Rozmawiali o atrakcyjności

Jak podnieść atrakcyjność inwestycyjną Gdańska i całego regionu zastanawiali się uczestnicy spotkania, które odbyło się we wtorek 24 marca w Inkubatorze STARTER. Był to ostatni z cyklu warsztatów dla mieszkańców związanych z Programami Operacyjnymi do Strategii Rozwoju Gdańska 2030 Plus.

Jak podnieść atrakcyjność inwestycyjną Gdańska i całego regionu zastanawiali się uczestnicy spotkania, które odbyło się we wtorek 24 marca w Inkubatorze STARTER. Był to ostatni z cyklu warsztatów dla mieszkańców związanych z Programami Operacyjnymi do Strategii Rozwoju Gdańska 2030 Plus.

W spotkaniu wzięło udział ok. 20 osób. Uczestnicy wspólnie zastanawiali się, jakie działania należy podjąć, by wzmocnić przewagę lokalizacji Gdańska i metropolii wobec innych dużych polskich miast, jak wzmocnić reputację miasta jako ośrodka przemysłu i usług, jak polepszyć system obsługi inwestorów i jak podnieść atrakcyjność inwestycyjną przy pomocy działań edukacyjnych.

Po krótkim wprowadzeniu Alana Aleksandrowicza, Prezesa Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego InvestGDA i jednoczesnie koordynatora programu ATRAKCYJNOŚĆ INWESTYCYJNA, rozpoczęła się dyskusja, a uczestnicy warsztatu podzieleni na grupy dzielili się pomysłami. W toku dyskusji pojawiły się m.in. takie koncepcje, jak wzmocnienie systemu praktyk zawodowych, czy stworzenie systemu zachęt dla przedsiębiorców. Ciekawym postulatem było otwarcie się na północ i rejon Morza Bałtyckiego na wzór historycznej Hanzy. Uczestnicy dyskusji proponowali też, by stworzyć przestrzeń dla inwestorów w rewitalizowanych dzielnicach miasta, a także by w procedurach sporządzania Planów Zagospodarowania uwzględniać konkretne potrzeby inwestorów. Wszyscy zgodzili się również, że jedynym skutecznym sposobem Promocji, jest integracja i współpraca całej metropolii.

Przypomnijmy - zorganizowany w marcu 2015 roku cykl otwartych warsztatów poświęconych Programom Operacyjnym służyć miał wspólnemu wypracowaniu celów i działań w dziewięciu strategicznie istotnych obszarach życia Miasta dotyczących: kultury i czasu wolnego, zdrowia publicznego i sportu, przestrzeni publicznej, integracji społecznej i aktywności obywatelskiej, infrastruktury, mobilności i transportu, edukacji, innowacyjności i przedsiębiorczości oraz atrakcyjności inwestycyjnej. Powstające właśnie Programy Operacyjne będą stanowić kluczowy element wdrażania Strategii.

Zobacz pomysły i propozycje wypracowane przez uczestników warsztatu: