PORTAL MIASTA GDAŃSKA
Informacje o dzielnicy Oliwa
Aniołki Osowa Matarnia Kokoszki Oliwa Żabianka... PrzymorzeMałe Ujeścisko-Łostowice Orunia Górna-Gdańsk Południe VII Dwór PrzymorzeWielkie Brętowo Jasień Orunia- Św. Wojciech-Lipce Olszynka Śródmieście Rudniki Stogi Wyspa Sobieszewska Krakowiec-Górki Zachodnie WrzeszczGórny PieckiMigowo Chełm Siedlce Młyniska Przeróbka Suchanino Letnica NowyPort Brzeźno WrzeszczDolny ZaspaRozstaje ZaspaMłyniec
Oliwa
Powierzchnia: 18,68 km2
Liczba ludności: 14970 osób
Gęstość zaludnienia: 801 os/km2
Radni miejscy w dzielnicy
Żabianka-Wejhera-Jelitkowo-Tysiąclecia, Oliwa, VII Dwór, Osowa, Matarnia, Kokoszki
Dzielnicowe telefony alarmowe

Gdańskie Centrum Kontaktu
przyjmuje zgłoszenia przez całą dobę
pod nr tel.: 58 52 44 500
email: kontakt@gdansk.gda.pl

Gdańskie Centrum Kontaktu (Dyżurny Inżynier Miasta) przyjmuje zgłoszenia dotyczące wszelkich nieprawidłowości funkcjonowania elementów infrastruktury miasta i przekazuje dyspozycje odpowiednim służbom. W przypadku gdy sprawa dotyczy terenu nie znajdującego się w zakresie działań Urzędu Miejskiego w Gdańsku i jego jednostek, GCK informuje osobę zgłaszającą, do jakiej instytucji zwrócić się w konkretnej sytuacji.

Straż Miejska
Referat Dzielnicowy I
tel. 58 556 32 30, 58 553 47 60
ul. Gospody 2c
Kierownik Referatu – Paweł Zabrocki
Referat czynny w godzinach 07:00 - 15:00
strazmiejska.gda.pl
Komisariat Policji IV w Gdańsku
tel. 58 521 14 22
ul. Karprów 14
Komendant komisariatu – asp. sztab. Mariusz Bojko

www.gdansk.policja.gov.pl
Rada dzielnicy Oliwa
Skład Rady Dzielnicy
  • Przewodniczący Zarządu Dzielnicy
    Tomasz Strug

  • Zastępca Przewodniczącego Zarządu Dzielnicy
    Urbaniak-Szwankowska Jolanta

  • Przewodnicząca Rady Dzielnicy
    Pomirska Zofia

  • Zastępca Przewodniczącego Rady Dzielnicy
    Dramowicz Olaf

  • Andrzejczak Mariusz
  • Faściszewski Jan
  • Kamiński Cezary
  • Kruszyński Oskar
  • Leżyński Tomasz
  • Raciborski Jakub
  • Rafalak Sława
  • Riviera Ryszard
  • Sobczak Mikołaj
  • Szreder Marek
  • Zienkiewicz Aniela
Kontakt

Siedziba 
ul. Opata Jacka Rybińskiego 10, 80-320 Gdańsk

Telefon
571-324-217

E-mail: 
oliwa@radadzielnicy.gdansk.pl

Portal
www.oliwianie.pl

Dyżury 
wtorek 18:00-19:00

Wideoczat: Droga Zielona - wybawienie czy kłopot dla Gdańska? ZOBACZ transmisję

Wideoczat: Droga Zielona - wybawienie czy kłopot dla Gdańska? ZOBACZ transmisję
- Wszyscy jesteśmy przeciwni autostradzie pasem nadmorskim - podkreślała poseł Małgorzata Chmiel podczas wideoczatu, poświęconemu Drodze Zielonej. W czwartek, 8 września, w studiu portalu gdańsk.pl gościliśmy zwolenników i przeciwników ważnej dla miasta inwestycji.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

 

Od lewej: Paweł Mrozek z Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, poseł Małgorzata Chmiel, redaktor naczelny Gdansk.pl Roman Daszczyński, Jan Tadeusz Kosiedowski - prezes Biura Projektów Budownictwa Komunalnego oraz radny dzielnicy Oliwy, Tomasz Strug.

