PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Spotkanie twórców cyfrowej rzeczywistości

Spotkanie twórców cyfrowej rzeczywistości
Dzisiaj rozpoczęła się w Gdańsku dwudniowa konferencja World of Gamedev Knowledge.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Dzisiaj rozpoczęła się w Gdańsku dwudniowa konferencja World of Gamedev Knowledge. Czwarta edycja wydarzenia poświęconego produkcji gier komputerowych odbywa się w przestrzeniach konferencyjnych Centrum Wystawienniczo-Kongresowego AmberExpo. 36 wykładów prowadzonych przez specjalistów i praktyków branży przygotowano głównie z myślą o tych, którzy pracują w przemyśle elektronicznej rozrywki bądź właśnie planują związać z nim swoje życie zawodowe.  

Organizatorzy podkreślają, że World of Gamedev Knowledge to marka, która weszła na stałe do kalendarza najważniejszych wydarzeń branżowych. Konferencja gromadzi  wielu projektantów oraz przedsiębiorców z Polski i zagranicy. Nierzadko reprezentują najważniejsze studia deweloperskie i firmy dystrybucyjne na świecie. Twórcy gier prezentują efekty swojej pracy i wyjaśniają, w jaki sposób należy poruszać się w obszarze projektowania zespołowego, produkcji, promocji i sprzedaży pomysłów z potencjałem.

Konferencję rozpoczął Piotr Iwanicki, współtwórca gry „SUPERHOT”. Pochodzący z Łodzi projektant nie ukrywał, że zarówno przygotowywanie wyczekiwanej przez graczy produkcji, jak i kreacja nieschematycznej kampanii reklamowej, to prawdziwe wyzwanie. – Dobry pomysł to zaledwie początek. Udaną produkcję budują liczne, drobne rozwiązania wielu osób – zaznaczył. Iwanicki wyjaśniał, że praca nad niskobudżetową produkcją jest naturalnym elementem rozwoju i może zwiastować bardziej rozbudowane projekty. – Wielu znanych reżyserów filmowych zaczynało od małych rzeczy. Przygotowywali tanie, lecz bardzo dopracowane i solidne produkcje – tłumaczył dalej. Iwanicki wspomniał o kontakcie ze społecznością graczy w internecie, która może być źródłem konstruktywnej krytyki i narzędziem służącym budowaniu zainteresowania. O szukaniu własnego miejsca na rynku mówił też Mario Rizzo z francuskiego studia Kobojo. Wskazał, w jaki sposób należy zająć się pozyskiwaniem w Europie tzw. funduszy kapitału ryzyka, czyli środków niezbędnych przy budowie niezależnej firmy producenckiej. Udzielił porad dotyczących tworzenia optymalnej prezentacji, wskazał najważniejsze etapy finansowania gier i przybliżył zadania wyspecjalizowanych grup doradców, coraz częściej zatrudnianych przez młode studia deweloperskie. – Nie prezentujcie gry, lecz stabilny biznes, który jest jej podstawą – radził Rizzo. Do podobnych wniosków doszedł Reinhard Pollice z austriackiego studia Nordic Games, mówiąc o dobrych relacjach między projektantem a wydawcą. – W kontaktach z inwestorami ogromną rolę odgrywa plan długoterminowy. Głównym błędem popełnianym w trakcie prezentacji jest niewskazywanie unikalnych elementów danego projektu – podkreślił Pollice. Jego zdaniem, współczesny rynek jest tak nasycony, że wymaga od twórcy wyjątkowej wręcz oryginalności. – Odpowiedni podział obowiązków, prezentowanie pomysłów już we wczesnej fazie realizacji i dokładne poznanie przyszłego dystrybutora, to najważniejsze elementy tej pracy – zakończył projektant z Nordic Games.

Integralnym elementem World of Gamedev Knowledge jest Developers Showcase. To konkurs umożliwiający niezależnym zespołom deweloperskim zaprezentowanie gier szerokiemu gronu odbiorców. Jedno z pomieszczeń AmberExpo zamieniło się w centrum testowania i promocji wielu ciekawych produkcji. W ramach Developers Showcase zostaną wręczone dwie nagrody. Jedną, w wysokości 5 tysięcy złotych, ufundował Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. Drugą będzie nagroda publiczności w postaci mobilnej niespodzianki, ufundowana przez firmę ATGames. Ogłoszenie zwycięzców konkursu nastąpi w niedzielę o godz. 18.00.

Trzy pierwsze edycje World of Gamedev Knowledge (wcześniej: Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych) wsparło łącznie ponad 90 firm oraz studiów deweloperskich. W ciągu 3 lat odbyło się prawie 100 wykładów i paneli dyskusyjnych, w których udział wzięło ponad 1300 osób.

Partnerem Strategicznym wydarzenia jest Miasto Gdańsk.

World of Gamedev Knowledge: http://wgk.gd/  

Aktualności na Facebooku: https://pl-pl.facebook.com/konferencjaWGK

Maciej MichniewskiStażystamaciej.michniewski@gdansk.gda.pl
Maciej Michniewski - najnowsze