- Po trzech latach ciężkiej pracy i dwóch startach w zawodach Formula Student Hungary, w tym roku dostaliśmy się na prestiżowe zawody FSAE Italy oraz na premierową edycję FSAndorra – opowiadają członkowie PGRacing Team, czyli zespołu miłośników motoryzacji z Politechniki Gdańskiej.
Zespół liczy prawie 35 osób z wydziałów takich jak Mechaniczny, Elektroniki i Telekomunikacji, Oceanotechniki i Okrętownictwa lub Zarządzania i Ekonomii.
- W chwili obecnej do ukończenia bolidu i startu w zawodach brakuje nam 20 000 złotych, które chcemy przeznaczyć na sfinansowanie transportu naszej konstrukcji i zespołu do Włoch oraz Hiszpanii - dodają.
Zawody Formula Student to prestiżowe, międzynarodowe zawody odbywające się w kilkunastu krajach na całym świecie. Co roku w zawodach bierze udział ponad 120 zespołów, które zaprojektowały i skonstruowały swój oryginalny bolid. Udział w zawodach nie polega wyłącznie na wyścigu. Zespoły, które biorą udział w Formule Student przygotowują się minimum rok, prowadząc prace projektowe, konstrukcyjne, nawiązując współpracę ze sponsorami.
Pierwsze z nich, odbędą się we Włoszech na słynnym Riccardo Paletti Circuit w terminie od 11 do 15 lipca, natomiast drugie, Formula Student Andorra, będą odbywały się na równie znanym torze Castelloli Circuit w terminie 16-22.07.2018.
Aby móc się dalej rozwijać i brać udział w zawodach studenci zorganizowali zbiórkę na portalu ZRZUTKA.PL zrzutka.pl/ectyf5
Zawody Formula Student można podzielić na dwie konkurencje:
Statyczne:
Design Event: prezentacja bolidu od strony technicznej, zastosowanych rozwiązań i technologii
Cost and Sustainability Event: przedstawienie dokładnego kosztorysu i wyjaśnienie decyzji odnośnie ekonomicznego bądź drogiego wykonania poszczególnych elementów
Business Presentation: studenci wcielają się w role kierowników firmy, która chce sprzedać swój bolid. Prezentacja ma na celu pozyskać sędziów (jako właścicieli firmy produkcyjnej), aby uzyskać środki na wypromowanie i wyprodukowanie swojego pojazd
Badania techniczne (scrutineering): sędziowie oceniają zgodność bolidu z regulaminem: zachowanie zasad bezpieczeństwa, przechylenie zatankowanego bolidu o 45 i 60 stopni, poziom głośności, hamowanie bolidu na linii prostej
Dynamiczne:
Skid Pad – jak najszybszy przejazd po torze w kształcie ósemki
Autocross/Sprint – Przejazd po torze o długości 1 km
Acceleration – bada przyspieszenie bolidu: przejazd długości 75 metrów w jak najkrótszym czasie
Endurance and Fuel Economy – pokonanie 22 km toru, ze zmianą kierowcy w połowie trasy, podczas której sprawdzany jest stan techniczny pojazdu. W tej konkurencji nie jest możliwa pomoc osób z zespołu. Po zakończeniu przejazdu mierzone jest zużycie paliwa, za co przyznawane są dodatkowe punkty. Jest to ostatnia i najtrudniejsza konkurencja