Przygotuj się do biegu

PRZED BIEGIEM

 

Pamiętaj o stroju

GDAŃSK BIEGA odbywa się jesienią. Pogoda o tej porze roku bywa niepewna, więc lepiej przygotować się do niższej temperatury. Podstawową zasadą przy bieganiu w chłodniejsze dni jest stosowanie warstw odzieży, przy czym najlepiej, aby warstwa bazowa nie była bawełniana, a z materiałów termoaktywnych. Zewnętrzna warstwa powinna chronić przed deszczem i wiatrem, a wewnętrzna grzać. W chłodne dni niezastąpione są rękawiczki, czapka lub opaska i chusteczki higieniczne. Pamiętaj, że w miarę biegania będzie Ci coraz cieplej, więc ubieraj się tak, jakby na dworze była wyższa temperatura.

 

Przygotuj się

Dystans GDAŃSK BIEGA nie stanowi problemu dla osób, które regularnie biegają, ale jeśli dopiero zaczynasz lepiej jest trochę potrenować. Wiele planów treningowych można znaleźć na profesjonalnych witrynach internetowych poświęconych bieganiu.

 

Rozgrzej się

W chłodniejsze dni łatwiej o kontuzje, dlatego rozgrzej się i nie forsuj nadmiernie. Spokojna rozgrzewka odpowiednio rozgrzeje twoje mięśnie, tak by osiągnąć maksymalną wydajność. Dzięki rozgrzewce stopniowo wzrasta tętno, więc twoje serce będzie lepiej pracować, gdy zaczniesz biec.

 

Pamiętaj o odpoczynku

Pamiętaj, aby w trakcie przygotowań do biegu przeznaczyć co najmniej 2 dni na odpoczynek. Inaczej nie zobaczysz postępów i nie dasz swoim mięśniom czasu na regenerację.

 

Znajdź towarzystwo

Samotne bieganie ma swoje zalety – możesz pogrążyć się w myślach i odciąć od codziennych spraw. Z drugiej strony, bieganie w towarzystwie jest dużo bardziej motywujące. Biegając w dwie lub więcej osób możecie się wzajemnie mobilizować i wyciągnąć z domu, nawet gdy normalnie nie chciałoby się z niego wyjść.

 

W DNIU BIEGU

 

Nie ścigaj się

Wiele osób obawia się startu w biegu, bojąc się, że dobiegną jako ostatni. Tymczasem przy GDAŃSK BIEGA nie ma to znaczenia. W tym biegu nie ma pomiaru czasu, numerów startowych, nie zamieszczamy listy wyników. Możesz więc przejść trasę pieszo, truchtać lub przebiec cały dystans 6 kilometrów, wykorzystując maksimum swoich możliwości –wybór trasy i tempa należy tylko do Ciebie. Nawet jeśli w ogóle nie biegasz, z pewnością poradzisz sobie z krótszym dystansem – 3 kilometrami. Najlepiej pierwszy kilometr przebiec spokojnie i stopniowo zwiększać tempo. GDAŃSK BIEGA to zabawa w luźnej atmosferze dla osób w każdym wieku, bez względu na umiejętności.
Ale co ważniejsze – nie przejmuj się wynikiem, nie porównuj się z innymi. Bez względu na to, czy zajmiesz pierwsze, czy ostatnie miejsce – dokonałeś czegoś ważnego.

 

Potrzebne rzeczy

Lepiej wziąć ze sobą dodatkowy strój na zmianę do depozytu i przebrać się w suche rzeczy po skończonym biegu.

 

Przyjdź wcześniej

Przyjdź na miejsce biegu wcześniej, aby zdążyć się rozgrzać.

 

Rozejrzyj się!

GDAŃSK BIEGA odbywa się w jednym z najpiękniejszych miejsc miasta. Biegniemy po plaży i przez Nadmorski Park im. Prezydenta Reagana. Nie przegap tego. Bieg w terenie to zmiana scenerii, miękkie podłoże i urokliwe otoczenie, które inspiruje do pokonania większej odległości. Dodatkowo, bieganie po trudnym podłożu, piachu i lesie rozwija koordynację i wytrzymałość. Początek trasy jest najtrudniejszy – przed Tobą wymagający odcinek po plaży. Za to potem docenisz twarde podłoże parkowych ścieżek gdańskiego Parku Reagana.

 

To dopiero początek

GDAŃSK BIEGA to idealny bieg dla debiutantów i ciekawa rozgrzewka dla tych, którzy mają za sobą wiele kilometrów. W bieganiu najtrudniejsze są początki, potem zaczynasz odczuwać coraz większą przyjemność.

 

Zarejestruj się 😉

Pamiętaj, aby przede wszystkim zrelaksować się i cieszyć biegiem.