Jak wskazują wyniki badania CBOS z 2015 r. trzy czwarte uczniów w wieku 12-17 lat ma za sobą kontakt z alkoholem.
Poprzez takie wydarzenia chcemy pokazać młodym ludziom, że są w wieku, w którym mogą próbować wielu nowych rzeczy, niekoniecznie używek. Młodość to czas na rozwój swoich pasji i zainteresowań, a naszym celem jest zachęcenie ich do spotkania z ciekawymi ludźmi, którzy dają przykład na to, że #emocjeprocentują, a pasje wciągają lepiej niż zachowania ryzykowne.– przekonuje Adam Landowski, dyrektor GCPU.
19 października od 10.00 do godz.13.30 Ambasadorzy programu „Młodość bez procentów” zamienią się miejscami z nauczycielami gdańskich licealistów, by w sposób praktyczny nauczyć najważniejszego przesłania - życie jest zdrowsze bez używek, a pasje procentują lepiej niż alkohol. Program spotkania przewiduje m.in. wystąpienia ambasadorów kampanii oraz warsztaty tematyczne.
- Warsztaty "Zdrowa Sylwetka"- zajęcia ruchowe w towarzystwie trenerów personalnych – Irek Żak i Kamila Krzeska.
- O social media w trybie offline- spotkanie z Victorem Borsukiem.
- Meeting ze sztuką - warsztaty artystyczne z Piotrem Bąkowskim.
- Poczuj klimat "You can dance" - warsztaty taneczne z Maćkiem "Glebą" Florkiem.
- Odżywianie pod "Okiem dietetyka" - spotkanie o tematyce żywieniowej.
- Wczasy bez kasy - spotkanie o tematyce podróżniczej.
- Afrykańskie rytmy - spotkanie z bębnami djembe.
- Make-up bez tajemnic - spotkanie z wizażystką Dominiką Hamziuk.
Dla wszystkich uczniów szkoły zorganizowany zostanie konkurs, w którym do wygrania będą atrakcyjne nagrody, m.in. pakiety promocyjne Miasta Gdańska, plecak i saszetka od Fish Drypack, planszówki oraz inne gadżety. Wystarczy zrobić sobie zdjęcie z jednym z Ambasadorów, wrzucić na profil FB MBP z oznaczeniem #emocjeprocentuja. Spotkanie zakończy występ zespołu hip-hopowego GCP oraz "GeniusLOci" z IV LO, pokaz aikido i wspólna fotografia uczestników.
Więcej o akcji #emocjeprocentuja oraz profilaktyce uzależnień na: http://www.gcpu.pl/
@MlodoscBezProcentow
„Młodość bez procentów" od 2002 r. jest społeczną kampanią informacyjno - edukacyjną Miasta Gdańska prowadzoną przez Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień pod patronatem Prezydenta Miasta Gdańska. Celem kampanii jest edukacja młodzieży niepełnoletniej z zakresu działania alkoholu na organizm oraz możliwości korzystania z ciekawych form spędzania czasu wolnego (np. takich jak pasje zainteresowania, czyli alternatywne zachowania), a także edukacja osób dorosłych w zakresie przestrzegania ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi. Docelowo ograniczenie dostępności alkoholu dla osób niepełnoletnich.