PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Konferencja dla praktyków biznesu

Konferencja dla praktyków biznesu
Konferencja dla praktyków biznesu
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Duża dawka wiedzy specjalistycznej i kontakt z doświadczonymi przedsiębiorcami. Tak w skrócie można opisać  „VII Konferencję dla przedsiębiorczych – Biznes Krok po Kroku”. Program spotkania, które z powodzeniem zrealizowane zostało w gdańskim Centrum Konferencyjno-Szkoleniowym STARTER, wypełniły wystąpienia dotyczące procesu zakładania działalności gospodarczej, sprzedaży i komunikacji.
Można było wysłuchać ośmiu wyczerpujących prezentacji. Specjaliści udzielili praktycznych porad związanych z rozliczaniem służbowego samochodu, opisali tegoroczne zmiany podatkowe i radzili, na co warto zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy. Można było zapoznać się ze specyfiką prowadzenia biznesu pod postacią franczyzy i dowiedzieć się, na czym powinien polegać dobry, długofalowy kontakt z klientem. W planie spotkania przewidzano też wystąpienia dotyczące sprzedaży i promocji. Te dwa wątki wydawały się wzbudzać największe zainteresowanie pośród słuchaczy.

Polowanie na klienta

Łukasz Świrgał, Dyrektor Departamentu Marketingu Tax Car, opowiedział o  skutecznych formach reklamy internetowej. Od wielu lat zajmuje się performance marketingiem, czyli różnorodnymi działaniami reklamowymi mającymi na celu skuteczne przyciągnięcie uwagi użytkowników. – Według najnowszych badań firmy Google, internauci interesują się banerami reklamowymi maksymalnie przez trzy sekundy – wyjaśnił. – Prawda jest taka, że sieć nie jest miejscem dla firm oferujących produkty słabej jakości. Największe dochody przynoszą usługi finansowe i samochodowe – dodał. Jego zdaniem, trzeba z rozwagą wybierać swoją grupę docelową, ponieważ specyfika internetu wymaga od sprzedawcy konkretnych i zdecydowanych wyborów. Świrgał zaprezentował przykłady istniejących banerów reklamowych o skrajnie różnych stopniach czytelności przekazu. Wiele z nich nie spełniało podstawowych założeń. – Kampania reklamowa to dwa podstawowe elementy: wizerunek i sprzedaż. Nie zapominajmy o istotnej roli social media, reklamie kontekstowej, mailingu i pozycjonowaniu stron – zakończył.

Sposoby na promocję

– Marketing posługuje się obrazem, natomiast narzędziem public relations jest tekst – wyjaśniła na początku swojego wystąpienia Agnieszka Żelazko, Dyrektor Zarządzający w Grupie BRM. Opowiedziała o działaniach PR w obszarze mediów regionalnych. Zdaniem Żelazko, środowisko lokalne to najlepsze miejsce do skutecznych działań sprzedażowych. – Kiedy reprezentujemy firmę, musimy opracować zasady promocji w zakresie lokalnym i ogólnopolskim. Oba podejścia będą wymagały użycia odmiennych narzędzi – wyjaśniła. W jej opinii, media regionalne to potencjał nie do przecenienia. Zasugerowała, aby poświęcić odpowiednią ilość czasu na stworzenie szczegółowej bazy mediów regionalnych. – Olbrzymią rolę w dobrym PR odgrywają rzetelne materiały prasowe. Czasami warto pisać o tematach oczywistych, sezonowych. Dobre są również materiały poradnicze, ponieważ cieszą się dużą popularnością wśród czytelników – wyjaśniła. Żelazko zaprezentowała opracowaną przez siebie tabelę wybranych działań PR. Pośród nich znalazły się: informacje prasowe, teksty eksperckie, specjalistyczne infolinie, lokalne konferencje prasowe i eventy. – Pamiętajmy o popularnych formach sponsoringu, takich jak np. patronat medialny. Narzędzia PR to mnogość kanałów reklamowych – zauważyła Żelazko.

Konferencja została zorganizowana przez warszawską Fundację „Twoja Inicjatywa!”. Zajmuje się rozwojem przedsiębiorczości, pobudzaniem aktywności gospodarczej i udzielaniem informacji z zakresu regulacji prawnych i gospodarki. Organizuje szkolenia i konferencje, pomaga przedsiębiorcom zdobywać środki finansowe i udziela porad z zakresu zarządzania i organizacji firmy. 

Fundacja „Twoja Inicjatywa!”:  http://www.twoja-inicjatywa.pl/

Maciej MichniewskiStażystamaciej.michniewski@gdansk.gda.pl
Maciej Michniewski - najnowsze