Portal Miasta Gdańska
PL | EN | DE

Podsumowanie Social Media Show

A
A

Ubiegły tydzień stanowił potężną dawkę inspiracji dla social media workers. Podczas gdy na świecie odbywał się Social Media Week, w Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER rozgrywało się prawdziwe SHOW poświęcone mediom społecznościowym. Zainteresowanie było tak duże, że już po dwóch dniach od uruchomienia rejestracji zabrakło wejściówek.

fot. Michał Skotarczak
fot. Michał Skotarczak
fot. Michał Skotarczak

Show rozpoczęło się od prelekcji jednego z najbardziej znanych polskich social mediowców Michała Góreckiego. Podczas stałego, starterowego cyklu „Creative Morning”, przy kawie i herbacie, Górecki dawał wskazówki, jak zrobić zamieszanie w mediach społecznościowych.  

Drugi dzień upłynął pod hasłem „Social Media Show Communication”. Świadomością uczestników wstrząsała Marta Bednarska, która w Instytucie Kultury Miejskiej zajmuje się kontaktami z przedstawicielami mediów oraz komunikacją. Marta, bazując na psychologii komunikacji społecznej, przedstawiła mechanizmy, które doskonale działają w mediach społecznościowych oraz zarysowała siłę rosnącego wpływu social media na porozumiewanie się międzyludzkie. Drugim prelegentem był Kamil Mirowski, Head of Strategy Agencji Społem, znany jako Mr Social. Jego prezentacja o kontrowersyjnym tytule „Użytkownika traktuj jak psa” dostarczyła wiedzy o niezbędnych składnikach, które pozwalają utrzymać dobrą relację z klientem. Zdaniem Kamila, użytkownikiem należy się: zaopiekować, bawić się z nim, raz na jakiś czas dać mu „smaczka” oraz odrobinę z nim poszaleć – dokładnie tak jak z własnym pupilem.

 

fot. Michał Skotarczak
fot. Michał Skotarczak
fot. Michał Skotarczak

W środę, tematem przewodnim były stare media vs social media. Na pytanie – jaki związek z mediami społecznościowymi mają; telewizja, radio i prasa drukowana odpowiadali; odpowiedzialny za kampanie takich marek jak; „Serce i Rozum” „Tymbark” czy „Tiger” - Head of Social Media agencji Lemon Sky JWT Mariusz Pełchaty oraz Andrzej Jaszczyszyn, który pracę z mikrofonem w Radio Eska zamienił na - jak wskazują statystyki - silne zarządzanie Eską w social mediach. Na finał wystąpił współpracujący m.in. ze znanym youtuberem Krzysztofem Gonciarzem - Aleksander Szulc z Dozo Media, który pokazał potęgę youtube’a, jako medium docenianego coraz częściej przez tradycyjne, stare media. 

fot. Michał Skotarczakk
fot. Michał Skotarczakk
fot. Michał Skotarczakk

Wisienką na torcie było spotkanie z Social Media Masters, czyli prawdziwymi Mistrzami i praktykami branży social media. O tym, jak osiągnąć prawdziwe szczyty opowiadali; mistrz angażowania społeczności - Paweł Bielecki, aktywizator polskiej społeczności blogerów i vlogerów - Paweł Lipiec, mistrzyni marketingu szeptanego, doskonale radząca sobie z trollami Internetu, właścicielka agencji Wobuzz - Monika Czaplicka oraz współtwórca SentiOne, największego narzędzia do monitoringu Internetu i social media w Europie Środkowo-Wschodniej - Bartosz Baziński.

 

fot. Michał Skotarczak
fot. Michał Skotarczak
fot. Michał Skotarczak

W ostatnim dniu, Social Media Show połączył siły z cyklem spotkań Startera – Edu Inspiracje. Podczas debaty „Generacja Z – anonimowi cyfrowi tubylcy, działacze, zmieniacze?”, zaproszeni prelegenci dyskutowali o tym, jaką rolę w życiu młodych ludzi odgrywają media społecznościowe.


Więcej informacji:

http://sms.inkubatorstarter.pl/

 Prezentacje:

Marta Bednarska: http://www.slideshare.net/InstytutKulturyMiejskiej/sms-show-bednarska

Kamil Mirowski: http://www.slideshare.net/kamilmirowski/uytkownika-traktuj-jak-psa-social-media-show-2015

Monika Czaplicka: https://prezi.com/klflgb-n66gm/haters-make-me-famous/

fot. Michał Skotarczak

 

 

Justyna Michalkiewicz (0)
GdanskLAB