PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Bestiarium – czy nasza skóra (nie)pamięta?

Bestiarium – czy nasza skóra (nie)pamięta?
W niedzielę, 6 maja o godz. 18.30 w Gdańskiej Galerii Güntera Grassa (ul. Szeroka 37) odbędzie się finisaż wystawy „Bestiarium”. Podczas spotkania artyści Jørgen Callesen i Carlo Størup pokażą performans „Skin Amnesia. (Nie)pamięć skóry”. Wstęp na to wydarzenie jest wolny.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

„Skin Amnesia” jest performansem podejmującym tematykę wspomnień, doświadczeń zmysłowych oraz obecności ciała w nieznanym otoczeniu. Performans jest częścią długofalowego projektu, odbywającego się w różnych odsłonach i lokalizacjach, mapujących traumę opuszczania własnej skóry, aby stać się czymś nowym. Czy skóra posiada wspomnienia? Co się z nią staje, jeśli zostawimy ją za sobą?

Performans będzie uzupełnieniem finisażu
Performans będzie uzupełnieniem finisażu
Materiały prasowe

Artyści Jørgen Callesen i Carlo Størup od 2007 roku tworzą wspólne instalacje, projekty dźwiękowe i performanse, występując na festiwalach muzycznych, w galeriach sztuki. Jørgen Callesen (Miss Fish) ma na swoim koncie liczne akcje, performanse, wykłady i instalacje artystyczne, zadające istotne pytania o ewoluujące normy i estetykę związaną z zagadnieniami płci i tożsamości. Swoje działania prezentuje w rozmaitych formach i miejscach od akademii artystycznych, poprzez galerie, festiwale teatralne, wywiady telewizyjne, koncerty muzyki elektronicznej, sety DJskie, interwencje w przestrzeni publicznej, itp. Carlo Størup jest performerem, malarzem i kompozytorem. Carla – znana jako Prafix Aztech pracuje z zaawansowanymi algorytmami matematycznymi i strukturami danych, wytwarzając wielopoziomowe kompozycje i krajobrazy dźwiękowe.  

„Bestiarium” to wystawa nawiązująca do iluminowanej księgi, w której tradycyjnie zawierano przedstawienia zwierząt prawdziwych i fantastycznych wraz z dydaktycznymi komentarzami. Gdańskie „Bestiarium” zaś to pokaz prac współczesnych artystów, w których pojawiają się motywy zwierzęce odnoszących się do ludzkich cech, sytuacji i emocji. W twórczości Güntera Grassa, będącej dla tej wystawy punktem wyjścia, zwierzęca metaforyka pojawia się często i pełni istotną rolę. Jego literacki i plastyczny świat, pełen jest psów, szczurów, ryb, ptaków i przedstawicieli innych gatunków, które tworzą własny mikrokosmos równoległy wobec ludzkiego. Grassowski zwierzyniec bardziej przypomina jednak bohaterów z „Baśni Braci Grimm” niż z dydaktycznych bajek Ezopa, a rysunki i grafiki przywodzą na myśl dzieła północnoeuropejskich mistrzów średniowiecznych bestiariuszy.

Anna IwanowskaUrząd Miejski w GdańskuKancelaria PrezydentaReferat Prasowy
Anna Iwanowska - najnowsze
Anna IwanowskaUrząd Miejski w GdańskuKancelaria PrezydentaReferat Prasowy
Anna Iwanowska - najnowsze