Korporacje prowadzą kurs dla potencjalnych pracowników

Związek Liderów Usług Biznesowych powołał do życia Akademię ABSL w Trójmieście. Wykładowcami są doświadczeni pracownicy firm zrzeszonych w Związku. Właśnie ruszyły zapisy na pierwszą edycję kursu dla osób zainteresowanych pracą w sektorze usług biznesowych. Partnerem ABSL w projekcie jest Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Gdańskiego.
18.02.2016
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Biuro globalnego centrum usług wspólnych ThyssenKrupp w Gdańsku. - W usługach biznesowych czeka ciekawa praca - przekonują organizatorzy Akademii ABSL.

Centra usług wspólnych i biznesowych, to najlepiej rozwijający się sektor gospodarki w Polsce, a Trójmiasto jest jednym z największych ośrodków skupiających tego typu usługi.

W 106 trójmiejskich centrach pracuje obecnie ponad 19 tys. osób, a zapotrzebowanie na personel wciąż rośnie - szacuje się, że tylko w 2016 r. firmy działające na naszym lokalnym rynku zatrudnią kolejne 2300 pracowników.

ABSL, czyli Związek Liderów Usług Biznesowych, skupiający pracodawców tej branży w całej Europie (centra: usług wspólnych, badań i rozwoju, usług biznesowych i informatyczno-technologiczne) powołał do życia Akademię ABSL, w której wykładają doświadczeni pracownicy firm zrzeszonych w Związku.
 

Potrzebują bardzo wielu pracowników

Akademia funkcjonuje już w kilku miastach w Polsce, m.in w Warszawie i Krakowie. W Trójmieście partnerem inicjatywy jest Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Gdańskiego. Kursy oferowane przez ABSL odbywać się będą w siedzibie wydziału w Sopocie.

- Naszym celem jest dbałość o długofalowy rozwój sektora usług biznesowych w Polsce, w którym pracuje dziś 150 tysięcy osób. W ciągu najbliższych 10 lat w tej branży w naszym kraju zapowiada się wzrost zatrudnienia do 600 tysięcy pracowników. Zapotrzebowanie jest więc ogromne, stąd pomysł na stworzenie Akademii - mówi Dariusz Bazeli z ABSL Tri-City. - Nasz sektor jest bardzo zróżnicowany i ciężko byłoby wypracować program nauczania w tej dziedzinie na uczelni, dlatego oferujemy program edukacyjny wspierający jej działania.

- Dla uniwersytetu jest to niesłychanie cenna inicjatywa, kolejna możliwość nabywania praktycznej wiedzy - dodaje prof. Krzysztof Dobrowolski, dziekan WE UG. - Od wielu lat dbamy o współpracę z praktykami gospodarki, czego dowodem mogą być funkcjonujące już na naszym wydziale specjalistyczne pracownie, na przykład Thomson Reuters Data Suite czy laboratorium tradingowe OSTC. Dla studentów kierunków ekonomicznych kontakt ze światem gospodarczym jest po prostu niezbędny.

Kurs adresowany jest zarówno do studentów dowolnych kierunków, jak i do absolwentów i osób już pracujących. Warunek konieczny to bardzo dobra znajomość języka angielskiego - wszystkie zajęcia prowadzone będą w tym języku.

Główny nacisk podczas rozmowy kwalifikacyjnej położony będzie właśnie na umiejętności językowe.

Inauguracja Akademii ABSL na Wydziale Ekonomicznym UG (od lewej): prodziekan WE UG prof. Monika Bąk, prezes Agencji Rozwoju Pomorza Łukasz Żelewski, dziekan WE UG prof. Krzysztof Dobrowolski i Dariusz Bazeli z ABSL Tri-City.

Zdaj teorię - przejdziesz do praktyki

Kurs podzielono na trzy części. Na początek zaplanowano 100 godzin zajęć teoretycznych (podstawy wiedzy z zakresu m.in.: zarządzania usługami dla biznesu, modeli biznesowych i prowadzenia projektów). Ta część szkolenia prowadzona jest w formie e-learningu przy współpracy z Chartered Institute of Management Accountants (Instytut Rachunkowości Zarządczej, w skrócie CIMA), największej na świecie organizacji zrzeszającej specjalistów z dziedziny rachunkowości zarządczej. Na zakończenie e-learningowej nauki odbędzie się egzamin. Zaliczenie go jest warunkiem koniecznym, by przejść do kolejnych szkoleń i by otrzymać certyfikat CIMA Certificate in Shared Services.

Kolejne dwie części kursu będą prowadzone w formie warsztatów (w sumie 96 godzin): w jednej z nich nacisk będzie położony na praktyczne umiejętności związane z poszczególnymi procesami biznesowymi na podstawie studiów przypadków, w drugiej na doskonalenie umiejętności miękkich i komunikacyjnych.

- Warsztaty poprowadzą specjaliści z naszych firm członkowskich, którzy podzielą się z uczestnikami zajęć swoją wiedzą, kompetencjami i doświadczeniem zawodowym - tłumaczy Wojciech Tyborowski, menadżer projektu ABSL Academy. - O prowadzenie spotkań poprosiliśmy wyłącznie ekspertów z firm działających w Trójmieście. Chcemy w ten sposób przekazać uczestnikom komunikat, że mogą pracować w tej branży na miejscu. Nie muszą wyjeżdżać do Warszawy, Krakowa czy zagranicę.

Wykładowcy praktycznej części kursu wywodzą się z firm: Thomson Reuters, Arla Foods, EY, Coleman, Geoban i Competence Call Center.

Koszt kursu to 1700 zł. Jak podkreślają organizatorzy, uczestnik płaci wyłącznie za część e-learningową, gdyż wykładowcy pracują jako wolontariusze.

Ukończenie Akademii ABSL nie gwarantuje uczestnikom pracy.

- Biorąc pod uwagę intensywność kursu i zapotrzebowanie sektora na pracowników, jestem dobrej myśli. Wydaje mi się, że każdy absolwent naszej akademii znajdzie pracę - uważa Dariusz Bazeli. - To będzie „silna karta” w CV, która nie tylko ułatwi zatrudnienie, ale pozwoli posiadaczowi dyplomu na szybki rozwój zawodowy w tej branży.


Rekrutacja do Akademii ABSL prowadzona jest za pomocą formularza aplikacyjnego, dostępnego na stronie internetowej ABSL. Na chętnych czeka 30 miejsc. Zajęcia odbywać się będą w soboty i niedziele (po osiem godzin dziennie) od 9 kwietnia do 19 czerwca 2016 r. Rozdanie dyplomów zaplanowano na początek lipca.

Kolejna edycja kursu odbędzie się za rok, mniej więcej w tym samym czasie.
 

TV

Czwarty mikrolas już rośnie - zobacz, jak powstawał na Oruni Górnej