Portal Miasta Gdańska
PL | EN | DE

Sztuczna inteligencja i emocje robotów - ostatni 3camp w tym roku

Relacja z ostatniego 3camp'a w roku 2014

A
A

Ostatnie tegoroczne spotkanie z cyklu 3camp za nami. 9 grudnia w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym, prelegenci opowiadali m.in. o sztucznej inteligencji w grach, poruszali temat możliwości wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości i zastanawiali się czy myślące i emocjonalne roboty zamieszkają w naszych domach.

W gronie prelegentów znaleźli się: współzałożyciel i CEO w Blast Lab - Mateusz Kuszner, współtwórca firmy Arbuzz - Łukasz Mróz, pasjonat sztucznej inteligencji i Senior Game Developer w firmie Playsoft Polska - Leonardo Kasperavicius oraz Chief Science Oficer w firmie Quantum Lab - Konrad Bocian. Zgromadzeni uczestnicy spotkania przez ponad dwie godziny słuchali prelekcji zmierzających do odpowiedzi na kluczowe pytania: czy rozszerzona rzeczywistość, sztuczna inteligencja i roboty nauczone ludzkich emocji są nam rzeczywiście potrzebne, a jeżeli tak – czy niosą za sobą ryzyko?

Rozszerzanie rzeczywistości o treść wirtualną jest jednym z najgorętszych haseł technologicznych, które mimo popularności wciąż pozostaje raczej ciekawostką niż powszechnie stosowanym rozwiązaniem. O przestrzeni i zdolności rozszerzania rzeczywistości jako nowym kanale komunikacji opowiedział Mateusz Kuszner. Zaprezentował m.in. w jaki sposób rozszerzona rzeczywistość może stanowić narzędzie oddziaływania, kreowania i kształtowania określonych zachowań odbiorców. Z kolei Łukasz Mróz przedstawił wachlarz możliwości wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości w życiu każdego z nas, np. podczas nauki niebezpiecznych zawodów, gdzie wirtualny obraz wykonywanej czynności jest wyświetlany na ekranie gogli. Mróz zaprezentował również projekt wirtualnego tłumacza, który w czasie rzeczywistym wyświetla na ekranie, tłumaczenie zeskanowanego fragmentu na dowolny język, zachowując identyczne parametry fontu. Z kolei prezentacja Leonardo Kasperavicius’a odnosiła się do możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji oraz algorytmów stosowanych w branży gier. Kasperavicius zaprezentował zastosowanie algorytmów na podstawie gry „Tour de France” stworzonej przez firmę Playsoft Games. Jako ostatni wystąpił Konrad Bocian, który próbował odpowiedzieć na pytanie – czy myślące maszyny wkrótce zamieszkają w naszych domach? Na podstawie doświadczeń zebranych podczas pracy w firmie Quantum Lab Co. oraz obserwacji światowych trendów, opowiedział w jaki sposób można nauczyć roboty rozpoznawania i wyrażania emocji. 

 

Projekt 3camp to cykl trójmiejskich spotkań dla pasjonatów marketingu, nowych technologii oraz IT, zwanych tech geekami. Spotkania odbywają się na zasadzie „Barcamp”, gdzie środowisko związane z branżą internetową integruje się i wymienia doświadczeniami.  Każde spotkanie podzielone jest na dwie części: konferencyjną (cykl 4 prezentacji, trwających około 30 minut) oraz networkingową, gdzie można nawiązać nowe kontakty. Zgodnie z ideą spotkań, każdy chętny może zaprezentować swój pomysł, projekt, ideę bądź firmę.

 

Więcej informacji:

http://tech.3camp.pl/ 

http://quantumlab.co/

http://playsoftgames.com/

http://www.blastlab.co/

http://arbuzz.eu/

Justyna Michalkiewicz (0)
GdanskLAB