Nowe miejsce spotkań, nowa przestrzeń, nowe tło do robienie sobie pamiątkowych zdjęć. Funkcji wiele, ale najważniejsza jest promocja Miasta. "Przedmiotem konkursu jest opracowanie projektu konstrukcji przestrzennej, zawierającej nazwę „Gdańsk”, będącej atrakcyjnym obiektem dla turystów oraz mieszkańców miasta" - czytamy w regulaminie konkursu.
Pomysłodawcy konkursu wzorują się na rozwiązaniach, które już mają Amsterdam, Porto czy Budapeszt. Organizatorzy konkursu chcą, by litery mały wysokość między 3,5 –2,5 metra. Dopuszcza się zaprojektowanie dodatkowych elementów na przykład siedziska, uchwytów , #, lwów czy serca. Konstrukcja będzie umieszczona na terenie Śródmieścia. Przy planowaniu jej wyglądu należy uwzględnić uniwersalną spójność wizualną z charakterem otoczenia"
Przy ocenie w I etapie wzięto pod uwagę przede wszystkim: oryginalności i pomysłowości, a także czy praca wywołuje pozytywne emocje związane z Gdańskiem.
Organizatorem konkursu jest Fundacja Gdańska a partnerują jej Miasto Gdańsk, Gdańska Organizacja Turystyczna, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku i portal Trojmiasto.pl.
Werdykt jury dotyczący I etapu 4 kwietnia, zwycięzcę całego konkursu poznamy 20 kwietnia, a napis stanie w Śródmieściu jeszcze przed wakacjami.