• Start
  • Wiadomości
  • Młodość bez procentów, wakacje bez alkoholu. Kampania GCPU

Młodość bez procentów, wakacje bez alkoholu. Kampania GCPU na czas wakacji

Jak nie nudzić się w wakacje w mieście, a właściwie jak je spędzić nie sięgając po alkohol? - znajdź pasję, doceń małe rzeczy, zrób coś szalonego - to propozycje dla młodych ludzi przygotowane w miniporadniku przez Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień w ramach kampani “Młodość bez procentów”.
27.06.2018
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

mlodoscczolodobra
Ludzie, którzy mają pasje dużo rzadziej sięgają po alkohol, bo ich głowy zaprzątają inne sprawy 
Materiały prasowe GCPU

“Doceń małe rzeczy. Twojego zwierzaka, który przez rok czekał, aż będziesz mieć dla niego więcej energii. Spotkania ze znajomymi. Babcię, ciocię lub kuzynów, których teraz możesz odwiedzać częściej. Zachowaj trzeźwe perspektywy i popatrz na drobiazgi, które przecież tak cenisz” - to fragment miniporadnika “Emocje procentują” przygotowanego przez GCPU na czas wakacji w ramach kampani “Młodość bez procentów”.

Kampanię „Młodość Bez Procentów”, której celem jest opóźnienie wieku inicjacji alkoholowej dzieci i młodzieży między 12 a 18 rokiem życia, Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień realizuje już od 16 lat.

- Przez pierwsze lata kampania polegała przede wszystkim na edukacji i szkoleniu sprzedawców, żeby nie sprzedawali alkoholu młodzieży poniżej 18 roku życia - mówi Agata Konieczna z GCPU. - Stworzyliśmy w Gdańsku Ligę Odpowiedzialnych Sprzedawców, kolportowaliśmy ulotki i plakaty. Od dwóch lat zmieniliśmy formułę i nasze działania kierujemy do młodzieży. Nowa odsłona “Młodości Bez Procentów” rozpoczęła się m.in. od spotu z Maciejem „Glebą” Florkiem, zwycięzcą pierwszej edycji programu „You Can Dance”, pod hasłem “Alkohol dla nieletnich?Ja tego nie kupuję”. Zaczęliśmy też prowadzić kampanię w social mediach: na Facebooku i Instagramie. Stworzyliśmy plakaty, ulotki, małe foldery, wlepki promujące fajne spędzanie czasu przez młodych ludzi.

W tym roku dodatkowo “Młodość Bez Procentów” wsparła kampania citylightów widocznych na gdańskich przystankach autobusowych. Materiały powstały podczas sesji zdjęciowej młodych ludzi z pasją - uprawiających kitesurfing, jeżdżących na rolkach, desce, tańczących. I to jest motyw przewodni i przekaz kampanii - młodość to czas na budowanie i pielęgnowanie swoich pasji, na dobry czas dla siebie. A przy tym przesłanie - ludzie, którzy mają fajne zajęcia, dużo rzadziej sięgają po używki, bo zwyczajnie ich głowy zaprzątają inne rzeczy.

mlodosc3dobra
Co jest ważne? Mieć pasję, mieć dobre relacje z rówieśnikami, móc wśród nich być sobą
Materiały prasowe GCPU

- Mówimy młodym ludziom, że emocje procentują - dodaje Agata Konieczna. - To znaczy, że ważne jest mieć pasję, być wśród znajomych, móc wśród nich być sobą, mieć dobre relacje z rówieśnikami, z rodziną. Wtedy nie ma potrzeby sięgania po alkohol. A alkohol zbyt wcześnie pojawiający się w życiu młodego człowieka może wyrządzać duże szkody oraz wpływać na mózg, który w tym czasie wymaga szczególnej ochrony.


Dzieci, młodzież i alkohol

- Trzy czwarte uczniów w wieku 12-17 lat ma za sobą kontakt z alkoholem

- Polski nastolatek sięgający po alkohol ma nieco ponad 13 lat

- 67,6 proc. rodziców zgadza się ze stwierdzeniem, że młody człowiek i tak spróbuje alkoholu przed „osiemnastką”, a 46,5 proc. woli „prewencyjnie poczęstować nastolatka „czymś mocniejszym” w domu”

- 34,2 proc. nastolatków przyznaje, że pierwszy alkohol został im kupiony przez osobę dorosłą.

(Badanie CBOS, 2015 rok)

TV

Mevo się kręci!