• Start
  • Wiadomości
  • Most na Wyspę Sobieszewską. Bez ruchu wahadłowego na czas majówki

Most na Wyspę Sobieszewską. Bez ruchu wahadłowego na czas majówki

Budowa mostu łączącego Wyspę Sobieszewską ze stałym lądem nie zwalnia tempa. W pierwszej połowie maja powinno zakończyć się palowanie pod przyszły wiadukt. Ze względu na rozpoczynający się właśnie długi weekend kwietniowo-majowy Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, w porozumieniu z drogowcami, zdecydowała o zniesieniu obecnego ruchu wahadłowego. Dzięki temu turyści i mieszkańcy mogą wygodniej dostać na wyspę.
28.04.2017
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Palowanie pod przyszły most na Wyspę Sobieszewską dobiega już końca

W piątek, 28 kwietnia, na drodze wojewódzkiej nr 501 od strony Wiślinki zlikwidowano ruch wahadłowy. Zmiana obowiązywać będzie przez okres długiego weekendu majowego. Powrót do poprzedniej organizacji ruchu nastąpi 4 maja br. To ukłon w stronę mieszkańców i turystów, którzy planują spędzić majówkę na gdańskiej wyspie.

Na Martwej Wiśle trwają jeszcze prace palowe. Te powinny zakończyć się na początku maja. Obecnie trwa wiercenie pali na ostatniej z sześciu podpór, a na pozostałych podporach przeprowadzane są próby obciążeniowe pali.

- Do wykonania pozostało wybetonowanie pali ostatniej z podpór oraz wykonanie na nich prób obciążeniowych – informuje Anna Ślusarska z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - W przypadku prac brzegowych, obecnie wykonywane są oczepy (poziome belki łączące główne słupy – red.) oraz zbrojenie ścianek szczelnych brzegów.

Trwa też budowa nasypu drogowego na dojeździe do przyszłego mostu po stronie Wiślinki. Ułożono już nawierzchnię jezdni drogi wojewódzkiej nr 501, do tego wzmocniono podłoże i ustawiono krawężniki na odcinku od skrzyżowania drogi wojewódzkiej 501 z ulicami Piaskową i Łąkową w kierunku wiaduktu. Na całej, nowo budowanej, ul. Piaskowej również ułożono warstwy nawierzchni jezdni.

Zobacz, jak przebiegały prace na placu budowy mostu na Wyspę Sobieszewską w pierwszej połowie kwietnia br.

                      

Budowany zwodzony most na Wyspę Sobieszewską stanowić będzie część drogi wojewódzkiej nr 501. Zastąpi on przestarzały most pontonowy, który utrudnia ruch i kierowcom, i żeglarzom. Długość samego obiektu wynosić będzie 173 metry, a ze skrzydłami - 181,5 m.

Inwestycja powinna zakończyć się w 2017 r. Na pierwszy kwartał 2018 r. zaplanowano procedurę odbiorową.

Przeczytaj także:

TV

Czwarty mikrolas już rośnie - zobacz, jak powstawał na Oruni Górnej