PORTAL MIASTA GDAŃSKA
Informacje o dzielnicy Kokoszki
Aniołki Osowa Matarnia Kokoszki Oliwa Żabianka... PrzymorzeMałe Ujeścisko-Łostowice Orunia Górna-Gdańsk Południe VII Dwór PrzymorzeWielkie Brętowo Jasień Orunia- Św. Wojciech-Lipce Olszynka Śródmieście Rudniki Stogi Wyspa Sobieszewska Krakowiec-Górki Zachodnie WrzeszczGórny PieckiMigowo Chełm Siedlce Młyniska Przeróbka Suchanino Letnica NowyPort Brzeźno WrzeszczDolny ZaspaRozstaje ZaspaMłyniec
Kokoszki
Powierzchnia: 19,94 km2
Liczba ludności: 9888 osób
Gęstość zaludnienia: 496 os/km2
Radni miejscy w dzielnicy
Żabianka-Wejhera-Jelitkowo-Tysiąclecia, Oliwa, VII Dwór, Osowa, Matarnia, Kokoszki
Dzielnicowe telefony alarmowe

Gdańskie Centrum Kontaktu
przyjmuje zgłoszenia przez całą dobę
pod nr tel.: 58 52 44 500
email: kontakt@gdansk.gda.pl

Gdańskie Centrum Kontaktu (Dyżurny Inżynier Miasta) przyjmuje zgłoszenia dotyczące wszelkich nieprawidłowości funkcjonowania elementów infrastruktury miasta i przekazuje dyspozycje odpowiednim służbom. W przypadku gdy sprawa dotyczy terenu nie znajdującego się w zakresie działań Urzędu Miejskiego w Gdańsku i jego jednostek, GCK informuje osobę zgłaszającą, do jakiej instytucji zwrócić się w konkretnej sytuacji.

Straż Miejska
Referat Dzielnicowy IV
tel. 58 344 32 84
ul. Orfeusza 2
Kierownik Referatu – Tomasz Zubek
Referat czynny w godzinach 07:00 - 15:00
strazmiejska.gda.pl
Komisariat Policji IX w Gdańsku
tel. 58 521 11 22
ul. Balcerskiego 35
Komendant komisariatu – nadkom. Wojciech Milewski

www.gdansk.policja.gov.pl
Rada dzielnicy Kokoszki
Skład Rady Dzielnicy
  • Przewodnicząca Zarządu Dzielnicy
    Peplińska Edyta

  • Zastępca Przewodniczącego Zarządu Dzielnicy
    Gońka Adam

  • Członek Zarządu
    Delbas Jolanta

  • Przewodnicząca Rady Dzielnicy
    Pogońska Elżbieta

  • Zastępca Przewodniczącego Rady Dzielnicy
    Meyer-Kaim Natalia

  • Bądkowski Witold
  • Bielawa Jarosław
  • Jaśkiewicz Jerzy
  • Klewicka Krystyna
  • Lipiński Tomasz
  • Mizgier Sylwia
  • Nowotarski Krzysztof
  • Odya Piotr
  • Reinhardt-Gruba Iwona
  • Szpojda Agnieszka
Kontakt

Siedziba 
ul. Azaliowa 18, 80-177 Gdańsk

Telefon/fax. 
(58) 521-70-29, 571 324 205

E-mail: 
kokoszki@radadzielnicy.gdansk.pl

Portal
www.kokoszki.org

Dyżury
czwartek 18:00-19:00

Ulica Kartuska będzie o cztery kilometry bardziej rowerowa

Ulica Kartuska będzie o cztery kilometry bardziej rowerowa
Gdańsk szykuje się do przebudowy przeszło czterokilometrowego odcinka ul. Kartuskiej. Między skrzyżowaniami tej arterii z ul. Łostowicką aż do miejsca gdzie przecina ona ul. Źródlaną powstanie pas dla rowerzystów i chodniki - po obu stronach jezdni. Udogodnienia w mniejszej skali powstaną także w pobliskich Kokoszkach.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Ul. Kartuska od skrzyżowania z ul. Łostowicką nie jest zbyt przyjazna ani dla rowerzystów, ani dla pieszych. Widok od skrzyżowania z ul. Jabłoniową w stronę centrum

Pod koniec lutego powinien być znany wykonawca (bądź wykonawcy) projektu budowlanego dla dwóch zadań, które Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska połączyła w jednym przetargu.


