PORTAL MIASTA GDAŃSKA
Logo Unii Europejskiej

Zadania Biura Informatyki

Zadania Biura Informatyki
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
  • utrzymanie i wdrażanie założeń strategii informatyzacji w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych Miasta poprzez:
    • planowanie przedsięwzięć informatycznych i zarządzanie wdrożeniem projektów z obszaru informatyki,
    • identyfikowanie potrzeb, opracowywanie koncepcji, organizowanie i koordynowanie wdrażania rozwiązań informatycznych usprawniających realizację zadań merytorycznych,
    • śledzenie trendów i kierunków rozwoju rozwiązań informatycznych oraz metodyk zarządczych;
  • zarządzanie portfelem projektów informatycznych na rzecz Urzędu i jednostek organizacyjnych Miasta objętych obsługą informatyczną przez Gdańskie Centrum Informatyczne (GCI), poprzez:
    • zarządzanie projektami informatycznymi, w szczególności zakresem, jakością, terminem i budżetem przedsięwzięcia,
    • prowadzenie wykazu zasobów i sporządzanie harmonogramów prac oraz uzgadnianie z uczestnikami projektów planowanych działań,
    • koordynowanie zakresu wymagań, założeń bezpieczeństwa informacji oraz zgodności z prawem dla nowych rozwiązań informatycznych,
    • rozwijanie i wdrażanie standardów utrzymywania dokumentacji projektowej,
    • koordynowanie obsługi informatycznej wyborów i referendów,
    • monitorowanie realizowanych projektów informatycznych,
    • planowanie i udział w procesach przetargowych na zakup sprzętu komputerowego, oprogramowania oraz usług dla Urzędu;
  • zarządzanie architekturą cyfrową i wdrażanie rozwiązań i standardów informatycznych w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych Miasta objętych obsługą informatyczną przez GCI, poprzez:
    • rekomendowanie stosowania standardów, uzyskiwania, utrzymywania i integracji zasobów miejskich infrastruktury informatycznej,
    • projektowanie i definiowanie architektury cyfrowej w zakresie procesów, aplikacji, danych i technologii,
    • rozwijanie i wdrażanie zasad zarządzania danymi i integracji systemów informatycznych,
    • planowanie i organizowanie szkoleń dla pracowników w zakresie użytkowanych systemów, utrzymywania poprawnych danych oraz bezpiecznego wykorzystywania narzędzi informatycznych,
    • sprawowanie nadzoru nad majątkiem, na którym GCI świadczy usługi i wykonuje zadania na rzecz obsługiwanych jednostek,
    • przygotowywanie podstawowych założeń oraz nadzór nad projektowaniem i realizacją informatycznego okablowania strukturalnego budynków użytkowanych przez Urząd,
    • zabezpieczenie przyłączy światłowodowych budynków użytkowanych przez Urząd;
  • sprawowanie nadzoru nad poziomem jakości świadczonych usług przez GCI na rzecz obsługiwanych jednostek poprzez:
    • określanie oraz bieżącą aktualizację katalogu świadczonych usług, definiowanie i ustalanie poziomu dostępności i jakości usług informatycznych,
    • monitorowanie i sporządzanie sprawozdań dotyczących jakości świadczonych usług,
    • monitorowanie i analizowanie kosztów świadczonych usług,
    • podejmowanie działań zmierzających do poprawy jakości świadczonych usług informatycznych i optymalizacji kosztów tych usług,
    • sprawowanie nadzoru nad wypełnianiem przez GCI wymagań polityk bezpieczeństwa informacji;
  • prowadzenie administracyjnej i finansowej obsługi Biura poprzez:
    • zapewnienie jakości procesów Biura,
    • realizowanie obowiązków głównego użytkownika sprzętu komputerowego Urzędu,
    • planowanie, realizacja, nadzór nad budżetem Biura oraz rozliczanie przyznanych środków finansowych,
    • prowadzenie finansowej obsługi umów serwisowych na dostawy i usługi w zakresie oprogramowania i sprzętu Urzędu,
    • przygotowywanie niezbędnych analiz ekonomicznych i sprawozdań.