Portal Miasta Gdańska
PL | EN | DE

Sukces Gdańska i Regionu na targach EIBTM w Barcelonie

W dniach 30 listopada ? 2 grudnia 2010 Gdańsk Convention Bureau po raz kolejny uczestniczyło w targach turystyki biznesowej EIBTM - the Global Meetings and Events Exhibition w Barcelonie.

A
A

W dniach 30 listopada - 2 grudnia 2010 Gdańsk Convention Bureau po raz kolejny uczestniczyło w targach turystyki biznesowej EIBTM - the Global Meetings and Events Exhibition w Barcelonie.

EIBTM są jednym z najważniejszych wydarzeń wystawienniczych z zakresu przemysłu spotkań na świecie zarówno ze względu na liczbę kupujących, jak i efektywność rozmów handlowych. Targi odwiedziło ponad 3500 kupujących (hosted buyers) oraz 4000 gości. Wystawiało się natomiast 3125 wystawców z 90 krajów świata. Łącznie odbyło się 55 000 wcześniej umówionych spotkań. Co roku targom towarzyszą również liczne seminaria i konferencje. Potencjalna liczba odwiedzających EIBTM w tym roku mogła być znacznie wyższa, gdyby nie niekorzystne warunki pogodowe oraz liczne pozamykane lotniska w całej Europie. Część gości pojawiła się z pewnym opoźnieniem, ze względu na masowo odwoływane loty. Niemniej jednak frekwencja na targach nie zawiodła.

W tym roku gdańskie CVB po raz pierwszy wystawiało się na samodzielnym stoisku razem z Miastem Sopot. Dzięki temu partnerstwu oferta promocyjna Regionu była znacznie wzmocniona. Nowe, samodzielne 20 m stoisko Gdańsk Convention Bureau zdało egzamin na 5. Nowoczesna, otwarta formuła, zachęcała zawsze zajętych gości targowych do zatrzymania się i przy okazji dowiedzenia się czegoś więcej o Gdańsku i Regionie a poczęstunek, na który składały się jedynie polskie produkty, sprzyjał miłej rozmowie i atmosferze rozmów biznesowych.

Wszystkie spotkania zaplanowane na stoisku Gdańsk Convention Bureau odbyły się. Gdańsk i Region cieszyły się sporym zainteresowaniem zarówno ze strony stowarzyszeń jak i korporacji. Podczas tej edycji targów wspierali nas przedstawiciele dwóch firm, członków GOT: Anna Kopek - Teja Tur (PCO) oraz Lucjan Lewandowski - Hotel Haffner Sopot. Współpraca przebiegała rewelacyjnie. Pracownicy Gdańsk Convention Bureau (Marta Wiśniewska i Beata Pawłowska) prezentowały region wraz ze wszystkimi jego możliwościami konferencyjnymi, następnie Hosted Buyersom proponowane były konkretne oferty ze strony Teja Tur i Hotelu Haffner.

?Już kolejny raz firma Teja Tur miała okazję i przyjemność gościć na targach EIBTM w Barcelonie wraz z Gdańsk Convention Bureau. Jak zwykle jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani - zarówno przebiegiem imprezy, jak i kontaktami zawartymi podczas targów. Tego typu spotkania w bardzo luźnej, a jednocześnie branżowej atmosferze pozwalają na zaprezentowanie naszych usług potencjalnym klientom z całej Europy - są więc nie do przeceniania pod względem zarówno wizerunkowym, jak i biznesowym. Na pewno bardzo chętnie będziemy brać udział w kolejnych targach, zarówno w Barcelonie, jak i innych europejskich miastach." - Anna Kopek, Teja Tur.

?Bardzo dziękuję za umożliwienie Hotelowi Haffner uczestnictwa w EIBTM w Barcelonie. Nie ukrywam, że dotychczas sceptycznie podchodziłem do tego typu imprez, ale po barcelońskich targach muszę zmienić zdanie. Jestem pod wielkim wrażeniem rozmiarów imprezy, ilości odbytych spotkań i profesjonalizmu pracowników GCB. Stoisko promujące Gdańsk i Sopot prezentowało się bardzo dobrze zarówno pod względem estetycznym, jak i lokalizacyjnym. Jestem pewien, że zdobyte kontakty przełożą się na konkretne biznesy dla hotelu." - Lucjan Lewandowski, Hotel Haffner.

Organizatorzy targów bardzo pozytywnie zaskoczyli nas w tym roku nowa inicjatywą tj. kanałem informacyjnym EIBTM TV. Wszyscy obecni na hali targowej byli na bieżąco informowani o aktualnych wydarzeniach, konferencjach prasowych oraz ?happy hours" odbywających się najczęściej na narodowych stoiskach. Informacje ukazywały się na ekranach zamieszczonych w licznych miejscach, a także strefach zarezerwowanych wyłącznie dla Hosted Buyers. Transmisje odbywały się także w formie online na stronie www.eibtm.com.

Na końcu wiadomość dla fanów futbolu, na targach zawitał także Leo Messi (FC Barcelona), który obecnością wspierał swoje narodowe stoisko, tj. Argentynę.