotych. Planujemy zainstalować kamery na ul. Partyzantów - co najmniej trzy sztuki obrotowe - do tego zbudować łącze światłowodowe z Komisariatu V Przymorze do Komisariatu III Wrzeszcz oraz zainstalować światłowód do ul. Starogardzkiej.