PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Przetarg na 15 tramwajów będzie powtórzony

Przetarg na 15 tramwajów będzie powtórzony
Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje unieważniła przetarg na dostawę 15 sztuk nowych tramwajów niskopodłogowych dwukierunkowych. Ceny zaproponowane przez dwie firmy, które złożyły oferty, przekraczają kwotę, jaką spółka GAiT zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

- W ciągu dwóch tygodni rozpiszemy nowy przetarg na dostawę tramwajów dla Gdańska. Nie ulegnie zmianie kwota zamówienia, ani termin dostarczenia pojazdów. Zostanie natomiast poprawiony SIWZ  - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.

SIWZ zostanie uzupełniony m.in. o zagadnienia, które pojawiały się w pytaniach zadawanych przez potencjalnych oferentów w trakcie trwania postępowania. Kryterium oceny ofert nie będzie już czas gwarancji, który zostanie narzucony przez GAiT (dłuższy niż standardowy).

Przypomnijmy, że w przetargu na dostawę 15 sztuk nowych tramwajów niskopodłogowych dwukierunkowych wpłynęły dwie oferty. Jedna od Stadler Polska Sp. z o. o., Solaris Bus&Coach S.A., Solaris Tram Sp. z o.o. na kwotę 144 514 720,70 zł oraz druga od firmy Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. na kwotę 143 878 020,00 zł.

Kwota jaką spółka GAiT zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 138 375 000,00 zł. 

Przetarg dotyczy 15 wagonów tramwajowych wieloczłonowych, dwukierunkowych i całkowicie niskopodłogowych. Długość pojazdu nie może przekraczać 32,5m.  Pojazd ma pomieścić 200 osób, w tym co najmniej 28 na miejscach siedzących. Siedzenia w tramwaju mają być ustawione przodem lub tyłem do kierunku jazdy, aby w jak najmniejszym stopniu ograniczały szerokość przejścia. Siedzenia i tapicerka będą wandaloodporne. Pojazdy będą wyposażone w odkładane ręcznie platformy dla niepełnosprawnych, zostanie też wydzielona powierzchnia przeznaczona dla wózków inwalidzkich i wózków dziecięcych. W trosce o potrzeby osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz osób niewidomych i niedowidzących – wszystkie kolumny i poręcze będą wykonane w kolorze żółtym, a przyciski w tramwaju będą również opisane w alfabecie Braille`a. 

Każdy nowy tramwaj będzie również wyposażony w defibrylator AED (umieszczony w kabinie motorniczego). Pojazdy będą też przystosowane do pokonywania wzniesień wynoszących do 6%, z możliwością zatrzymania się na wymienionym odcinku. Pojazdy będą klimatyzowane i wyposażone w monitoring wewnętrzny oraz system informacji pasażerskiej.

Podobnie, jak w nowe Mercedesy Citaro, także i tramwaje zostaną wyposażone w podwójne porty USB, umożliwiające ładowanie baterii telefonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych. Dodatkowo w tramwajach będzie wyznaczone stanowisko do przewozu roweru z mocowaniem, które pozwoli na sztywne zawieszenie jednośladu.