PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Instytut Kultury Miejskiej w rejestrze instytucji szkoleniowych

Instytut Kultury Miejskiej w rejestrze instytucji szkoleniowych
Merytoryczni prowadzący, użyteczne narzędzia, dzielenie się wiedzą, teoria poparta przykładami, praktyczne ćwiczenia, nowe sposoby pracy i prowadzenia projektów kulturalnych – to niektóre z atutów szkoleń Instytutu Kultury Miejskiej, o których w ankietach ewaluacyjnych mówią uczestnicy i uczestniczki. Od września 2017 IKM jest wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych, co wiąże się m.in. z prawem do wystawiania certyfikatów. Zapoznaj się z ofertą aktualnych szkoleń na: www.ikm.gda.pl/szkolenia-ikm.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Wsparcie rozwoju kompetencji kadr kultury w Gdańsku i regionie jest jednym z kluczowych działań Instytutu Kultury Miejskiej. W samym 2016 roku IKM zrealizował 69 warsztatów i szkoleń, w których wzięło udział 1150 osób. Aktualne projekty szkoleniowe dla osób pracujących w sektorze kultury i edukacji to: KaWa – Kulturalna Wymiana, Akademia Active Citizens, Kultura Spotyka Biznes, Sieć Kultury, Medialab Gdańsk, konferencja Marketing w Kulturze. Komunikacja - trendy - praktyka.

- Dbamy, o to by tematyka szkoleń była aktualna, a osoby prowadzące specjalistami i specjalistkami w swojej dziedzinie. Organizując konferencje i badania zwracamy uwagę na nowe trendy w kulturze, biznesie, zmiany społeczno-gospodarcze – mówi Aleksandra Szymańska, dyrektor Instytutu Kultury Miejskiej.

- Uczestnicy i uczestniczki szkoleń organizowanych przez Instytut Kultury Miejskiej poznają nowe narzędzia pomocne w promocji działań kulturalnych, ciekawe sposoby prowadzenia projektów i zarządzania zespołem, zyskują nową wiedzę na temat wykorzystywania zasobów dostępnych w domenie publicznej, nawiązują relacje, które owocują wspólnymi projektami – mówi Karina Rojek, która koordynuje, między innymi, szkolenia w programie KaWa – Kulturalna Wymiana.

Instytut Kultury Miejskiej jest wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku. RIS nr 2.22/00102/2017.

Aktualne działania szkoleniowe IKM

KaWa - Kulturalna Wymiana jest cyklem warsztatów, na których w przyjaznej, kameralnej atmosferze, przy kawie i kanapkach spotykają się animatorzy, edukatorzy, pracownicy instytucji kultury, organizacji pozarządowych, osoby prowadzące własną działalność związaną z kulturą, blogerzy i wszystkie osoby chcące dowiedzieć się więcej o wykorzystaniu nowych technologii w kulturze. Wrześniowa Kulturalna Wymiana to duża dawka inspiracji z zakresu pomocnych w promocji projektów kulturalnych aplikacji, myślenia wizualnego i projektowania prostych grafik. Najbliższe wydarzenia: www.ikm.gda.pl/kalendarium.

Akademia Active Citizens jest rozwinięciem programu Active Citizens – Aktywna Społeczność, realizowanego przez Instytut Kultury Miejskiej i British Council. Cykl szkoleń skupia się na wzmacnianiu organizacji poprzez wydobywanie potencjału i zasobów osób oraz społeczności. Celem proponowanych warsztatów jest usprawnienie działań pomorskich organizacji pozarządowych, rozwijanie umiejętności zarządzania różnorodnością i talentami zespołów, tworzenia trwałych i opartych na dialogu sieci współpracy wokół potrzeb w społecznościach, a także zwiększenie skuteczności wpływu na społeczności z którymi organizacje pracują, dbając jednocześnie by nikogo nie wykluczyć z tego procesu. Najbliższe szkolenia: www.ikm.gda.pl/projekt/akademia-active-citizens/.

Kultura Spotyka Biznes, to projekt, który służy przełamaniu barier i poszerzeniu kompetencji sektora kultury i biznesu. Tworzy nową sieć kontaktów, inspiruje i rozbudza kreatywność uczestników projektu. Podczas szkoleń profesjonaliści dzielą się swoją wiedzą w ramach serii warsztatów, spotkań dyskusyjnych, konsultacji. Wymiana doświadczeń odbywa się w interesujących miejscach: pracowniach artystycznych, klubokawiarniach oraz przestrzeniach coworkingowych. www.kulturaspotykabiznes.pl

Sieć kultury to program, który wspiera osoby zajmujące się edukacją kulturową w regionie. Celem jest podniesienie jakości działań animatorów kultury, nauczycieli i edukatorów oraz pomóc w nawiązaniu partnerstw między placówkami edukacyjnymi i kulturalnymi. W ramach Sieci Kultury prowadzone są konkursy grantowe, giełdy pomysłów, szkolenia i konsultacje. Sieci kultury. Edukacja kulturowa w województwie pomorskim jest częścią ogólnopolskiego programu „Bardzo Młoda Kultura”. www.sieckultury.pl.

Medialab Gdańsk łączy kulturę, aktywizm społeczny, edukację i technologię. Tworzy przestrzeń eksperymentu i współpracy, dzielenia się wiedzą, i poszukiwania rozwiązań. Działania Medialabu promują odpowiedzialne wykorzystania nowych mediów i technologii dla rozwoju kultury i rozwoju społecznego. Czyli? Między innymi wyposażamy kadry kultury w przydatne narzędzia i kompetencje podczas zajęć Akademii Nowych Mediów (część szkoleń dostępna jest online na stronie: http://szkolenia.ikm.gda.pl/). Promujemy Gdańsk przez „Wyszukane” pamiątki z wzorami zaczerpniętymi z domeny publicznej. We współpracy z Biblioteką Gdańską PAN stworzyliśmy portal PANKreator.org. Materiały podsumowujące projekty dostępne są na: www.repozytorium.ikm.gda.pl.

Konferencja Marketing w Kulturze. Komunikacja-trendy-praktyka to dwudniowe, ogólnopolskie wydarzenie dla przedstawicieli instytucji kultury, NGO i organizacji nieformalnych, praktyków kultury, menedżerów public relations, projektów promocyjnych i mediów społecznościowych. Każda edycja konferencji gromadzi niemal 400 uczestników z całej Polski. To okazja do spotkania i dyskusji o wyzwaniach, z jakimi mierzą się osoby zajmujące się komunikacją działań i wydarzeń kulturalnych w codziennej pracy. Uczestnicy biorą udział w inspirujących prelekcjach, a także warsztatach prowadzonych przez praktyków z dziedziny m.in. marketingu, promocji i nowych mediów. www.marketingwkulturze.ikm.gda.pl.

Marta BednarskaInstytut Kultury Miejskiej
Marta Bednarska - najnowsze
Marta BednarskaInstytut Kultury Miejskiej
Marta Bednarska - najnowsze