PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Trzecie spotkanie w sprawie Zielonego Bulwaru

Trzecie spotkanie w sprawie Zielonego Bulwaru
Trzecie z cyklu spotkań z Radami Dzielnic w sprawie ciągu komunikacyjnego Nowa Kielnieńska, Nowa Spacerowa i Zielonego Bulwaru odbyło się w Domu Sąsiedzkim w Gdańsku 13 kwietnia o godzinie 18:00. Przed Biurem Rozwoju Gdańska kolejne prezentacje planowanej inwestycji dla kolejnych grup interesariuszy.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Na spotkanie zaproszono cztery Rady Dzielnic – Brzeźno, Nowy Port, Letnica i Młyniska, a poprowadził je zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki przestrzennej Wiesław Bielawski. Obecni byli także: prezes Biura Projektów Budownictwa Komunalnego Jan Tadeusz Kosiedowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Marcin Dawidowski oraz dyrektor Biura Rozwoju Gdańska Edyta Damszel-Turek.

Zastępca prezydenta Gdańska Wiesław Bielawski.

Prezydent Bielawski podkreślił, że spotkanie ma na celu zdemitologizowanie powszechnej opinii na temat prezentowanego projektu. Z kolei dyrektor BRG odniosła się do negatywnych komentarzy w sieci, sugerujących że inwestycja drogowa będzie miała charakter… autostrady.
- Nie taki jest kierunek myślenia o tej inwestycji. To nie ma być „autostrada”. Zielony Bulwar nie ma dzielić strefy mieszkaniowej od parku, ma poprawić funkcjonowanie Dolnego Tarasu i podnieść standard życia mieszkańców. Dla nas ulica miejska to ulica, która ma charakter przyjazny dla użytkowników. Szerokie chodniki spacerowe, drogi rowerowe i szpalery zieleni wysokiej, podniosą atrakcyjność tej przestrzeni. Na dzień dzisiejszy nie wszystkie te tereny są zadbane – podkreślała.
Dodała również, że rezerwa terenowa pod tę inwestycję leży na granicy Parku Reagana a zabudową mieszkaniową. W związku z tym park nie zostanie uszczuplony.

Głosy za i przeciw
Podobnie jak na poprzednich dyskusjach, były głosy za, jak i przeciw nowej inwestycji. Postulowano m.in. położenie większego nacisku na rozbudowę komunikacji zbiorowej np. poprzez ograniczenie liczby miejsc postojowych w sąsiedztwie planowanego Bulwaru. Pojawiły się również obawy, że w ciągu ulicy przy parku Reagana zbudowane zostaną kładki, lub przejścia podziemne. Prezydent Bielawski zapewnił, że w miejscu istniejących ciągów pieszych obecnie planowane są tylko i wyłącznie przejścia naziemne z sygnalizacją świetlną.
Ciąg transportowy Nowa Kielnieńska, Nowa Spacerowa i Zielony Bulwar umożliwi północne domknięcie istniejącego układu komunikacyjnego w mieście. Stanie się m.in. jednym z dojazdów dla obszaru metropolitalnego do Gdańska, ale służyć ma przede wszystkim mieszkańcom, którym zdecydowanie szybciej pozwoli dostać się do miejsca pracy szczególnie do Śródmieścia, Wrzeszcza, Oliwy i Portu. Odciążenie ulicy Spacerowej pozwoli także na poprawę jakości przestrzeni publicznych w Oliwie i Osowej, co będzie miało znaczne przełożenie na podniesienie jakości życia mieszkańców tych dzielnic.
 Postulowano m.in. położenie większego nacisku na rozbudowę komunikacji zbiorowej np. poprzez ograniczenie ilości miejsc postojowych w sąsiedztwie planowanego Bulwaru.

Co dalej?
W połowie roku planowane jest (wspólnie z Sopotem) przygotowanie dokumentów potrzebnych do rozpoczęcia procesu pozyskiwania decyzji środowiskowej dla północnego korytarza transportowego. Rozpoczęły się również Gdańskie Badania Ruchu 2016, zlecone przez Buro Rozwoju Gdańsk. Do 11 czerwca trwać będą badania ankietowe oraz badania ruchu, mające na celu zebranie informacji o sposobach przemieszczania się mieszkańców Gdańska, a ich wynikiem będzie opracowanie nowego transportowego modelu symulacyjnego dla miasta. Badania te pozwolą określić w ramach prac nad nowym Studium dla Gdańska, czy obecne rezerwy terenowe dla dróg powinny zostać zachowane na takich samych szerokościach, jak do tej pory.

Agnieszka SiedleckaBiuro Rozwoju Gdańska
Agnieszka Siedlecka - najnowsze
Agnieszka SiedleckaBiuro Rozwoju Gdańska
Agnieszka Siedlecka - najnowsze