• Start
  • Wiadomości
  • Już ponad 6 tys. wniosków o świadczenia rodzinne. Czas jeszcze do końca sierpnia

Już ponad 6 tys. wniosków o świadczenia rodzinne. Czas jeszcze do końca sierpnia

Zaczęło się od kolejek i nawet godzinnego oczekiwania, dziś na złożenie wniosku poczekamy znacznie krócej - od 1 sierpnia 2017 r. Gdańskie Centrum Świadczeń (GCŚ) rozpoczęło akcję przyjmowania wniosków o świadczenie 500+, zasiłki rodzinne oraz świadczenia z funduszu alimentacyjnego. W ciągu pierwszych dni sierpnia gdańszczanie złożyli w Centrum ponad 6 tysięcy wniosków.
09.08.2017
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Katarzyna Sowa i Arkadiusz Kulewicz z Gdańskiego Centrum Świadczeń mówili w naszym programie na żywo o składaniu wniosków na świadczenia rodzinne

Do akcji przyjmowania wniosków od 1 sierpnia 2017 roku pracownicy Gdańskiego Centrum Świadczeń przygotowywali się od kilku miesięcy, od kiedy oszacowali, że do Centrum w krótkim czasie może trafić nawet 39 tysięcy wniosków. Aby poradzić sobie z taką ilością dokumentów i sprawnie je rozpatrywać, GCŚ uruchomiło w różnych dzielnicach Gdańska nowe punkty obsługi i zatrudniło 39 nowych pracowników.

Pospolite ruszenie z początkiem sierpnia

- Tak jak się spodziewaliśmy największy ruch był 1 sierpnia - mówi Arkadiusz Kulewicz z Gdańskiego Centrum Świadczeń. - Tego dnia osobiście wnioski o różne rodzaje świadczeń złożyło ponad sześćset osób. Największą popularnością cieszył się i cieszy nadal nasz główny punkt obsługi przy ul. 3 Maja 9, do którego wpłynęło ponad czterysta wniosków o świadczenia. Tak duża liczba osób składających wnioski w tym roku jest spowodowana m.in tym, że od 2017 roku od 1 sierpnia można składać wnioski na różne rodzaje świadczeń. W ubiegłym roku wnioski o zasiłek rodzinny przyjmowane były od 1 września. Wiele osób skorzystało z tej możliwości. 

W kolejnych dniach liczba osób odwiedzających punkty obsługi ustabilizowała się, czas oczekiwania na załatwienie sprawy zajmuje od 15 do 40 minut w zależności od pory i dnia tygodnia.

Gdańszczanie chętnie korzystają też z Punktu Informacyjnego mieszczącego się w budynku przy ulicy 3 Maja 9. Przez pierwsze cztery dni sierpnia pracownicy punktu obsłużyli osobiście prawie 2 tysiące osób, a kolejnych 790 skorzystało z możliwości konsultacji telefonicznych.

Obejrzyj wideoczat Wszystkie Strony Miasta o świadczeniach

Popularny Piastuś i podstawówka na Chełmie  

Wśród tymczasowych punktów przyjmowania wniosków największą popularnością cieszą się punkty w Klubie Osiedlowym „Piastuś” na Przymorzu Wielkim i w Szkole Podstawowej nr 8 na Chełmie, do których każdego dnia trafia około 40 wniosków.

Przypominamy, że punkty te będą działać tylko przez dwa miesiące, do 30 września, na czas przewidziany na składanie wniosków. Pracownicy GCŚ przypominają też, że aby otrzymać przysługujące nam świadczenia w październiku, wniosek trzeba złożyć do końca sierpnia.

Pracownicy Gdańskiego Centrum Świadczeń zajmują się nie tylko przyjmowaniem  wniosków, ale też je rozpatrują. Do 4 sierpnia wydano 523 decyzje administracyjne, a w przypadku kolejnych 569 wniosków zakończono postępowanie i przygotowano projekty decyzji.

 

Wnioski przez intenet - optymalnie dla obu stron

- Ponad 70 proc. osób złożyło do tej pory wniosek przez internet - dodaje Arkadiusz Kulewicz. - W ubiegłym roku tę opcję wybrało 50 proc. osób składających wnioski. Ta forma jest najkorzystaniejsza dla wnioskodawców, ponieważ pozwala złożyć wniosek w dogodnym momencie, bez konieczności odwiedzin w punkcie obsługi. Jest też korzystna dla naszych pracowników, ponieważ czas który musieliby przeznaczyć na przyjmowanie wniosków, mogą poświęcić na ich rozpatrywanie. Oprócz tego wnioski składane elektronicznie są automatycznie wczytywane do systemów informatycznych i nie trzeba ich ręcznie wpisywać.

Podobnie jak w ubiegłym roku gdańszczanie mogą złożyć wnioski w formie elektronicznej, m. in. za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia. Dodatkowo, w przypadku świadczenia 500+, wnioski można składać za pośrednictwem bankowości elektronicznej wybranych banków.

Osoby, które nie wiedzą jak złożyć wniosek, mogą skorzystać z poradnika przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

TV

Mevo się kręci!