To ważne: termin składania ofert mija w piątek, 29 czerwca.
- Miasto od wielu lat stara się tak kształtować przestrzeń publiczną, by była ona bardziej estetyczna i funkcjonalna - mówi Michał Szymański, zastępca dyrektora GZDiZ. - W naszej firmie mamy dwa działy, które się tym zajmują i wzajemnie uzupełniają. Jeden z nich skupia się na kwestiach ochrony krajobrazu, estetyki stoisk handlowych, reklam etc. Drugi - Dział Rozwoju Przestrzeni Publicznej - zajmuje się kształtowaniem nowych rozwiązań. Siłą rzeczy wymaga to wszechstronności, bo trzeba umieć planować infrastrukturę, ale tak, by była ona maksymalnie funkcjonalna, ergonomiczna a przy tym estetyczna.
Jeśli więc meble miejskie - ławki, krzesła - to możliwie wygodne. Jeśli kosze na śmieci, to optymalnej wysokości, łatwe do opróżnienia przez osoby sprzątające.
Ulice wg. wymagań Dział Rozwoju Przestrzeni Publicznej projektowane muszą być tak, by były przyjazne przede wszystkim dla osób pieszych, także starszych i niepełnosprawnych. Jak to osiągnąć? Poprzez odpowiednią szerokość, wyposażenie chodnika a także takie projektowanie, by miał on charakter ciągły, a zjazdy, wyjazdy z bram, czy uliczki lokalne były przerwane takim ciągłym chodnikiem. Tego typu przyjazne dla pieszych rozwiązania zastosowano już w Gdańsku w wielu miejscach, m.in. na ulicy Siennickiej, Lenartowicza.
Jeśli chcemy wyposażyć ulicę w nowe oświetlenie, to też nie jest to takie proste - trzeba właściwe dobrać barwę światła, formę i kolorystykę latarni.
Część rozwiązań GZDiZ stara się przenieść na gdański grunt na podstawie inspiracji z Holandii, Danii, czy np. Hiszpanii. Inne trzeba opracowywać lokalnie, uwzględniając specyfikę miejsca.
- I dlatego kandydat na kierownika Działu Przestrzeni Publicznej GZDiZ musi być omnibusem - podkreśla dyr. Michał Szymański. - Powinien mieć wiedzę z projektowania drogowego, choć w mieście powinniśmy mówić raczej o ulicach i placach. Powinien orientować się w ergonomii mebli miejskich, a także w kwestiach technicznych, związanych z małą architekturą. Ta osoba musi mieć też wyczucie estetyczne, po prostu dobry gust.
Jak sprawdzić dobry gust?
- To dobre pytanie - odpowiada dyr. Szymański. - Podczas rozmowy kwalifikacyjnej pojawią się zadania, które umożliwią odpowiedź, czy kandydat ma wyczucie estetyczne, cz też nie.
Kandydat na kreatora miejskich przestrzeni publicznych - i zarazem kierownika Działu Przestrzeni Publicznej GZDiZ - musi mieć co najmniej 5 lat doświadczenia w pracy lub prowadzeniu działalności gospodarczej. Także - doświadczenie w kierowaniu zespołem (w dziale pracują 4 osoby). Powinien mieć wcześniej do czynienia z opracowywaniem i weryfikacją dokumentacji projektowych. Pożądane jest, by miał doświadczenie w organizowaniu konkursów architektonicznych i urbanistycznych.
Wszystkie osoby, spełniające kryteria GZDiZ zachęca do składania swoich aplikacji w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Kierownik Działu PP” w kancelarii Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni budynek „A”, lub listownie na adres ul. Partyzantów 36, 80-254 Gdańsk. Na oferty czekamy do 29.06.2018 (decyduje data wpływu do GZDiZ).
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES OBOWIĄZKÓW, WYMAGANIA I WARUNKI ZATRUDNIENIA NA STANOWISKO KIEROWNIKA DZIAŁU ROZWOJU PRZESTRZENI - zobacz TUTAJ