Kartuska z pasem

Pierwsza z dokumentacji dotyczyć będzie przebudowy ul. Kartuskiej na odcinku od ul. Łostowickiej do ul. Źródlanej. Dzięki temu funkcjonująca obecnie wzdłuż ul. Kartuskiej trasa zostanie wydłużona o ponad cztery kilometry od miejsca, w którym się urywa (tuż za ul. Łostowicką). W ramach inwestycji powstanie pas rowerowy szerokości 1,5 metra wiodący wzdłuż jezdni w kierunku centrum, a także chodniki po obu stronach drogi. Obecnie w wielu miejscach chodnik jest tylko po jednej stronie, a zdarzają się fragmenty, gdzie nie ma go wcale.


Fragment ul. Kartuskiej, który czeka przebudowa:


- Na tym odcinku ul. Kartuskiej nie ma możliwości poprowadzenia pasów rowerowych z obu stron jezdni, ani wykonania jednostronnej drogi rowerowej. Jest po prostu za mało miejsca, budynki są bardzo blisko drogi - tłumaczy Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. polityki rowerowej. - Przeanalizowaliśmy trzy warianty rozwiązań dla tej trasy i wybraliśmy poprowadzenie pasa w dół, w stronę centrum. Rano w tym kierunku tworzą się korki i samochody poruszają się bardzo wolno. Wydzielając pas spowodujemy, że rower będzie konkurencyjny dla samochodu, a taki jest przecież podstawowy cel wszystkich inwestycji rowerowych.

W stronę Jasienia uda się “zmieścić” tylko pojedyncze fragmenty pasa. Cykliści, którzy obawiają się współdzielenia jezdni z kierowcami, będą mogli korzystać z chodnika (rowerzysta poruszający się pod górę nie stwarza zagrożenia dla pieszych). Wzdłuż projektowanych chodników ustawione zostaną nowe słupy oświetleniowe (w układzie jednostronnym), dodatkowo przy przejściach dla pieszych staną lampy doświetlające. Chodniki na wszystkich skrzyżowaniach mają zostać wyniesione ponad poziom jezdni.

Żeby można było zrealizować te plany, ul. Kartuską trzeba będzie miejscami poszerzyć, a raczej zrobić to wszędzie gdzie się da, bo przeważnie nie ma takiej możliwości. Warto dodać, że w ramach budowy tzw. Nowej Bulońskiej, która połączy dzisiejszą ul. Bulońską z ul. Jabłoniową powstanie trasa rowerowa szerokości 3,5 m, która przecinać będzie ul. Kartuską.


Po zakończeniu inwestycji przy ul. Kartuskiej piesi będą mogli korzystać z chodników po obu stronach jezdni

Kilkaset metrów dla Kokoszek

Drugi projekt, którego wykonawca zostanie wyłoniony w ramach tego przetargu, dotyczyć będzie planowanej budowy kilkuset metrów trasy rowerowej wzdłuż ul. Nowatorów na odcinku od ul. Fabrycznej do ul. Kartuskiej. Opracowanie swoimi granicami nawiązywać ma z jednej strony do istniejącej drogi rowerowej po stronie ul. Kartuskiej, z drugiej zaś do projektu budowy trasy wzdłuż ul. Nowatorów na odcinku od ul. Fabrycznej do ul. Budowlanych. W ten sposób przygotowana zostanie cała dokumentacja dla brakującego brakującego jeszcze odcinka do ronda turbinowego (na skrzyżowaniu ul. Budowlanych/Nowatorów).


Projekty budowlane dla obu przedsięwzięć mają być gotowe do końca sierpnia. Realizacja inwestycji powinna zakończyć się do 2020 r. - oba zadania są współfinansowane w ramach mechanizmu zintegrowanych inwestycji terytorialnych (transport miejski) Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020.