To nie jedyna dobra wiadomość - prace przy nowym układzie drogowym w centrum miasta dobiegają końca. Węzeł Śródmieście powstał dzięki możliwości przeniesienia ruchu samochodowego na wybudowane od podstaw 2 wiadukty drogowe w ciągu ulicy Armii Krajowej. W ten sposób stał się jedynym miejscem w centrum miasta umożliwiającym przesiadkę pomiędzy autobusami, tramwajami i pociągami SKM w systemie "drzwi w drzwi". Obecnie trwają prace wykończeniowe - po ich zakończeniu węzeł zostanie udostępniony również dla autobusów.
Nowe trasy tramwajów
Dotychczas tramwaje kursowały objazdem przez ulicę 3 Maja, jednak nie wszystkie linie po otwarciu torowiska na węźle Śródmieście wrócą na swoje stare trasy.
- Bezpośrednie połączenie tramwajowe południowych dzielnic Gdańska z Urzędem Miejskim, szpitalem czy sądem okazało się wyjątkowo atrakcyjne dla pasażerów - mówi Sebastian Zomkowski, wicedyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Skoro takie rozwiązanie się sprawdziło, warto z niego skorzystać. Ulicą 3 Maja nadal jeździć będą tramwaje linii 4 i w dni powszednie w godz. 6-17 również linii 11, pozostałe wrócą na węzeł Śródmieście.
Prace drogowe dobiegają końca
Wokół Forum Gdańsk kończy się też większość prac związanych z budową nowego układu komunikacyjnego. Inwestor przebudował m.in. skrzyżowanie ul. Armii Krajowej z 3 Maja czy węzeł Unii Europejskiej. Powstaje również ulica Nowe Podwale Grodzkie, przebiegająca pod terenem Forum Gdańsk. Droga rozpoczynająca się przy dworcu Gdańsk Główny, ominie ścisłe centrum i pozwoli kierowcom dojechać aż do Traktu Świętego Wojciecha i ulicy Toruńskiej.
- W połowie listopada planujemy usunąć zwężenia w tunelach pod węzłem Unii Europejskiej - mówi Wojciech Bróż, dyrektor kontraktu z Doraco. - Kończymy również prace przy przejściu podziemnym pod ulicą Okopową, pozwalającym przejść bezpośrednio od ulicy Toruńskiej na węzeł Śródmieście. Zakończenie budowy ciągu pieszego, który ma bezstopniowe zejścia zarówno dla pieszych i rowerzystów, jest planowane jeszcze w tym roku.