 

Droga Zielona, a właściwie „Zielony Bulwar” - bo tak brzmi nowa nazwa ulicy, nadana przez Biuro Rozwoju Gdańska - to ciąg trzech dróg o łącznej długości prawie 15 kilometrów. Koszt tej inwestycji ma wynieść 2 miliardy złotych, nic dziwnego więc, że narosło wokół niej wiele sporów i dziś ma zarówno gorących zwolenników, jak i przeciwników.

W czwartek, 8 września, podczas kolejnego wideoczatu  portalu gdańsk.pl spotkali się ci, którzy uważają, że droga jest koniecznością i ci, którzy wyrażają obawy, że inwestycja obniży jakość ich życia w mieście.

Wśród tych pierwszy była poseł Małgorzata Chmiel, która przekonywała, że Droga Zielona będzie jedynym połączeniem naszego miasta z przyszłą Obwodnicą Metropolitalną, której budowa rozpocznie się w 2020 roku. Odniosła się także do najczęściej słyszanych obaw. - Chcę obalić obawy, że pasem nadmorskim ma biec autostrada. Nie jest to prawdą. Droga Zielona ma być drogą z jednym pasem w ruchu w jedną stronę i z drugim w drugą stronę, jak również z wieloma przejściami dla pieszych, których będzie nawet więcej niż teraz - podkreślała.

Zaznaczyła również, że trasę Czarny Dwór trzeba wyremontować, dlatego, że „w tej chwili jest to trasa nieskanalizowana, gdzie ścieki ściekają rowem melioracyjnym wzdłuż trasy, co zatruwa tereny rekreacyjne”. - Remont jest potrzebny i będzie to gruntowny remont - powiedziała poseł.

Podobnego zdania był Jan Tadeusz Kosiedowski, prezes Biura Projektów Budownictwa Komunalnego. - Jeżeli ta trasa ma powstać, to jest to ostatnia szansa. To nie jest przecież tylko inwestycja dla Gdańska, skorzysta także Sopot, Żukowo i nawet Gdynia - przekonywał.

Swoich obaw nie krył jednak Paweł Mrozek z Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, przeciwnik Drogi Zielonej. - Trudno byłoby się z tym nie zgodzić, gdyby to miała być zwykła miejska ulica i gdyby chodziło tylko o ten odcinek i usprawnienie lokalnego ruchu dla mieszkańców - zaznaczył. - Natomiast chodzi o to, skąd pozyskujemy środki na tę inwestycję: z programu TEN-T, poświęconemu wielkim infrastrukturalnym inwestycjom. Jeżeli całość, czy choćby część tej inwestycji powstanie w ramach programu, musi się ona wpisać w cele, które w Unii Europejskiej założono dla wykorzystania tych środków. A celem tych środków nie jest budowanie przyjaznych bulwarów.

Z kolei Tomasz Strug, radny dzielnicy Oliwa, przyrównał inwestycję do budowy tunelu pod Martwą Wisłą. - FRAG popierał budowę tunelu, więc jeżeli powiedzieliście A, trzeba powiedzieć B. Te dwie inwestycje się łączą - powiedział Strug, który przekonywał, że Droga Zielona usprawni ruch w tym obszarze, a jest to potrzebne mieszkańcom. - Dolne dzielnice, typu Przymorze Wielkie, Przymorze Małe czy Żabianka zaczynają czuć tranzyt ruchu osobowego, który od dziesięciu lat mamy w Oliwie - tłumaczył radny.


ZOBACZ WIDEOCZAT W CAŁOŚCI 


Czytaj także:

Zielony Bulwar? Kontrowersyjna Droga Zielona - nowa wizja